Apresentar o registro simples

dc.contributor.authorRoncallo Dow, Sergio
dc.contributor.authorUribe Jongbloed, Enrique
dc.contributor.authorBarker, Kim
dc.contributor.authorScholz Tobias M.
dc.date.accessioned5/31/2020 8:26
dc.date.available5/31/2020 8:26
dc.date.issued2013
dc.identifier.issn1941-8477
dc.identifier.otherhttps://journals.tdl.org/jvwr/index.php/jvwr/article/view/6361
dc.identifier.otherhttps://journals.tdl.org/jvwr/index.php/jvwr/article/view/6361/6324
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/10818/41357
dc.description17 páginases_CO
dc.description.abstractIn Massively Multiplayer Online games (MMOs) and virtual worlds, the idea of authors seems to_x000D_ have ‘died’ or been ‘wiped out,’ at least from the perspective of users. The concept of authorship does_x000D_ not receive adequate attention or recognition in MMOs and online games in particular appear to deprive_x000D_ authors of their rights, both legally and morally. Users of MMOs are required to consent to the_x000D_ deprivation of rights in both authorship and intellectual property before they can access multi-user_x000D_ environments. This deprives users of their rights as authors. This paper will show that currently_x000D_ acceptable practice is problematic and leads to a decrease of innovation. Furthermore, it will consider a_x000D_ fresh approach to such issues, in light of the idea of authors as producers and as a vivid force for_x000D_ innovation. In addition to this, consideration will be given to the idea of collective authorship. Rather_x000D_ than a strictly legal analysis, this paper will explore a legal and media approach to authorship in MMOs.en
dc.description.abstractEn los juegos en línea multijugador masivo (MMO) y mundos virtuales, la idea de los autores parece haber "muerto" o "borrado", al menos desde la perspectiva de los usuarios. El concepto de autoría no recibe la atención o el reconocimiento adecuados en los MMO y los juegos en línea en particular parecen privar a los autores de sus derechos, tanto legal como moralmente. Se requiere que los usuarios de MMO consientan en la privación de derechos de autor y propiedad intelectual antes de que puedan acceder a entornos de múltiples usuarios. Esto priva a los usuarios de sus derechos como autores. Este documento mostrará que la práctica actualmente aceptable es problemática y conduce a una disminución de la innovación. Además, considerará un nuevo enfoque para tales problemas, a la luz de la idea de los autores como productores y como una fuerza vívida para la innovación. Además de esto, Se considerará la idea de autoría colectiva. En lugar de un análisis estrictamente legal, este documento explorará un enfoque legal y mediático de la autoría en los MMO.es_CO
dc.formatapplication/pdfes_CO
dc.language.isoenges_CO
dc.publisherJournal of Virtual Worlds Researches_CO
dc.relation.ispartofseriesJournal of Virtual Worlds Research Vol. 6, No. 3
dc.rightsAttribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/*
dc.subject.otherLeyes_CO
dc.subject.otherJuegos en líneaes_CO
dc.subject.otherDerechos de autores_CO
dc.subject.otherPaternidad literariaes_CO
dc.subject.otherDerechos de los usuarioses_CO
dc.titleAuthorship in Virtual Worlds: Author's Death to Rights Revival?en
dc.title.alternativeAutoría en mundos virtuales: ¿Reaviva la muerte de los derechos del autor?es_CO
dc.typejournal articlees_CO
dc.type.hasVersionpublishedVersiones_CO
dc.rights.accessRightsopenAccesses_CO
dc.identifier.doi110.4101/jvwr.v6i3.6361


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