Show simple item record

Evaluación por competencias de la dimensión ética en la formación de psicólogos en Colombia

dc.contributor.authorGonzález Bernal, Martha Rocío
dc.contributor.authorGómez Villegas, Ligia Susana
dc.contributor.authorEspinosa Méndez, Juan Carlos
dc.contributor.authorCárdenas Díaz, Diana Cecilia
dc.contributor.authorGarzón Yepes, Yuri
dc.contributor.authorMontoya Rivas, Edith Maritza
dc.contributor.authorNúñez Martín, Érica Natalia
dc.contributor.authorSolano Méndez, Julia Andrea
dc.contributor.authorTarquino Prieto, Jorge Enrique
dc.date.accessioned2023-07-21T14:04:20Z
dc.date.available2023-07-21T14:04:20Z
dc.date.issued2007
dc.identifier.citationGonzález Bernal, M. R., Gómez Villegas, L. S., Espinosa Méndez, J. C., Cárdenas Díaz, D. C., Garzón Yepes, Y., Montoya Rivas, E. M., Núñez Martín, É. N., Solano Méndez, J. A., & Tarquino Prieto, J. E. (2007). Evaluación por competencias de la dimensión ética en la formación de psicólogos en Colombia. Diversitas: Perspectivas en Psicología, 3(1), 11-23.es_CO
dc.identifier.issn1794-9998
dc.identifier.otherhttps://www.redalyc.org/articulo.oa?id=67930101
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/10818/55881
dc.description14 páginases_CO
dc.description.abstractThis article presents the results of an inter-institutional research project between Universidad de La Sabana and Universidad Santo Tomás. An instrument was constructed to evaluate the level of development of five ethical competencies; and, from a non-random sample of 100 students from five psychology faculties in Bogota, first year and last year students were compared. The instrument was found to have 95% reliability and 69.51% factorial validity. It was also concluded that 80% of the students evaluated are at a level of development between deficient and acceptable of the competencies, and 20% are at a level of satisfactory development of these competencies; the final year students fall within this range. Translated with www.DeepL.com/Translator (free version)en
dc.description.abstractEste artículo presenta los resultados de una investi- gación interinstitucional Universidad de La Sabana — Universidad Santo Tomás. Se construyó un instrumen- to para evaluar el nivel de desarrollo de cinco com- petencias éticas; y, a partir de una muestra, no aleatoria, de 100 estudiantes de cinco facultades de psicología de Bogotá, se compararon estudiantes de primer año y de último año. Se encontró en el instru- mento diseñado un 95% de confiabilidad, y un 69.51% de validez factorial. Igualmente, se concluyó que el 80% de los estudiantes evaluados se encuentra en un nivel de desarrollo entre deficiente y aceptable de las competencias, y el 20% se encuentra en un nivel de desarrollo satisfactorio de dichas competencias; en este rango se inscriben los estudiantes de último año.es_CO
dc.formatapplication/pdfes_CO
dc.language.isospaes_CO
dc.publisherDiversitas: Perspectivas en Psicologíaes_CO
dc.relation.ispartofseriesDiversitas: Perspectivas en Psicología, vol. 3, núm. 1, enero-junio, 2007, pp. 11-23
dc.rightsAttribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/*
dc.sourceUniversidad de La Sabanaes_CO
dc.sourceIntellectum Repositorio Universidad de La Sabanaes_CO
dc.subject.otherEthicsen
dc.subject.otherPersonen
dc.subject.otherDeontologyen
dc.titleEvaluation by competencies of the ethical dimension in the training of psychologists in Colombiaen
dc.titleEvaluación por competencias de la dimensión ética en la formación de psicólogos en Colombiaes_CO
dc.typejournal articlees_CO
dc.type.hasVersionpublishedVersiones_CO
dc.rights.accessRightsopenAccesses_CO


Files in this item

FilesSizeFormatView

There are no files associated with this item.

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 InternationalExcept where otherwise noted, this item's license is described as Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International