Images of the unimaginable: photography and the (re)presentation of the event
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URI: http://hdl.handle.net/10818/48417Visitar enlace: http://www.uel.br/revistas/uel ...
DOI: 10.5433/1984-7939.2012v8n14p141
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2012-11-01Resumen
We seem to live in a time of omnipresent images. Guy_x000D_
Debord’s diagnosis about the becoming image of reality pronounced_x000D_
in the late 1960s still seems to be relevant to describe our time. We_x000D_
have reached the point when it is not surprising to have images of the_x000D_
extraordinary but not having them. The connection between_x000D_
extraordinary events and images seems natural today. However, it_x000D_
could be still legitimate to ask what can images do regarding those_x000D_
events? What can photography do when facing the unimaginable? In_x000D_
this text, we would like to present three cases that could serve, and_x000D_
actually have been used, to reply this inquiry about the possible relation_x000D_
between photography and the event Nós parecemos viver em um tempo em que a imagem é_x000D_
onipresente. O diagnóstico de Guy Debord, em meados de 1960,_x000D_
sobre a imagem vindoura da realidade, parece ser relevante para_x000D_
descrever a contemporaneidade. Chegamos ao ponto em que o_x000D_
surpreendente não é a imagem do extraordinário, mas a falta dela._x000D_
Hoje, a conexão entre eventos extraordinários e imagens parece ser_x000D_
natural. Entretanto, ainda seria legítimo questionar o que as imagens_x000D_
podem fazer em relação a tais eventos? O que a fotografia pode fazer_x000D_
frente ao inimaginável? Neste texto, gostaríamos de apresentar três_x000D_
casos que poderiam servir, e, na verdade foram usados, para_x000D_
responder a esta questão sobre a possível relação entre a fotografia_x000D_
e o evento
Ubicación
Londrina, v.9, n.14, p.141-172, jan./jun. 2013
Colecciones a las que pertenece
- Facultad de Comunicación [190]