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dc.contributor.authorHernández Rincón, Erwin Hernando
dc.contributor.authorLamus Lemus, Francisco
dc.contributor.authorCarratalá Munuera, Concepción
dc.contributor.authorOrozco Beltrán, Domingo
dc.date.accessioned6/21/2018 8:27
dc.date.available2018-06-21T13:27:02Z
dc.date.issued2017
dc.identifier.citationHernández, E., Lamus, F., Carratalá, C., & Orozco, D. (2017). Diálogo de Saberes: propuesta para identificar, comprender y abordar temas críticos de la salud de la población. Salud Uninorte, 33(2), 242-51.es_CO
dc.identifier.issn0120-5552
dc.identifier.otherhttp://www.redalyc.org/pdf/817/81753189016.pdf
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/10818/33180
dc.description11 páginases_CO
dc.description.abstractKnowledge dialogues is a method of qualitative methodologies that seeks to understand, synthesize, theorize and contextualize knowledge. Knowledge dialogues is a suitable method to understand and identify health problems and needs of the population. Through knowledge dialogues and the reflection and discussion, they promote, community actors and health professionals can understand deeper concerns of each other. This article refers to the review of the subject of knowledge dialogues to explain how using this type of approach one can identify more closely the situation, problems and needs that people have. The article also presents a review of similar experiences, demonstrating the utility of this method. In conclusion it is suggested that knowledge dialogues remains a key factor to focus in the study and intervention of population groups, acknowledging its existence, together with integrating medical knowledge with traditional knowledge are part of primary health care (PHC).en
dc.description.abstractEl diálogo de sabereses un método cualitativo que busca comprender, sintetizar, teorizar y contextualizar el conocimiento; permite entender los problemas y necesidades que tiene la po-blación, mediante la reflexión y discusión de los actores, basándose en las palabras de la misma población. Este artículo reflexiona sobre el diálogo de saberes para explicar cómo este permite identiï¬ car de manera más cercana la situación, problemas y necesidades de salud que tiene la población. También presenta una revisión de experiencias similares, evidenciando la utilidad que tiene el uso de este método. Asimismo, se sugiere que el diálogo de saberes sea un punto de partida para el estudio e intervención de las principales problemáticas de la población, y a su vez integrar el conocimiento médico con los saberes tradicionales que se enmarcan dentro de la Atención Primaria en Salud (APS).es_CO
dc.formatapplication/pdfes_CO
dc.language.isospaes_CO
dc.publisherSalud Uninortees_CO
dc.relation.ispartofseriesSalud Uninorte, vol. 33, núm. 2, mayo-agosto, 2017, pp. 242-251
dc.rightsAttribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/*
dc.sourceUniversidad de La Sabanaes_CO
dc.sourceIntellectum Repositorio Universidad de La Sabanaes_CO
dc.subjectEducación en saludes_CO
dc.subjectBarreras de comunicaciónes_CO
dc.subjectAtención primaria de saludes_CO
dc.subjectInvestigación cualitativaes_CO
dc.subjectGestión del conocimientoes_CO
dc.subjectSalud públicaes_CO
dc.titleDiálogo de saberes: propuesta para identificar,comprender y abordar temas críticos de la saludde la poblaciónes_CO
dc.title.alternativeDialogue of knowledges: proposal to identify and understand problems and situations in population healthen
dc.typearticleen
dc.type.hasVersionpublishedVersiones_CO
dc.rights.accessRightsopenAccesses_CO


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