An exercise in course-book evaluation: Strengths, weaknesses, and recommendations regarding New English file: Elementary
Un Ejercicio en Evaluación de Libros de Estudio: Fortalezas, Debilidades, y Recomendaciones Acerca de New English File: Elementary
Enlaces del Item
URI: http://hdl.handle.net/10818/13735Visitar enlace: http://laclil.unisabana.edu.co ...
Visitar enlace: http://laclil.unisabana.edu.co ...
ISSN: 2322-9721
DOI: 10.5294/3870
Compartir
Estadísticas
Ver Estadísticas de usoCatalogación bibliográfica
Mostrar el registro completo del ítemAutor/es
Gutiérrez Bermúdez, Julián FelipeFecha
2014-04-30Resumen
Often overlooked and reduced to a quick and shallow ‘flick test’, materials evaluation is a necessary skill for English Language Teachers to acquire. It serves the logistical purpose of making an effective selection of materials that cater to their students’ needs as well as their own, and puts them in contact with opportunities for further development of their practices based upon the contents and activities found throughout the evaluation process of a given teaching material. The purpose of this article will be then, to conduct an exercise in materials evaluation using Oxford University Press’ New English File series. By making a review of the different theoretical stances and experiences on the matter, it will be possible to develop a series of criteria with which to conduct a structured, qualitative evaluation. Based on the results of the application of the aforementioned criteria, it will be possible to conclude on the suitability of this teaching material on a particular context. Constantemente ignorada y reducida a una rápida y superficial ‘prueba de hojeo’, la evaluación de
materiales es una habilidad de necesaria adquisición para los profesores de lengua inglesa.
Contribuye al propósito logístico de hacer una selección efectiva de materiales que se adapten tanto
a las necesidades de sus estudiantes como a las propias, y los pone en contacto con oportunidades
para el desarrollo de sus prácticas basados en los contenidos y actividades que aparecen en el
proceso evaluativo de un material determinado. El propósito de este artículo será entonces,
conducir un ejercicio en evaluación de materiales usando la serie New English File de la editorial
Oxford University Press. Al hacer una revisión de las diferentes perspectivas teóricas y experiencias
en el tema, se posibilita el desarrollo de una serie de criterios con los cuales realizar una evaluación
estructurada y cualitativa. Basándose en los resultados de la aplicación de los ya mencionados
criterios, será posible elaborar conclusiones en lo apropiado de este material de enseñanza en un
contexto particular
Ubicación
Latin American Journal of Content & Language Integrated Learning; Vol 7, No 1 (2014); 98-111