Show simple item record

dc.contributor.authorChiappe Laverde, Andrés
dc.contributor.authorTernent de Samper, Ana María
dc.contributor.authorEmilio Wills, Alejandro
dc.contributor.authorRestrepo, Ignacio
dc.date.accessioned11/20/2020 8:55
dc.date.available11/20/2020 8:55
dc.date.issued2019-08-27
dc.identifier.issn0104-4036
dc.identifier.otherhttps://www.scielo.br/scielo.php?script=sci_arttext&pid=S0104-40362020000200521&tlng=en
dc.identifier.otherhttps://www.scielo.br/pdf/ensaio/2019nahead/1809-4465-ensaio-S0104-40362019002702138.pdf
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/10818/44715
dc.description24 páginases_CO
dc.description.abstractThe relevance of current education towards the needs of 21st century society is questioned as most schools, especially in developing countries that offer their students homogenizing learning experiences in the 19th century style. This paper presents the results of a mixed-method study focused on identifying the main features of 21st century education as a concept that should promote lifelong learning experiences. The method combined a systematic literature review, survey application, visits to innovative schools and interviews with international educational experts. Results show the relevance of a soft skills-centered and purpose-oriented curricula, the activation of personal learning paths and the minimization of instruction in favor of research as a teaching approach. It is noteworthy that, although most of the results are widely discussed in the literature, they are currently presented with new possibilities of implementation and with a greater innovation potential, due to the technological evolution of our time.es_CO
dc.description.abstractLa relevancia de la educación actual está siendo cuestionada de cara a las necesidades de la sociedad del siglo XXI, en donde la mayoría de las escuelas, especialmente en los países en desarrollo, ofrecen a sus estudiantes experiencias de aprendizaje homogeneizadoras al estilo del siglo XIX. Este artículo presenta los resultados de un estudio de método mixto centrado en la identificación de las características principales de la educación del siglo XXI como un concepto que debería promover experiencias de aprendizaje a lo largo de la vida. El método combinó una revisión sistemática de literatura, aplicación de encuestas, visitas a escuelas innovadoras y entrevistas con expertos internacionales en educación. Los resultados muestran la relevancia de un currículum orientado a las habilidades blandas y por propósitos, la activación de rutas personales de aprendizaje y la minimización de la instrucción a favor de la investigación como enfoque de enseñanza. Cabe destacar que, si bien la mayoría de los resultados son ampliamente discutidos en la literatura, actualmente se presentan con nuevas posibilidades de implementación y con un mayor potencial de innovación, debido a la evolución tecnológica de nuestro tiempo.spa
dc.formatapplication/pdfes_CO
dc.language.isoenges_CO
dc.publisherEnsaio: Avaliação e Políticas Públicas em Educaçãoes_CO
dc.relation.ispartofseriesEnsaio: aval.pol.públ.Educ. vol.28 no.107 Rio de Janeiro Apr./June 2020 Epub Oct 28, 2019
dc.rightsAttribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/*
dc.subject21st century educationes_CO
dc.subjectPersonal learning pathses_CO
dc.subjectEducational researches_CO
dc.subjectLifelong learninges_CO
dc.subjectLearning ecosystemses_CO
dc.titleRethinking 21st century schools: the quest for lifelong learning ecosystemses_CO
dc.title.alternativeRepensando as escolas do século XXI: a busca por ecossistemas de aprendizagem ao longo da vidaes_CO
dc.title.alternativeRepensando las escuelas del siglo XXI: la búsqueda de ecosistemas de aprendizaje a lo largo de la vidaes_CO
dc.typejournal articlees_CO
dc.type.hasVersionpublishedVersiones_CO
dc.rights.accessRightsopenAccesses_CO
dc.identifier.doi110.1590/s0104-40362019002702138
dc.identifier.eissn1809-4465


Files in this item

FilesSizeFormatView

There are no files associated with this item.

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 InternationalExcept where otherwise noted, this item's license is described as Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International