Show simple item record

Deserción en los MOOC: algunos factores clave

dc.contributor.authorChiappe Laverde, Andrés
dc.contributor.authorCastillo, Blanca Diana Lorena
dc.date.accessioned8/1/2021 21:51
dc.date.available8/1/2021 21:51
dc.date.issued2021-01
dc.identifier.citation"Chiappe, A., & Castillo, B. D. L. (2020). Retention in MOOCS: some key factors. Ensaio: aval. pol. públ. Educ, 28(109), 1-23. https://doi.org/10.1590/S0104-40362020002802667 Disponible en: http://shorturl.at/qtCF0"es_CO
dc.identifier.issn0104-4036
dc.identifier.otherhttps://www.scielo.br/j/ensaio/a/XSKSNHN4wmRn75zJRHqssrm/?lang=en
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/10818/48085
dc.description23 páginases_CO
dc.description.abstractThe dropping out of students in the Massive Open Online Courses (Mooc) has been the subject of debate and concern on the part of educational researchers and practitioners during the last decade. Considering its growth as an educational trend and the emerging research generated on this topic, a systematic review of literature on 131 studies was conducted about attrition in both cMooc and xMoocs. The results highlight the role of collaboration, the sense of community, the need for certification and standardization as the main factors that affect attrition in Moocs.en
dc.description.abstractLa deserción de los estudiantes en los Cursos Masivos Abiertos y en línea (Mooc) ha venido siendo tema de debate y preocupación por parte de educadores e investigadores durante la última década. Teniendo en cuenta su crecimiento como tendencia educativa y la emergente investigación generada en esta materia, se adelantó una revisión sistemática de literatura sobre 131 estudios realizados acerca de la deserción tanto en los cMooc como en los xMooc, cuyos resultados resaltan el papel de la colaboración, el sentido de comunidad, la necesidad de certificación y la estandarización como principales factores que afectan la deserción en los Mooc.es_CO
dc.formatapplication/pdfes_CO
dc.language.isoenges_CO
dc.publisherEnsaio: aval. pol. públ. Educes_CO
dc.relation.ispartofseriesEnsaio: aval. pol. públ. Educ, 28(109), 1-23
dc.rightsAttribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Internacional*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/*
dc.sourceUniversidad de La Sabanaes_CO
dc.sourceIntellectum Repositorio Universidad de La Sabanaes_CO
dc.subjectMoocen
dc.subjectOnline Coursesen
dc.subjectOpen Educationen
dc.subjectDropouten
dc.subjectVirtual Educationen
dc.subjectCertificationen
dc.titleRetention in MOOCS: some key factorsen
dc.titleDeserción en los MOOC: algunos factores clavees_CO
dc.title.alternativeDeserção em MOOCS: alguns fatores-chavepor
dc.typejournal articlees_CO
dc.type.hasVersionpublishedVersiones_CO
dc.rights.accessRightsopenAccesses_CO
dc.identifier.doi10.1590/S0104-40362020002802667


Files in this item

FilesSizeFormatView

There are no files associated with this item.

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 InternacionalExcept where otherwise noted, this item's license is described as Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Internacional