Show simple item record

dc.contributor.advisorHousset, Maritza
dc.contributor.authorMoreno Torres, Martha Jeaneth
dc.date.accessioned2013-09-19T15:26:03Z
dc.date.available2013-09-19T15:26:03Z
dc.date.created2013
dc.date.issued2013-09-19
dc.identifier.citationAbd-El-Fattah. (2010). Garrison‘s Model of Self-Directed Learning: Preliminary Validation and Relationship to Academic Achievement. Readperiodicals. Retrieved January 2, 2013, from http://www.readperiodicals.com/201007/22
dc.identifier.citationAguirre & Ramos (2009) Guidance in Reading Strategies: A First Step Towards Autonomous Learning in a Semi-Distance Education Program, PROFILE Vol 11, No 1 PROFILE 11, No1. Issues in Teachers' Professional Development
dc.identifier.citationBrockett, R. G., & Hiemstra, R. (1991). Self-direction in adult learning: perspectives on theory, research, and practice. London: Routledge.
dc.identifier.citationDay, R. R., & Bamford, J. (1998).Extensive reading in the second language classroom. Cambridge, U.K.: Cambridge University Press.
dc.identifier.citationDörnyei, Z. (2003). Questionnaires in second language research construction, administration, and processing. Mahwah, N.J.: Lawrence Erlbaum Associates.
dc.identifier.citationEcheverry and McNulty (2010) Reading Strategies to develop higher thinking skills for reading comprehension, PROFILE Vol 12, No 1. Universidad Nacional de Colombia.
dc.identifier.citationEllis, R. (1994). The study of second language acquisition. Oxford: Oxford University Press
dc.identifier.citationGómez Luis (2012) Fostering Intercultural Communicative Competence Through Reading Authentic Literary Texts in an Advanced Colombian EFL Classroom: A Constructivist Perspective PROFILEVol 14, No 1 PROFILE Journal Vol. 14 No. 1. Issues in Teachers' Professional Development
dc.identifier.citationGrabe, W. (2009). Reading in a second language: moving from theory to practice. New York: Cambridge University Press.
dc.identifier.citationHedge, T. (2000). Teaching and learning in the language classroom. Oxford: Oxford University Press
dc.identifier.citationHiemstra, R. (1994). Self-directed learning. In T. Husen & T. N. Postlethwaite (Eds.), The International Encyclopedia of Education (second edition), Oxford: Pergamon Press. Reprinted here by permission.
dc.identifier.citationHuda, Alsadah (2012) teaching culture in English classes, retrieved December 2012, from http://csuchico-dspace.calstate.edu/bitstream/handle/10211.4/487/Final%20- %20Alsadah.pdf?sequence=1
dc.identifier.citationKilickaya, F. (2004) Authentic Materials and Cultural Content in EFLClassrooms (TESL/TEFL). Internet TESL Journal (For ESL/EFL Teachers). Retrieved December 28, 2012, from http://iteslj.org/Techniques/Kilickaya-AutenticMaterial.html
dc.identifier.citationMedina Lopera, Sergio (2012) Effects of Strategy Instruction in an EFL Reading Comprehension Course: A Case Study in ProfileVol 14, No 1 : PROFILE Journal Vol. 14 No. 1. Issues in Teachers' Professional Development
dc.identifier.citationNation, I. S. P. (2001). Learning vocabulary in another language. Cambridge: Cambridge University Press
dc.identifier.citationNunan, D. (1999). Second language teaching & learning. Boston, Mass.: Heinle & Heinle Publishers
dc.identifier.citationNunan, D., & Bailey, K.M. (2009). Exploring second language classroom research: A comprehensive guide. Boston: Heinle Cengage Learning.
dc.identifier.citationNunan, D. (2004). Task-based language teaching. Cambridge, UK: Cambridge University Press
dc.identifier.citationPeacock, M. (1997). The Effect of Authentic Materials on the Motivation of EFL Learners in English Language Teaching Journal 51, pp 2
dc.identifier.citationSmith, M. K. (2002) 'Malcolm Knowles, informal adult education, self-direction and andragogy', the encyclopedia of informal education,www.infed.org/thinkers/et-knowl.htm
dc.identifier.citationTamo, D. (2009). The use of authentic materials in classrooms. Retrieved December 2012, from http://www.lcpj.pro/skedaret/1277547685-74_pdfsam_LCPJ,%20Per%20shtyp.pdf
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/10818/8297
dc.description57 Páginas.
dc.description.abstractEl objetivo de esta Investigación-Acción fue motivar a los estudiantes a mejorar su comprensión lectora mediante la práctica de estrategias de lectura, así como a convertirse en estudiantes autodirigidos a través de la realización de tareas de lectura basadas en textos auténticos en una red social llamada Edmodo. La investigación se llevó a cabo en un colegio público de Bogotá. Los estudiantes que hicieron parte del proyecto fueron 10 estudiantes de grado noveno, 4 de ellos estaban en nivel elemental y los otros 6 en pre-intermedio. Las estrategias usadas fueron predicción, skimming y scanning. La intervención consistió en la lectura de seis textos auténticos los cuales fueron desarrollados y bajados en la plataforma ―Edmodo. Estas tareas se usaron para recoger los datos, junto con un diario, un cuestionario que ellos respondieron antes y después de la implementación y una comprensión de lectura hecha antes de la implementación. Los datos recolectados para esta investigación fueron tanto cualitativos como cuantitativos y el tipo de análisis fue interpretativo y estadístico. Después de la investigación los estudiantes tomaron conciencia del uso de las estrategias de lectura, mejoraron su habilidad lectora y mostraron que aprender con textos auténticos es motivante; aunque éstos deben ser de temas familiares. Ellos se volvieron más responsables para hacer tareas, sin embargo es necesario asignarles tareas adicionales para que puedan practicar otras estrategias de lectura y convertirse en autodirigidos.es_CO
dc.language.isoenges_CO
dc.publisherUniversidad de La Sabana
dc.sourceUniversidad de La Sabana
dc.sourceIntellectum Repositorio Universidad de La Sabana
dc.subjectComprensión de lecturaes_CO
dc.subjectEstudio independientees_CO
dc.subjectMétodos de estudioes_CO
dc.titleEncouraging ninth graders to improve their reading comprehension and become self directed through doing reading tasks based on authentic texts and applying reading strategieses_CO
dc.typemasterThesis
dc.publisher.programMaestría en Didáctica del Inglés para el Aprendizaje Autodirigido
dc.publisher.departmentDepartamento de Lenguas y Culturas Extranjeras
dc.identifier.local254691
dc.identifier.localTE06064
dc.type.localTesis de maestría
dc.type.hasVersionpublishedVersion
dc.rights.accessRightsopenAccess
dc.creator.degreeMagíster en Didáctica del Inglés para el Aprendizaje Autodirigido


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record