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dc.contributor.authorPabon Avila, Gabriela
dc.date.accessioned2024-07-30T14:23:39Z
dc.date.available2024-07-30T14:23:39Z
dc.date.issued2024-02-05
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/10818/60935
dc.description125 páginases_CO
dc.description.abstractSustainability has been gaining a great value in society, especially in the economic and industrial sector, since there is not only pressure from governments to apply sustainable practices, but also from society itself. That is why this work aims to design a strategic communication plan to strengthen the image of Cíclico as a company that promotes responsible consumption among its external audiences. Thus, the methodology used was based on the descriptive qualitative approach, through the use of semi-structured interviews with managers and collaborators of the brand, and customers, and analysis of documents and social networks. The findings of this research allows to identify the strengths, weaknesses, threats and opportunities of Cíclico in communicational terms and thus be able to develop a communication plan based on the Elaboration Probability Model of Petty and Cacioppo (1986), to generate an impact on Cíclico's customers.en
dc.description.abstractLa sostenibilidad ha ido tomando gran valor en la sociedad, especialmente en el sector económico e industrial, pues no solo existe una presión por parte de gobiernos en aplicar practicas sostenibles, sino también de la sociedad misma. Es por ello que este trabajo tiene como objetivo diseñar un plan estratégico de comunicación para fortalecer la imagen de Cíclico como un emprendimiento que promueve el consumo responsable entre sus públicos externos. De esta manera, la metodología utilizada se basó en el enfoque cualitativo descriptivo, haciendo uso de entrevistas semiestructuradas a directivos y colaboradores de la marca, y clientes, y de análisis de documentos y redes sociales. Los hallazgos de esta investigación permiten identificar la importancia de desarrollar enfoques a la sostenibilidad desde estrategias de comunicación para generar una mayor cercanía, credibilidad de Cíclico.es_CO
dc.formatapplication/pdfes_CO
dc.language.isospaes_CO
dc.publisherUniversidad de La Sabanaes_CO
dc.rightsAttribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Internacional*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/*
dc.subject.otherComunicación en las organizaciones
dc.subject.otherImagen corporativa
dc.subject.otherEmprendimiento
dc.titleComunicación estratégica para fomentar el consumo responsable de productos de moda y textiles para el emprendimiento Cíclicoes_CO
dc.typemaster thesises_CO
dc.type.hasVersionpublishedVersiones_CO
dc.rights.accessRightsopenAccesses_CO
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thesis.degree.disciplineFacultad de Comunicaciónes_CO
thesis.degree.levelMaestría en Comunicación Estratégicaes_CO
thesis.degree.nameMagíster en Comunicación Estratégicaes_CO


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