Mostrar el registro sencillo del ítem
All We Need is a Boost! Using Multimodal Tools and the Translanguaging Strategy: Strengthening Speaking in the EFL Classroom
¡Todo lo que necesitamos es un impulso! Uso de herramientas multimodales y la estrategia de translenguaje: fortalecimiento del habla en el aula de inglés como lengua extranjera
dc.contributor.author | Caro Torres, María Catalina | |
dc.contributor.author | Sarmiento Salamanca, Yuri Natali | |
dc.contributor.author | Camargo Cely, Jennyfer Paola | |
dc.contributor.author | Bautista Aguilar, Jose Leonardo | |
dc.date.accessioned | 9/5/2021 16:51 | |
dc.date.available | 9/5/2021 16:51 | |
dc.date.issued | 2020 | |
dc.identifier.citation | Caro, M. C., Sarmiento, Y. N., Camargo, J.P. & Bautista,J.L. (2020). All We Need is a Boost! Using Multimodal Tools and the Translanguaging Strategy: Strengthening Speaking in the EFL Classroom. International Journal of Computer-Assisted Language Learning and Teaching, 10(3), 28-47. http://dx.doi.org/10.4018/IJCALLT.2020070103 | es_CO |
dc.identifier.issn | 21557101 | |
dc.identifier.other | https://www.igi-global.com/article/all-we-need-is-a-boost-using-multimodal-tools-and-the-translanguaging-strategy/257528 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/10818/48424 | |
dc.description | 20 páginas | |
dc.description.abstract | This article reports a qualitative case study about the implementation of a translanguaging strategy with EFL learners belonging to the Language Learning Support programs at a private university, who struggled when speaking in English. In order to address this problem, this strategy aim to help participants to reflect and self-direct their oral performance development. Multimodal tools were used for learners to undertake a specific course of action to cope with their speaking difficulties. Data gathered from tutor's journals, student's e-portfolio and interviews, showed how confidence and self-regulation were fostered after including student's mother tongue and ICT tools. These findings suggest a need to expand this implementation with learners of different proficiency levels who also find it difficult to verbally express their ideas. Moreover, it takes a look at the use of the mother tongue as an advantage rather than as an obstacle to learning a foreign language. | en |
dc.description.abstract | Este artículo reporta un estudio de caso cualitativo sobre la implementación de una estrategia de translenguaje con estudiantes de EFL pertenecientes a los programas de Apoyo al Aprendizaje de Idiomas en una universidad privada, que tenían dificultades para hablar en inglés. Para abordar este problema, esta estrategia tiene como objetivo ayudar a los participantes a reflexionar y autodirigir el desarrollo de su desempeño oral. Se utilizaron herramientas multimodales para que los alumnos emprendieran un curso de acción específico para hacer frente a sus dificultades del habla. Los datos recopilados de los diarios de los tutores, el portafolio electrónico de los estudiantes y las entrevistas mostraron cómo se fomentó la confianza y la autorregulación después de incluir la lengua materna de los estudiantes y las herramientas TIC. Estos hallazgos sugieren la necesidad de expandir esta implementación con estudiantes de diferentes niveles de competencia a quienes también les resulta difícil expresar verbalmente sus ideas. | es_CO |
dc.format | application/pdf | es_CO |
dc.language.iso | eng | es_CO |
dc.publisher | International Journal of Computer-Assisted Language Learning and Teaching (IJCALLT) | es_CO |
dc.relation.ispartofseries | International Journal of Computer-Assisted Language Learning and Teaching (IJCALLT) 10(3) | |
dc.rights | Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Internacional | * |
dc.rights.uri | http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/ | * |
dc.subject.other | Translenguaje | es_CO |
dc.subject.other | lengua extranjera | es_CO |
dc.title | All We Need is a Boost! Using Multimodal Tools and the Translanguaging Strategy: Strengthening Speaking in the EFL Classroom | en |
dc.title | ¡Todo lo que necesitamos es un impulso! Uso de herramientas multimodales y la estrategia de translenguaje: fortalecimiento del habla en el aula de inglés como lengua extranjera | es_CO |
dc.type | journal article | es_CO |
dc.type.hasVersion | publishedVersion | es_CO |
dc.rights.accessRights | restrictedAccess | es_CO |
dc.identifier.doi | 10.4018/IJCALLT.2020070103 |
Ficheros en el ítem
Ficheros | Tamaño | Formato | Ver |
---|---|---|---|
No hay ficheros asociados a este ítem. |