Show simple item record

Modèle de gestion de la connaissance: vision intégrale;
Modelo de gerencia del conocimiento: visión integral

dc.contributor.authorBernal Torres, César Augusto
dc.date.accessioned10/14/2016 15:56
dc.date.available10/14/2016 15:56
dc.date.issued2011-12-20
dc.identifier.citationBernal Torres, César A.; (2011). Modelo de gerencia del conocimiento: visión integral. Cuadernos de Administración, Julio-Diciembre, 55-66.es_CO
dc.identifier.issn0120-4645
dc.identifier.otherhttp://www.redalyc.org/articulo.oa?id=225022711005
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/10818/27547
dc.description13 páginases_CO
dc.description.abstractThis article seeks to design a comprehensive model of the management or administra - tion of knowledge as a strategic resource to enhance the competitive capacity of organizations. The purpose of the model is to contribute to responding to two basic questions from many company directors and researchers on the topic within the scope of developing nations: a) the need for local management models pertinent to the reality of the organizations, and b) the integration of the diversity of dispersed models existing in this field to facilitate their understanding and application. The construction of the model was carried out from a broad bibliographic review on the topic, field work within the reference context with interviews of company directors, and an analysis by experts.en
dc.description.abstractEste artículo tiene como propósito el diseño de un modelo integral de la gerencia o administración del conocimiento como recurso estratégico para potenciar la capacidad competitiva de las organizaciones. El objetivo del modelo es contribuir a dar respuesta a dos inquietudes básicas de muchos directivos empresariales y estudiosos del tema en el entorno de los países en desarrollo: a) la necesidad de modelos gerenciales propios y pertinentes a la realidad de las organizaciones y b) la integra ción de la diversidad de modelos dispersos existentes sobre este campo para facilitar su comprensión y aplicación. La construcción del modelo se realizó a partir de una amplia revisión bibliográfica sobre el tema, un trabajo de campo en el contexto de referencia con entrevistas a directivos empresariales y un análisis de expertos.es_CO
dc.formatapplication/pdfes_CO
dc.language.isospaes_CO
dc.publisherCuadernos de Administraciónes_CO
dc.relation.ispartofseriesCuadernos de Administración, vol. 27, núm. 46, julio-diciembre, 2011, pp. 55-66
dc.rightsAttribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/*
dc.sourceUniversidad de La Sabanaes_CO
dc.sourceIntellectum Repositorio Universidad de La Sabanaes_CO
dc.subject.otherEstrategia competitivaes_CO
dc.subject.otherCapacidad competitivaes_CO
dc.subject.otherGerencia del conocimiento y creación de valores_CO
dc.titleModel of knowledge management: comprehensive viewen
dc.titleModèle de gestion de la connaissance: vision intégraleen
dc.titleModelo de gerencia del conocimiento: visión integrales_CO
dc.typejournal articlees_CO
dc.type.localArtículo
dc.type.hasVersionpublishedVersiones_CO
dc.rights.accessRightsopenAccesses_CO


Files in this item

FilesSizeFormatView

There are no files associated with this item.

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 InternationalExcept where otherwise noted, this item's license is described as Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International