El aprendizaje de los educadores sobre los procesos de ense�anza. La alfabetizaci�n inicial

View/ Open
Item Links
URI: http://hdl.handle.net/10818/32010Visitar enlace: http://revistas.pedagogica.edu ...
DOI: 1010.17227/01212494.37pys179.189
Compartir
Statistics
View Usage StatisticsBibliographic cataloging
Show full item recordDate
2012Abstract
This article is a product of the process of a qualitative research_x000D_
project; it focuses on the analysis of the information_x000D_
given by teachers about their theoretical knowledge_x000D_
and their work experiences form the classroom involving_x000D_
the methods in which they teach children how to read_x000D_
and write and what they have learned during their first_x000D_
teaching of basic literacy, and their work as educators._x000D_
Some questions are stated according to these findings_x000D_
about the relationship between theory and daily practice_x000D_
in teaching education. Este artículo, producto de un proceso de una investigación_x000D_
cualitativa, se centra en el análisis de las formas_x000D_
en que las educadoras enseñan a leer y a escribir a los_x000D_
niños y a las niñas, de los aprendizajes adquiridos en_x000D_
ese proceso y su relación con los aprendizajes obtenidos_x000D_
durante su formación inicial. Se destaca que la principal_x000D_
fuente de aprendizaje sobre los procesos de enseñanza_x000D_
es la práctica profesional. A partir de este hallazgo se_x000D_
plantean algunas preguntas sobre la relación entre la_x000D_
teoría, la práctica profesional y la formación docente.
Ubication
Pedagogía Y Saberes, (37), 179.189