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dc.contributor.advisorArias, Liliana
dc.contributor.authorAcosta Uñate, Angela Patricia
dc.date.accessioned2024-09-25T15:58:24Z
dc.date.available2024-09-25T15:58:24Z
dc.date.issued17/07/2024
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/10818/61716
dc.description34 páginases_CO
dc.description.abstractThe report titled "Implementation of Gamification in English Teaching through 'The Goose Game'" examines how the introduction of playful elements influences the practice of teaching English as a second language in a group of seventh-grade students at Gimnasio Iragua. The main question of the research is whether the implementation of "The Goose Game" can transform pedagogical practices and increase student motivation and participation. The research methodology is qualitative, with a descriptive scope and an educational action research approach, focusing on observing and collecting data on the perceptions and experiences of the teacher and students through interviews and direct observation. The implementation of the game is described in detail, considering its structure and dynamics in the classroom. The report concludes that the use of gamification has shown an initial improvement in student motivation and participation, suggesting a positive impact on their academic performance and supporting the need for continuous cycles of evaluation and adjustment of the pedagogical approach.en
dc.description.abstractEl presente trabajo titulado "Implementación de la Gamificación en la Enseñanza del Inglés a través de 'The Goose Game'" examina cómo la introducción de elementos lúdicos influye en la práctica de enseñanza del inglés como segunda lengua en un grupo de estudiantes de séptimo grado del Gimnasio Iragua. La pregunta central de la investigación es si la implementación de "The Goose Game" puede transformar las prácticas pedagógicas y aumentar la motivación y participación de las estudiantes. El marco metodológico de la investigación es cualitativo, con alcance descriptivo y enfoque de investigación acción educativa, centrado en observar y recopilar datos sobre las percepciones y experiencias de la docente y las estudiantes a través de entrevistas y observación directa. La implementación del juego se describe en detalle, considerando su estructura y la dinámica en el aula permitiendo que el uso de la gamificación muestre una mejora en la motivación y participación de los estudiantes, sugiriendo un impacto positivo sobre su rendimiento académico y apoyando la necesidad de ciclos continuos de evaluación y ajuste del enfoque pedagógico.es_CO
dc.formatapplication/pdfes_CO
dc.language.isospaes_CO
dc.publisherUniversidad de La Sabanaes_CO
dc.rightsAttribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Internacional*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/*
dc.subject.otherGamificación
dc.subject.otherEnseñanza del inglés
dc.subject.otherMotivaciones
dc.subject.otherParticipación
dc.titleImplementación de la gamificación en la enseñanza del inglés a través de “The Goose Game”es_CO
dc.typemaster thesises_CO
dc.type.hasVersionpublishedVersiones_CO
dc.rights.accessRightsopenAccesses_CO
thesis.degree.disciplineFacultad de Educaciónes_CO
thesis.degree.levelEspecialización en Pedagogía e Investigación en el Aulaes_CO
thesis.degree.nameEspecialista en Pedagogía e Investigación en el Aulaes_CO


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