dc.contributor.author | Susa Salamanca, María Consuelo | |
dc.date.accessioned | 2020-09-29T16:17:31Z | |
dc.date.available | 2020-09-29T16:17:31Z | |
dc.date.issued | 2020-08-13 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/10818/43399 | |
dc.description | 33 páginas | es_CO |
dc.description.abstract | Nowadays Young people are part of a generation that is in constant communication on different social networks, listens to music, surfs the net, or plays through mobile devices (MD) such as cell phones. This opens up many possibilities for including MD in teachinglearning processes. The study objectives and research question focused on exploring the contributions of a blended learning environment mediated by the use of mobile devices in the development of listening - speaking skills of English as a foreign language in ninth grade students of a school public in Bogotá. The learning experience included the use of the “Lyrics Training” and “WhatsApp” applications as part of a set of activities that were carried out both in the classroom and at home, as independent work. | eng |
dc.format | application/pdf | es_CO |
dc.language.iso | eng | es_CO |
dc.publisher | Universidad de La Sabana | es_CO |
dc.rights | Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International | * |
dc.rights.uri | http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/ | * |
dc.source | instname:Universidad de La Sabana | es_CO |
dc.source | reponame:Intellectum Repositorio Universidad de La Sabana | es_CO |
dc.title | Mobile blended learning: a strategical approach to strengthen the learning of English as a Foreign Language | eng |
dc.type | masterThesis | es_CO |
dc.type.hasVersion | publishedVersion | es_CO |
dc.rights.accessRights | restrictedAccess | es_CO |
dc.subject.armarc | Inglés -- Enseñanza | spa |
dc.subject.armarc | Inglés -- Con ayuda de computador | spa |
dc.subject.armarc | Inglés -- Aprendizaje | spa |
dc.subject.armarc | Inglés -- Compresión de videos | spa |
dcterms.references | Agudo, J. D. D. M. (2003). Hacia una enseñanza de lenguas extranjeras basada en el
desarrollo de la interacción comunicativa. Didáctica. Lengua y Literatura, 15, 139-160. | spa |
dcterms.references | Cabero-Almenara, J., & Marín, V. (2014). Posibilidades educativas de las redes sociales
y el trabajo en grupo. Percepciones de los alumnus universitarios. [Educational Possibilities
of Social Networks and Group Work. University StudentsPerceptions]. Comunicar, 42
(XXI), 165-172. | spa |
dcterms.references | Canale, M., & Swain, M. (1980). Theoretical bases of communicative approaches to
second language teaching and testing. Applied linguistics, 1(1), 1-47. Recuperado de
https://segue.atlas.uiuc.edu/uploads/nppm/CanaleSwain.80.pdf | eng |
dcterms.references | Castañeda, L. (2010). Aprendizaje con redes sociales. Tejidos educativos para los
nuevos entornos. Sevilla: MAD. | spa |
dcterms.references | Diacopoulos, M. M., & Crompton, H. (2020). A systematic review of mobile learning in social
studies. Comput. Educ., 154, 103911 | eng |
dcterms.references | Ditrendia (2019). Informe Mobile en España y en el mundo 2017. Documento on-line,
accesible siguiendo el enlace: https://ditrendia.es/informe-mobile-espana-mundo-2019/
https://mktefa.ditrendia.es/informe-mobile-2019 | spa |
dcterms.references | Espuny, C.; González, J. & AL. (2011). Actitudes y expectativas del uso educativo de
las redes sociales en los alumnos universitarios. Revista de Universidad y Sociedad del
Conocimiento, 8, 1; 171-185. | spa |
dcterms.references | García, M. C., & Monferrer, J. (2009). Propuesta de análisis teórico sobre el uso del
teléfono móvil en adolescentes. Comunicar, 17(33), 83-92. | spa |
dcterms.references | Gómez, M., Roses, S., & Farias, P. (2012). El uso académico de las redes sociales en
universitarios. Comunicar, 19(38), 131-138.
https://www.redalyc.org/pdf/158/15823083016.pdf | spa |
dcterms.references | Grund, F. B., & Gil, D. J. G. (2011). Mobile learning: Los dispositivos móviles como
recurso educativo. Mad. | spa |
dcterms.references | Hernández, R., Fernández, C., & Baptista, M. (2014). Metodología de la Investigación. 6ta
edición McGRAW-HILL. Educación, México. | spa |
dcterms.references | Imbernón, F.; Silva, P. & Guzmán, C. (2011). Competencias en los procesos de
enseñanza-aprendizaje virtual y semipresencial. Comunicar, 36; 107-114 | spa |
dcterms.references | López-Hernández, F. A., & Silva-Pérez, M. M. (2016). Factores que inciden en la
aceptación de los dispositivos móviles para el aprendizaje en educación superior. Estudios
sobre educación superior. 3º, 175-195 doi: 10.15581/004.30.175-195 Recuperado de
https://dadun.unav.edu/handle/10171/40346 | spa |
dcterms.references | Ministry of National Education (2016) The Basic Learning Rights (BLRs) in the area of
English language. https://santillanaplus.com.co/pdf/BLR-English.pdf | eng |
dcterms.references | Murphey, T. (2013). Music and Song-Resource Books for Teachers. Oxford University
Press. | eng |
dcterms.references | Osorio, L. A., & Adriana, L. (2010). Ambientes híbridos de aprendizaje: elementos para
su diseño e implementación. SISTEMAS: Ambientes Educativos Modernos Basados en
Tecnología, 117, 70-citation_lastpage. | spa |
dcterms.references | Romero-Rodríguez, L. M., Ramírez-Montoya, M. S., & González, J. R. V. (2020).
Incidence of digital competences in the completion rates of MOOCs: Case study on energy
sustainability courses. IEEE Transactions on Education | eng |
dcterms.references | S. C. O. P. E. O., & González, M. Á. G. (2011). M-learning en España, Portugal y
América Latina. | eng |
dcterms.references | Shariff, S. A., & Abas, H. (2017). A Phenomenological Inquiry: Essence and Experience
of Learning English Among International Students’ at Florida State University. Advanced
Science Letters, 23(2), 1238-1240. | eng |
dcterms.references | Sharples, M., Arnedillo-Sánchez, I., Milrad, M., & Vavoula, G. (2009). Mobile learning.
In Technology-enhanced learning (pp. 233-249). Springer, Dordrecht. | eng |
dcterms.references | Sunkel, G. (2006). Las tecnologías de la información y la comunicación (TIC) en
educación en América Latina: una exploración de indicadores. CEPAL. | spa |
dcterms.references | Stake, R. E. (1999). The art of case study research | eng |
dcterms.references | Stake, R. E. (2005). Qualitative case studies. | eng |
dcterms.references | Valero, N. (2019). Consumo móvil en Colombia. Deloitte Touche Tohmatsu Limited,
Reino Unido. | spa |
dcterms.references | West, M., & Vosloo, S. (2013). Directrices de la UNESCO para las políticas de
aprendizaje móvil. UNESCO. | spa |
thesis.degree.discipline | Centro de Tecnologías para la Academia | es_CO |
thesis.degree.level | Maestría en Informática Educativa | es_CO |
thesis.degree.name | Magíster en Informática Educativa | es_CO |