Mostrar el registro sencillo del ítem
Optimización del producto comunicativo “aula virtual” de la orquesta filarmónica de Bogotá
dc.contributor.advisor | Vargas Sánchez, Ana Dolores | |
dc.contributor.author | Castellanos Cardona, Gabriel | |
dc.date.accessioned | 2020-10-31T12:11:04Z | |
dc.date.available | 2020-10-31T12:11:04Z | |
dc.date.issued | 2020-10-08 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/10818/43915 | |
dc.description | 100 páginas | es_CO |
dc.description.abstract | The main goal of the present paperwork, is to explain the evolution of the Virtual Classroom Web Page of the Bogota Philharmonic Orchestra, based on itself, and supported in an analysis of similar platforms available on the network. With the help of members of the Educational Project, the musicians, and the director of the Pre-Youth Philharmonic Orchestra, a focus group was established to answer surveys and interviews that supported the needing for improvement of this site, which started as a repository. In addition, this document tries to be a base and a tool for the improvement of the website, whose purpose is to help children and adolescents of the Educational Project, but also to all the people who begin their learning musical process or a specific instrument, those who want to learn the basic notions of musical initiation, or an instrument for their interpretation, thanks to the different levels and videos available to users. | en |
dc.description.abstract | El presente trabajo tiene como objetivo mostrar la evolución de la Página Web “Aula Virtual” de la Orquesta Filarmónica de Bogotá, con base en ella misma, y mediante un análisis de plataformas similares que existen en la red. Con la ayuda de miembros del Proyecto Educativo; músicos, y el director de la Orquesta Filarmónica Prejuvenil, se estableció un grupo objetivo para la realización de encuestas y entrevistas que sustentaran la necesidad de mejora de este sitio, el cual comenzó como un repositorio. Este documento sirvió como base y herramienta para la optimización de dicha página web, cuyo propósito es ayudar de forma gratuita, principalmente a los niños, niñas y adolescentes del Proyecto Educativo, así como a quienes comienzan su proceso de aprendizaje, y todos aquellos que deseen aprender las nociones básicas de iniciación musical o de algún instrumento para su interpretación, gracias a los diferentes niveles y videos que están a disposición de los usuarios. | es_CO |
dc.format | application/pdf | es_CO |
dc.language.iso | spa | es_CO |
dc.publisher | Universidad de La Sabana | es_CO |
dc.rights | Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International | * |
dc.rights.uri | http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/ | * |
dc.source | Universidad de La Sabana | es_CO |
dc.source | Intellectum Repositorio Universidad de La Sabana | es_CO |
dc.subject.other | Enseñanza virtual | spa |
dc.title | Optimización del producto comunicativo “aula virtual” de la orquesta filarmónica de Bogotá | es_CO |
dc.type | master thesis | es_CO |
dc.identifier.local | 279593 | |
dc.identifier.local | TE10977 | |
dc.type.hasVersion | publishedVersion | es_CO |
dc.rights.accessRights | openAccess | es_CO |
dc.subject.armarc | Innovaciones educativas | spa |
dc.subject.armarc | Música -- Enseñanza | spa |
dc.subject.armarc | Interpretación musical | spa |
dc.subject.armarc | Sitios Web | spa |
dc.subject.armarc | Innovaciones tecnológicas | spa |
dcterms.references | Baklien, B. (2000). Culture is healthy. International Journal of Cultural Policy, 7(2), 235-257. | eng |
dcterms.references | Ball, S., & Keating, C. (2002). Researching Arts for Health's Sake. | eng |
dcterms.references | Bygren, L. O., Konlaan, B. B., & Johansson, S. E. (1996). Attendance at cultural events, reading books or periodicals, and making music or singing in a choir as determinants for survival: Swedish interview survey of living conditions. BMJ, 313(7072), 1577-1580. | eng |
dcterms.references | Costello, D. J. (1999). The economic and social impact of the arts on urban and community development. University of Pittsburgh. | eng |
dcterms.references | Europeana. (2008). The World of Musical Instruments. Connecting Europe Facility. European Union. https://www.europeana.eu/en/exhibitions/explore-the-world-of-musical-instruments | eng |
dcterms.references | Fiske, E. B. (Ed.). (1999). Champions of change: The impact of the arts on learning. Arts Education Partnership | eng |
dcterms.references | Gardner, H. (1983). The theory of multiple intelligences. Heinemann | eng |
dcterms.references | Google. (2012). JAM with Chrome. Chrome Experiments. https://experiments.withgoogle.com/jam-with-chrome | eng |
dcterms.references | Google. (2015). Music TimeLine. Google Play Music. https://research.google.com/bigpicture/music/ | eng |
dcterms.references | Guetzkow, J. (2002). How the arts impact communities: An introduction to the literature on arts impact studies. Paper prepared for the Taking the Measure of Culture Conference, Princeton University, New Jersey, June 7–8. Retrieved August 5, 2005 | eng |
dcterms.references | Incredibox. (2019). So Far So Good. https://www.incredibox.com/mix/5872D165463A3-V4 | eng |
dcterms.references | Matarasso, F. (1997). Use or ornament. The social impact of participation in the arts, 4(2). https://www.feisean.org/wp-content/uploads/Use-or-Ornament.pdf | eng |
dcterms.references | Mutopia Project. (2018). Free Sheet Music for Everyone. https://www.mutopiaproject.org/ | eng |
dcterms.references | Ramsey White, T., & Rentschler, R. (2005, January). Toward a new understanding of the social impact of the arts. In AIMAC 2005: Proceedings of the 8th International Conference on Arts & Cultural Management. HEC, Montreal. | eng |
dcterms.references | Remer, J. (1990). Changing Schools through the Arts: How to Build on the Power of an Idea. American Council for the Arts, 1 East 53rd Street, New York, NY 10022-4201. | eng |
dcterms.references | Stanziola, J. (1999). Arts, government and community revitalization. Routledge | eng |
dcterms.references | The Royal Conservatory. p.4, (2006) Music Development Program. https://drive.google.com/file/d/1uvfHn0VDqlza9XiFKv2paw_E5woiEwVZ/view?usp=shar ing | eng |
dcterms.references | The Royal Conservatory. (s.f). Guidance. https://drive.google.com/file/d/1uvfHn0VDqlza9XiFKv2paw_E5woiEwVZ/view?usp=shar ing | eng |
dcterms.references | Together, B. (2003). Report of the Saguaro Seminar on Civic Engagement in America, John F. Kennedy School of Government, Harvard University (Cambridge, MA, 2000).http://www.bettertogether.org/bt%5Freport.pdf. | eng |
dcterms.references | Trajkovski Labs (2009). Sound and Music. http://trajkovski.net/sound.html | eng |
dcterms.references | Turner, F., & Senior, P. (Eds.). (2000). Culture, Health and the Arts: An Anthology. Manchester Metropolitan University. | eng |
dcterms.references | Walesh, K., & Henton, D. (2001). The Creative Community--Leveraging Creativity and Cultural Participation for Silicon Valley's Economic and Civic Future. San Jose, CA: Collaborative Economics. | eng |
dcterms.references | Williams, D. (1995). Creating social capital: a study of the long-term benefits from communitybased arts funding. Community Arts Network of South Australia. | eng |
dcterms.references | Young, R. (2010). Comprehensive String Pedagogy and Curriculum. https://drive.google.com/file/d/1VQ0T0EBGbBqqVBxKscr70tpaTe9g38aG/view?usp=sharing | eng |
dcterms.references | Aprendo Musica. (2016). Aprendo música. http://www.aprendomusica.com/ aulaPlaneta. (2018). 20 herramientas TIC para la clase de Música. http://www.aulaplaneta.com/2015/12/09/recursostic/20-herramientas-tic-para-la-clase-de-musica-infografia/ | spa |
dcterms.references | Belloch, C. (2006). Las tecnologías de la información y comunicación (TIC). Valencia, Unidad de Tecnología Educativa, Universidad de Valencia, 2. | spa |
dcterms.references | Camino, M. J. (2015). Partituras para Clase. Wordpress. https://partiturasparaclase.wordpress.com/portada/ | spa |
dcterms.references | EducaLab. (2005). Glosario musical. Ministerio de Educación y Formación Personal. Gobierno de España. http://recursostic.educacion.es/artes/mos/version/v1/glosario.php?PHPSESSID=hq47k05b 181uovngdtl64isnp5 | spa |
dcterms.references | Espinosa, Roberto (2019). BENCHMARKING: qué es, tipos, etapas y ejemplos https://robertoespinosa.es/2017/05/13/benchmarking-que-es-tipos-ejemplos | spa |
dcterms.references | Fundación Joaquín Diaz. (1994). Museo Virtual: Instrumentos musicales en los Museos de Ureña. https://funjdiaz.net/museo/index.php# | spa |
dcterms.references | García-Mauriño, G. (2011). Cuéntame una Ópera. Georgina García-Muriño. https://georginagarciamaurino.com/cuentame-una-opera/ | spa |
dcterms.references | IMSLP. (2019). BIBLIOTECA MUSICAL PETRUCCI. International Music Score Library Project. https://imslp.org/wiki/P%C3%A1gina_principal | spa |
dcterms.references | Los Instrumentos Musicales. (2014). Instrumentos Musicales. Wordpress. https://losinstrumentosmusicales.wordpress.com/ | spa |
dcterms.references | March, J. G, & Olsen P. J. (1997). El Redescubrimiento de las Instituciones: La Base Organizativa de la Política. Fondo de Cultura Económica. | spa |
dcterms.references | MinEducación. (2004). TECNOLOGÍAS DE INFORMACIÓN Y COMUNICACIONES (TIC) Una llave maestra. Al Tablero. https://www.mineducacion.gov.co/1621/article-87401.html | spa |
dcterms.references | MinEducación. (2019). Educación virtual o educación en línea. Gobierno de Colombia. https://www.mineducacion.gov.co/1759/w3-article-196492.html?_noredirect=1 | spa |
dcterms.references | MinTIC. (2015). TIC y educación. Gobierno de Colombia. https://mintic.gov.co/portal/vivedigital/612/w3-article-19513.html | spa |
dcterms.references | Musescore. (2020). Cree, reproduzca e imprima magníficas partituras. https://musescore.org/es | spa |
dcterms.references | MUNDO BSO, (2018), Noticias del mundo de la música. https://www.mundobso.com/noticias | spa |
dcterms.references | Música AUT. (s.f). Ciudad de la Música http://ww1.aut.org/#contenidoid | spa |
dcterms.references | OCDE. (2015). La OCDE presenta el Reporte Estudiantes, Computadoras y Aprendizaje: Haciendo la Conexión. https://www.oecd.org/centrodemexico/medios/estudiantes-computadoras-y-aprendizajehaciendo-la-conexion.htm | spa |
dcterms.references | Orquesta Filarmónica de Bogotá. (2018). Proyecto educativo Orquesta Filarmónica de 60 Bogotá. Alcaldía Mayor de Bogotá. https://filarmonicabogota.gov.co/proyecto-educativoofb/ | spa |
dcterms.references | ROCKDELUX. (2020). Revista musical. http://www.rockdelux.com/ | spa |
dcterms.references | RollingStone. (2000). Revista musical. https://www.rollingstone.com/music/ | spa |
dcterms.references | Sacristán M. P et al. (2014). Currículo para la excelencia académica y la formación integral, Orientaciones para el área de Educación Artística. https://repositoriosed.educacionbogota.edu.co/bitstream/001/962/1/EDUCACION_ARTIS TICA.pdf | spa |
dcterms.references | TVE. (2008). El Conciertazo https://www.rtve.es/alacarta/videos/el-conciertazo/ | spa |
dcterms.references | TVE. (2009). Pizzicato. https://www.rtve.es/television/pizzicato/programa/ | spa |
dcterms.references | UNESCO. (2015). Declaración de Quingdao 2015, Aprovechar las oportunidades digitales, liderar la transformación de la educación. https://unesdoc.unesco.org/ark:/48223/pf0000233352 | spa |
dcterms.references | Universidad de Valencia. (2015). Las TICs en Logopedia: Audición y Lenguaje https://www.uv.es/bellochc/logopedia/NRTLogo4.wiki?4 | spa |
thesis.degree.discipline | Facultad de Comunicación | es_CO |
thesis.degree.level | Maestría en Periodismo y Comunicación Digital | es_CO |
thesis.degree.name | Magíster en Periodismo y Comunicación Digital | es_CO |