Mostrar el registro sencillo del ítem
Mobile blended learning: a strategical approach to strengthen the learning of English as a Foreign Language
dc.contributor.author | Susa Salamanca, María Consuelo | |
dc.date.accessioned | 2020-09-29T16:17:31Z | |
dc.date.available | 2020-09-29T16:17:31Z | |
dc.date.issued | 2020-08-13 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/10818/43399 | |
dc.description | 33 páginas | es_CO |
dc.description.abstract | Nowadays Young people are part of a generation that is in constant communication on different social networks, listens to music, surfs the net, or plays through mobile devices (MD) such as cell phones. This opens up many possibilities for including MD in teachinglearning processes. The study objectives and research question focused on exploring the contributions of a blended learning environment mediated by the use of mobile devices in the development of listening - speaking skills of English as a foreign language in ninth grade students of a school public in Bogotá. The learning experience included the use of the “Lyrics Training” and “WhatsApp” applications as part of a set of activities that were carried out both in the classroom and at home, as independent work. | eng |
dc.format | application/pdf | es_CO |
dc.language.iso | eng | es_CO |
dc.publisher | Universidad de La Sabana | es_CO |
dc.rights | Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International | * |
dc.rights.uri | http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/ | * |
dc.source | instname:Universidad de La Sabana | es_CO |
dc.source | reponame:Intellectum Repositorio Universidad de La Sabana | es_CO |
dc.title | Mobile blended learning: a strategical approach to strengthen the learning of English as a Foreign Language | eng |
dc.type | masterThesis | es_CO |
dc.identifier.local | 278466 | |
dc.identifier.local | TE10876 | |
dc.type.hasVersion | publishedVersion | es_CO |
dc.rights.accessRights | restrictedAccess | es_CO |
dc.subject.armarc | Inglés -- Enseñanza | spa |
dc.subject.armarc | Inglés -- Con ayuda de computador | spa |
dc.subject.armarc | Inglés -- Aprendizaje | spa |
dc.subject.armarc | Inglés -- Compresión de videos | spa |
dcterms.references | Agudo, J. D. D. M. (2003). Hacia una enseñanza de lenguas extranjeras basada en el desarrollo de la interacción comunicativa. Didáctica. Lengua y Literatura, 15, 139-160. | spa |
dcterms.references | Cabero-Almenara, J., & Marín, V. (2014). Posibilidades educativas de las redes sociales y el trabajo en grupo. Percepciones de los alumnus universitarios. [Educational Possibilities of Social Networks and Group Work. University StudentsPerceptions]. Comunicar, 42 (XXI), 165-172. | spa |
dcterms.references | Canale, M., & Swain, M. (1980). Theoretical bases of communicative approaches to second language teaching and testing. Applied linguistics, 1(1), 1-47. Recuperado de https://segue.atlas.uiuc.edu/uploads/nppm/CanaleSwain.80.pdf | eng |
dcterms.references | Castañeda, L. (2010). Aprendizaje con redes sociales. Tejidos educativos para los nuevos entornos. Sevilla: MAD. | spa |
dcterms.references | Diacopoulos, M. M., & Crompton, H. (2020). A systematic review of mobile learning in social studies. Comput. Educ., 154, 103911 | eng |
dcterms.references | Ditrendia (2019). Informe Mobile en España y en el mundo 2017. Documento on-line, accesible siguiendo el enlace: https://ditrendia.es/informe-mobile-espana-mundo-2019/ https://mktefa.ditrendia.es/informe-mobile-2019 | spa |
dcterms.references | Espuny, C.; González, J. & AL. (2011). Actitudes y expectativas del uso educativo de las redes sociales en los alumnos universitarios. Revista de Universidad y Sociedad del Conocimiento, 8, 1; 171-185. | spa |
dcterms.references | García, M. C., & Monferrer, J. (2009). Propuesta de análisis teórico sobre el uso del teléfono móvil en adolescentes. Comunicar, 17(33), 83-92. | spa |
dcterms.references | Gómez, M., Roses, S., & Farias, P. (2012). El uso académico de las redes sociales en universitarios. Comunicar, 19(38), 131-138. https://www.redalyc.org/pdf/158/15823083016.pdf | spa |
dcterms.references | Grund, F. B., & Gil, D. J. G. (2011). Mobile learning: Los dispositivos móviles como recurso educativo. Mad. | spa |
dcterms.references | Hernández, R., Fernández, C., & Baptista, M. (2014). Metodología de la Investigación. 6ta edición McGRAW-HILL. Educación, México. | spa |
dcterms.references | Imbernón, F.; Silva, P. & Guzmán, C. (2011). Competencias en los procesos de enseñanza-aprendizaje virtual y semipresencial. Comunicar, 36; 107-114 | spa |
dcterms.references | López-Hernández, F. A., & Silva-Pérez, M. M. (2016). Factores que inciden en la aceptación de los dispositivos móviles para el aprendizaje en educación superior. Estudios sobre educación superior. 3º, 175-195 doi: 10.15581/004.30.175-195 Recuperado de https://dadun.unav.edu/handle/10171/40346 | spa |
dcterms.references | Ministry of National Education (2016) The Basic Learning Rights (BLRs) in the area of English language. https://santillanaplus.com.co/pdf/BLR-English.pdf | eng |
dcterms.references | Murphey, T. (2013). Music and Song-Resource Books for Teachers. Oxford University Press. | eng |
dcterms.references | Osorio, L. A., & Adriana, L. (2010). Ambientes híbridos de aprendizaje: elementos para su diseño e implementación. SISTEMAS: Ambientes Educativos Modernos Basados en Tecnología, 117, 70-citation_lastpage. | spa |
dcterms.references | Romero-Rodríguez, L. M., Ramírez-Montoya, M. S., & González, J. R. V. (2020). Incidence of digital competences in the completion rates of MOOCs: Case study on energy sustainability courses. IEEE Transactions on Education | eng |
dcterms.references | S. C. O. P. E. O., & González, M. Á. G. (2011). M-learning en España, Portugal y América Latina. | eng |
dcterms.references | Shariff, S. A., & Abas, H. (2017). A Phenomenological Inquiry: Essence and Experience of Learning English Among International Students’ at Florida State University. Advanced Science Letters, 23(2), 1238-1240. | eng |
dcterms.references | Sharples, M., Arnedillo-Sánchez, I., Milrad, M., & Vavoula, G. (2009). Mobile learning. In Technology-enhanced learning (pp. 233-249). Springer, Dordrecht. | eng |
dcterms.references | Sunkel, G. (2006). Las tecnologías de la información y la comunicación (TIC) en educación en América Latina: una exploración de indicadores. CEPAL. | spa |
dcterms.references | Stake, R. E. (1999). The art of case study research | eng |
dcterms.references | Stake, R. E. (2005). Qualitative case studies. | eng |
dcterms.references | Valero, N. (2019). Consumo móvil en Colombia. Deloitte Touche Tohmatsu Limited, Reino Unido. | spa |
dcterms.references | West, M., & Vosloo, S. (2013). Directrices de la UNESCO para las políticas de aprendizaje móvil. UNESCO. | spa |
thesis.degree.discipline | Centro de Tecnologías para la Academia | es_CO |
thesis.degree.level | Maestría en Informática Educativa | es_CO |
thesis.degree.name | Magíster en Informática Educativa | es_CO |