Is the Whole World Watching? Building a Typology of Protest Coverage on Social Media From Around the World
¿Está el mundo entero mirando? Construyendo una tipología de cobertura de protestas en las redes sociales de todo el mundo
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URI: http://hdl.handle.net/10818/62646Visitar enlace: https://www.scopus.com/inward/ ...
ISSN: 1461670X
DOI: 10.1080/1461670X.2020.1776144
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2020Resumen
Previous research suggests that mainstream media coverage around the world follows a “protest paradigm” that demonizes protesters and marginalizes their causes. Given the recent increase in global protest activity and the growing importance of social media for activism, this paper content analyzes 1,438 protest-related English and Spanish news stories from around the world that were shared on social media, examining framing, sourcing, and marginalizing devices across media outlet type, region, language, and social media platform in order to create a typology of how the protest paradigm operates in an international and social media context. Results showed type of protest, location of protest, and type of media outlet were significantly related to whether news stories adhered to the protest paradigm. Social media shares were predicted by region of media outlet, English-language media, and type of protest. © 2020 Informa UK Limited, trading as Taylor & Francis Group. Investigaciones anteriores sugieren que la cobertura de los principales medios de comunicación en todo el mundo sigue un “paradigma de protesta” que demoniza a los manifestantes y margina sus causas. Dado el reciente aumento en la actividad de protesta global y la creciente importancia de las redes sociales para el activismo, el contenido de este artículo analiza 1.438 noticias en inglés y español relacionadas con protestas de todo el mundo que se compartieron en las redes sociales, examinando el encuadre, el abastecimiento y los dispositivos de marginación. a través del tipo de medio de comunicación, región, idioma y plataforma de redes sociales para crear una tipología de cómo opera el paradigma de protesta en un contexto internacional y de redes sociales. Los resultados mostraron que el tipo de protesta, el lugar de la protesta y el tipo de medio de comunicación estaban significativamente relacionados con si las noticias se adherían al paradigma de la protesta. Las acciones en las redes sociales se predijeron por región del medio de comunicación, medios de comunicación en inglés y tipo de protesta. © 2020 Informa UK Limited, operando como Taylor & Francis Group.
Ubicación
Journalism Studies, * (21),1-20 DOI: 10.1080/1461670X.2020.1776144 - 1461-670X
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- Facultad de Comunicación [190]