Show simple item record

Fotografía vernácula: hacia una definición sintética y elemental

dc.contributor.authorColorado Nates, Oscar
dc.date.accessioned2023-07-18T21:54:53Z
dc.date.available2023-07-18T21:54:53Z
dc.date.issued2023
dc.identifier.citationColorado Nates, O. (2023). Fotografía vernácula: hacia una definición sintética y elemental. Palabra Clave, 26(2), e2623. https://doi.org/10.5294/pacla.2023.26.2.3es_CO
dc.identifier.issn0122-8285
dc.identifier.otherhttps://palabraclave.unisabana.edu.co/index.php/palabraclave/article/view/19103
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/10818/55864
dc.description19 páginases_CO
dc.description.abstractThrough a literature/newspaper inquiry, this research seeks to answer the question: How to offer a synthetic elementary definition of Vernacular Pho-tography that includes commonalities in concepts by specialized authors, galleries, and museums interested in this iconographic genre? Twenty-five definitions of Vernacular Photography were analyzed to answer this ques-tion, choosing 13 from the last ten years that were issued by prestigious academics interested in this genre, such as Geoffrey Batchen and Clément Chéroux, or institutions with Vernacular Photography collections, such as the Museum of Modern Art in New York or the Swann Galleries. Stud-ying these definitions has allowed us to find convergent and divergent ele-ments to propose an integrating defining concept. The conclusions section highlights the challenges of finding a synthetic elementary definition of Ver-nacular Photography.en
dc.description.abstractLa presente investigación busca responder, a través de una indagación biblio y hemerográfica, la pregunta por cómo ofrecer una definición sintética y elemental de fotografía vernácula, que incluya los elementos comunes presentados en conceptos emanados de autores especializados, galerías y museos interesados por este género iconográfico. Para responder esta pregunta se analizaron 25 definiciones de fotografía vernácula y se escogieron finalmente 13, correspondientes a los últimos diez años, dadas por académicos de reconocido prestigio interesados en este género, como Geoffrey Batchen y Clément Chéroux, o instituciones con acervos de fotografía vernácula, como el Museo de Arte Moderno de Nueva York o las Swann Galleries. El estudio de las definiciones ha permitido encontrar elementos convergentes y divergentes para poder proponer un concepto definitorio e integrador. En las conclusiones se ponen de relieve los retos que implica encontrar una definición sintética y elemental para la fotografía vernácula.es_CO
dc.formatapplication/pdfes_CO
dc.language.isospaes_CO
dc.publisherUniversidad de La Sabanaes_CO
dc.relation.ispartofseriesPalabra Clave, 26(2), e2623
dc.rightsAttribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Internacional*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/*
dc.subject.otherAmateur
dc.subject.otherAnónimoArte fotográfico
dc.subject.otherFotografía
dc.subject.otherFotógrafos
dc.subject.otherSnapshot
dc.subject.otherKunstwollen
dc.subject.otherVernácula
dc.titleVernacular Photography: Towardsa Synthetic Elementary Definitionen
dc.titleFotografía vernácula: hacia una definición sintética y elementales_CO
dc.typejournal articlees_CO
dc.type.hasVersionpublishedVersiones_CO
dc.rights.accessRightsopenAccesses_CO
dc.identifier.doi10.5294/pacla.2023.26.2.3
dc.identifier.eissn2027-534X


Files in this item

FilesSizeFormatView

There are no files associated with this item.

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 InternacionalExcept where otherwise noted, this item's license is described as Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Internacional