Mostrar el registro sencillo del ítem
Anotaciones sobre el cine y la ideología
dc.contributor.author | Cárdenas Ruiz, Juan David | |
dc.coverage.spatial | siglo XIX y XX. | es_CO |
dc.date.accessioned | 2015-02-02T09:35:43Z | |
dc.date.available | 2015-02-02T09:35:43Z | |
dc.date.created | 2012 | |
dc.date.issued | 2012 | |
dc.identifier.other | http://palabraclave.unisabana.edu.co/index.php/palabraclave/article/view/2593 | es_CO |
dc.identifier.other | http://palabraclave.unisabana.edu.co/index.php/palabraclave/article/view/2593/2857 | es_CO |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/10818/14590 | |
dc.description.abstract | El presente artículo apunta a desentrañar una serie de suposiciones naturalizadascon relación a lo que significa hacer cine. Desde sus primeros añoscuando se naturalizó una idea de la producción cinematográfica. Este imaginariohizo posible la consolidación del cine como arte y ,a la vez, bloqueóposibles alternativas de cinematografía. En este sentido, este texto desea hacervisible a través de una serie de anotaciones los presupuestos ideológicosque se esconden tras esta naturalización de la producción cinematográfica. | |
dc.description.abstract | This article points towards working out a series of suppositions taken forgranted in relation to what it means to make movies. From its first years,when the idea of cinematographic production was naturalized. This collectiveimage made possible the consolidation of the film industry as art and,at the same time, blocked out possible alternatives of filmmaking. In suchsense, this text wants to, through a series of observations; make visible theideological budgets hiding behind this naturalization of the cinematographicproduction. | |
dc.description.abstract | O presente artigo propõe-se a desentranhar uma série de hipóteses naturalizadascom relação ao que significa fazer cinema. Desde seus primeirosanos, quando se naturalizou uma ideia da produção cinematográfica. Esteimaginário fez possível a consolidação do cinema como arte e, ao mesmotempo, bloqueou possíveis alternativas de cinematografia. Nesse sentido,este texto deseja fazer visível, por meio de uma série de anotações, os pressupostosideológicos que se escondem atrás dessa naturalização da produçãocinematográfica. | |
dc.language.iso | spa | es_CO |
dc.publisher | Universidad de La Sabana | |
dc.relation.ispartofseries | Palabra Clave; Vol 15, No 3 (2012): Cultura (audio)visual | |
dc.rights | This journal and its contents are the property of Universidad de La Sabana and, therefore, may be accessed solely for reading or printing, as a personal copy, but not for profit. Prior authorization from Universidad de La Sabana is required for any other use, such as the reproduction, transformation, public communication or distribution of said material for a profit.The names and email addresses included in Aquichán shall be used solely for the declared purposes of this journal and shall not be made available for any other purpose or to any other person.The articles published in this journal represent the opinions of their authors and do not necessarily reflect the official position of Universidad de La Sabana. | |
dc.rights | A presente revista e seu conteúdo são propriedade da Universidade da Sabana e, consequentemente, só poderá se aceder a ela para leitura ou impressão, como cópia pessoal e sem fins lucrativos. Qualquer outra forma de utilização como reprodução, transformação, comunicação pública ou distribuição, com fins lucrativos, requer a autorização prévia da Universidade da Sabana.Os nomes e endereços de e-mail introduzidos nesta revista se usarão exclusivamente para os fins declarados e não estarão disponíveis para nenhum outro propósito ou outra pessoa.Os artigos que esta revista contém representam a opinião de seus autores e não constituem necessariamente a opinião da Universidade da Sabana. | |
dc.source | Universidad de La Sabana | es_CO |
dc.source | Repositorio Institucional de la Universidad de La Sabana | es_CO |
dc.subject | Audiovisual | |
dc.subject | Cine | |
dc.subject | Industria | |
dc.subject | Modernidad | |
dc.subject | Ideología | |
dc.title | Anotaciones sobre el cine y la ideología | es_CO |
dc.title.alternative | Notes on the film industry and the ideology | |
dc.title.alternative | Anotações sobre cinema e ideologia | |
dc.type | article | es_CO |
dc.type.hasVersion | publishedVersion | es_CO |
dc.rights.accessRights | openAccess |
Ficheros en el ítem
Ficheros | Tamaño | Formato | Ver |
---|---|---|---|
No hay ficheros asociados a este ítem. |