Show simple item record

dc.contributor.authorGutiérrez Bermúdez, Julián Felipe
dc.date.accessioned2015-02-02T09:29:24Z
dc.date.available2015-02-02T09:29:24Z
dc.date.issued2014-04-30
dc.identifier.otherhttp://laclil.unisabana.edu.co/index.php/LACLIL/article/view/3870es_CO
dc.identifier.otherhttp://laclil.unisabana.edu.co/index.php/LACLIL/article/view/3870/pdfes_CO
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/10818/13735
dc.description.abstractOften overlooked and reduced to a quick and shallow ‘flick test’, materials evaluation is a necessary skill for English Language Teachers to acquire. It serves the logistical purpose of making an effective selection of materials that cater to their students’ needs as well as their own, and puts them in contact with opportunities for further development of their practices based upon the contents and activities found throughout the evaluation process of a given teaching material. The purpose of this article will be then, to conduct an exercise in materials evaluation using Oxford University Press’ New English File series. By making a review of the different theoretical stances and experiences on the matter, it will be possible to develop a series of criteria with which to conduct a structured, qualitative evaluation. Based on the results of the application of the aforementioned criteria, it will be possible to conclude on the suitability of this teaching material on a particular context.en
dc.description.abstractConstantemente ignorada y reducida a una rápida y superficial ‘prueba de hojeo’, la evaluación de materiales es una habilidad de necesaria adquisición para los profesores de lengua inglesa. Contribuye al propósito logístico de hacer una selección efectiva de materiales que se adapten tanto a las necesidades de sus estudiantes como a las propias, y los pone en contacto con oportunidades para el desarrollo de sus prácticas basados en los contenidos y actividades que aparecen en el proceso evaluativo de un material determinado. El propósito de este artículo será entonces, conducir un ejercicio en evaluación de materiales usando la serie New English File de la editorial Oxford University Press. Al hacer una revisión de las diferentes perspectivas teóricas y experiencias en el tema, se posibilita el desarrollo de una serie de criterios con los cuales realizar una evaluación estructurada y cualitativa. Basándose en los resultados de la aplicación de los ya mencionados criterios, será posible elaborar conclusiones en lo apropiado de este material de enseñanza en un contexto particular
dc.language.isoenges_CO
dc.relation.ispartofseriesLatin American Journal of Content & Language Integrated Learning; Vol 7, No 1 (2014); 98-111
dc.rightsAuthors who publish with this journal agree to the following terms: Authors retain copyright and grant the journal right of first publication with the work simultaneously licensed under a Creative Commons Attribution License that allows others to share the work with an acknowledgement of the work's authorship and initial publication in this journal. Authors are able to enter into separate, additional contractual arrangements for the non-exclusive distribution of the journal's published version of the work (e.g., post it to an institutional repository or publish it in a book), with an acknowledgement of its initial publication in this journal. Authors are permitted and encouraged to post their work online (e.g., in institutional repositories or on their website) prior to and during the submission process, as it can lead to productive exchanges, as well as earlier and greater citation of published work (See The Effect of Open Access).  en
dc.rightsLa presente revista y su contenido son propiedad de la Universidad de La Sabana y, en consecuencia, sólo se podrá acceder a ella para lectura o impresión, como copia personal, y sin ánimo de lucro. Cualquier otra forma de utilización como reproducción, transformación, comunicación pública o distribución, con fines lucrativos, requiere la autorización previa de la Universidad de La Sabana. Los nombres y direcciones de correo e introducidos en esta revista se usarán exclusivamente para los fines declarados por esta revista y no estarán disponibles para ningún otro propósito u otra persona. Los artículos que contiene esta revista representan la opinión de sus autores y no constituyen necesariamente la opinión oficial de la Universidad de La Sabana.en
dc.sourceUniversidad de La Sabanaes_CO
dc.sourceRepositorio Institucional de la Universidad de La Sabanaes_CO
dc.subject.otherAprendizaje de segunda lengua
dc.subject.otherEvaluación de materiales
dc.subject.otherEvaluación de libros de texto
dc.titleAn exercise in course-book evaluation: Strengths, weaknesses, and recommendations regarding New English file: Elementaryen
dc.title.alternativeUn Ejercicio en Evaluación de Libros de Estudio: Fortalezas, Debilidades, y Recomendaciones Acerca de New English File: Elementary
dc.typearticlees_CO
dc.type.spaArtículo
dc.type.hasVersionpublishedVersiones_CO
dc.rights.accessRightsopenAccess
dc.identifier.doi10.5294/3870
dc.identifier.repourlhttp://intellectum.unisabana.edu.co/


Files in this item

FilesSizeFormatView

There are no files associated with this item.

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record