Show simple item record

dc.contributor.authorRobles Noriega, Heidy Selene
dc.contributor.authorCorzo Zambrano, Ximena Patricia
dc.contributor.otherUniversidad de La Sabanaes_CO
dc.date.accessioned2015-02-02T09:29:16Z
dc.date.available2015-02-02T09:29:16Z
dc.date.issued2011-10-28
dc.identifier.otherhttp://laclil.unisabana.edu.co/index.php/LACLIL/article/view/laclil.2011.4.2.2es_CO
dc.identifier.otherhttp://laclil.unisabana.edu.co/index.php/LACLIL/article/view/laclil.2011.4.2.2/2768es_CO
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/10818/13697
dc.description.abstractTeaching mathematics in a second-language (L2) environment requires teachers to understand both relevant mathematics concepts and the L2. Teachers must be aware that the explanations, clarifications, and development of mathematical language require that students have sufficient competence in the L2 to understand what is being taught. This implies teaching language to students in three specific ways, as suggested by Coyle, Hood, and Marsh (2010): language of learning, language for learning, and language through learning. Teaching mathematics also requires teachers to apply different types of scaffolding. This study seeks to identify the types of scaffolding and instructions used by the mathematics teacher at a bilingual school in Santa Marta, Colombia teaching first-grade students in English. Classroom observations, as well as interviews and classroom observation checklists, were carried out to determine what the mathematics teacher was already doing in the classroom in terms of scaffolding. The resultant data suggests that a range of visual aids and careful use of the L1 can play significant role in supporting the simultaneous development of content and linguistics competences.en
dc.description.abstractLa enseñanza de las matemáticas a través de una segunda lengua (L2) exige que los docentes tengan conocimiento de ciertos conceptos específicos del área así como también de la segunda lengua. Los docentes deben ser conscientes de que las explicaciones, aclaraciones, y el desarrollo del lenguaje matemático requieren que los estudiantes tengan competencia en la L2 suficiente para entender lo que se enseña. Esto implica que la enseñanza de L2 debe abordarse de tres formas específicas, como sugieren Coyle, Hood, y Marsh (2010): el lenguaje del aprendizaje, el lenguaje para el aprendizaje, y el lenguaje a través del aprendizaje. La enseñanza de las matemáticas también requiere que los maestros apliquen los diferentes tipos de andamiaje para el aprendizaje. Esta investigación busca identificar los tipos de andamiaje y las instrucciones utilizadas por un docente de primer grado que imparte su asignatura en inglés en una escuela bilingüe en Santa Marta, Colombia. Para determinar los avances del profesor en esta área, se llevaron a cabo observaciones de clase, entrevistas y se desarrollaron listas de observación en el aula. Los datos resultantes sugieren que una serie de ayudas visuales y el uso cuidadoso de la L1 pueden jugar papeles importantes en el apoyo del desarrollo simultáneo las competencias lingüísticas y de los contenidos.
dc.language.isoenges_CO
dc.relation.ispartofseriesLatin American Journal of Content & Language Integrated Learning; Vol 4, No 2 (2011); 13-20
dc.rightsAuthors who publish with this journal agree to the following terms: Authors retain copyright and grant the journal right of first publication with the work simultaneously licensed under a Creative Commons Attribution License that allows others to share the work with an acknowledgement of the work's authorship and initial publication in this journal. Authors are able to enter into separate, additional contractual arrangements for the non-exclusive distribution of the journal's published version of the work (e.g., post it to an institutional repository or publish it in a book), with an acknowledgement of its initial publication in this journal. Authors are permitted and encouraged to post their work online (e.g., in institutional repositories or on their website) prior to and during the submission process, as it can lead to productive exchanges, as well as earlier and greater citation of published work (See The Effect of Open Access).  en
dc.rightsLa presente revista y su contenido son propiedad de la Universidad de La Sabana y, en consecuencia, sólo se podrá acceder a ella para lectura o impresión, como copia personal, y sin ánimo de lucro. Cualquier otra forma de utilización como reproducción, transformación, comunicación pública o distribución, con fines lucrativos, requiere la autorización previa de la Universidad de La Sabana. Los nombres y direcciones de correo e introducidos en esta revista se usarán exclusivamente para los fines declarados por esta revista y no estarán disponibles para ningún otro propósito u otra persona. Los artículos que contiene esta revista representan la opinión de sus autores y no constituyen necesariamente la opinión oficial de la Universidad de La Sabana.en
dc.sourceUniversidad de La Sabanaes_CO
dc.sourceRepositorio Institucional de la Universidad de La Sabanaes_CO
dc.subjectEducation
dc.subjectLanguage Teaching
dc.subject.otherMatemáticas
dc.subject.otherAndamiaje para el aprendizaje
dc.subject.otherDocencia
dc.titleApproaches to Scaffolding in Teaching Mathematics in English with Primary School Students in Colombiaen
dc.title.alternativeEnfoques para el “Scaffolding” in la enseñanza de la matemática en inglés con estudiantes de primaria en Colombia
dc.typearticlees_CO
dc.type.hasVersionpublishedVersiones_CO
dc.rights.accessRightsopenAccess
dc.identifier.doi10.5294/laclil.2011.4.2.2


Files in this item

FilesSizeFormatView

There are no files associated with this item.

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record