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dc.contributor.advisorForero Serna, Andrés
dc.contributor.authorChacón Lozano, Carlos Humberto
dc.contributor.authorDíaz Dussán, Pedro José
dc.date.accessioned2024-10-18T15:23:04Z
dc.date.available2024-10-18T15:23:04Z
dc.date.issued28/07/2024
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/10818/62042
dc.description84 páginases_CO
dc.description.abstractThe objective of this thesis was to design a business model that integratesthe digital ecosystem and creates a community around the orange economy. Toachieve this, extensive studies were conducted on the work dynamics andneedsof the various sectors involved in this economy. Guidelines for creatingrelevant content that becomes a reference in the industry were developed, andaneffectivecommunication strategy was designed to reach the target audience. Furthermore, a comprehensive business plan was elaborated for Naranja Creativa, includingthecompany's identity, market analysis (Canvas model and SWOT analysis), marketing plan, financing plan, and legal aspects of company formation. Naranja Creativa will generate two types of content: written and audiovisual. Thesewill be hosted on the YouTube platform, expanding the channels of interactionwiththe audience. The videos will be disseminated through Naranja Creativa'swebsiteand social media channels, with a publishing frequency of 5 videos per week. Written articles will be published on the website, covering topics that cannot beaddressed in the audiovisual format or that are better suited for a textual approach.The frequency of publication for articles will be three contents per day.en
dc.description.abstractEl objetivo de este trabajo de grado fue diseñar un modelo de negocioqueintegre el ecosistema digital y cree una comunidad en torno a la economíanaranja.Para lograrlo, se realizaron estudios exhaustivos de las dinámicas de trabajoylasnecesidades de los diversos sectores involucrados en esta economía. Sedesarrollaron lineamientos de contenidos relevantes que se conviertanenreferencia en el sector, y se diseñó una estrategia de comunicación efectivaparallegar al público objetivo. Además, se elaboró un plan de negocios integral paralaempresa Naranja Creativa, que incluye la identidad de la empresa, el análisisdel mercado (Modelo Canvas y análisis DOFA), el plan de mercadeo, el plandefinanciación y los aspectos legales de constitución de la empresa. Naranja Creativa generará dos tipos de contenido: escrito y audiovisual. Estossealojarán en la plataforma YouTube, ampliando los canales de interacciónconlaaudiencia. Los videos serán difundidos a través del sitio web de NaranjaCreativaysus redes sociales, con una frecuencia de publicación de 5 videos semanales. Losartículos escritos se publicarán en el sitio web, cubriendo temas que nopuedanser abordados en el formato audiovisual o que se ajusten mejor a un enfoquetextual. La frecuencia de publicación para los artículos será de tres contenidosdiarios.es_CO
dc.formatapplication/pdfes_CO
dc.language.isospaes_CO
dc.publisherUniversidad de La Sabanaes_CO
dc.rightsAttribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Internacional*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/*
dc.subject.otherIndustria cultural
dc.subject.otherEconomía
dc.subject.otherContenidos digitales
dc.titleNaranja creativaes_CO
dc.typebachelor thesises_CO
dc.type.hasVersionpublishedVersiones_CO
dc.rights.accessRightsopenAccesses_CO
thesis.degree.disciplineFacultad de Comunicaciónes_CO
thesis.degree.levelComunicación Audiovisual y Multimedioses_CO
thesis.degree.nameComunicador Audiovisual y Multimedioses_CO


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