• English
    • español
    • português (Brasil)
  • English 
    • English
    • español
    • português (Brasil)
  • Login
View Item 
  •   DSpace Home
  • 4- Publicaciones Académicas
  • Revistas Académicas
  • LACLIL > Latin American Journal of Content & Language Integrated Learning
  • LACLIL > Vol 04, No 2 (2011)
  • View Item
  •   DSpace Home
  • 4- Publicaciones Académicas
  • Revistas Académicas
  • LACLIL > Latin American Journal of Content & Language Integrated Learning
  • LACLIL > Vol 04, No 2 (2011)
  • View Item

Contacto

Twitter

Facebook

Youtube

Streaming

JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Browse

All of DSpaceCommunities and CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

What you need to know

What is IntellectumPerfil de investigadorPolicies

Autofile of works

Who can publish?Publish your documentsUpload your degree workTerms and conditions of use

My Account

LoginRegister

Context

Edit this item

Statistics

View Usage Statistics

Sitios de Interés

Approaches to Scaffolding in Teaching Mathematics in English with Primary School Students in Colombia

Thumbnail
Item Links
URI: http://hdl.handle.net/10818/13697
Visitar enlace: http://laclil.unisabana.edu.co ...
Visitar enlace: http://laclil.unisabana.edu.co ...
DOI: 10.5294/laclil.2011.4.2.2
Export appointments
Exportar a BibTeXExportar a EndNoteExportar a MendeleyExportar a RISExportar a Zotero
Compartir
Statistics
View Usage Statistics
Altmetric and Scopus Metrics
Bibliographic cataloging
Show full item record
Author
Robles Noriega, Heidy Selene; Corzo Zambrano, Ximena Patricia
Date
2011-10-28
Abstract
Teaching mathematics in a second-language (L2) environment requires teachers to understand both relevant mathematics concepts and the L2. Teachers must be aware that the explanations, clarifications, and development of mathematical language require that students have sufficient competence in the L2 to understand what is being taught. This implies teaching language to students in three specific ways, as suggested by Coyle, Hood, and Marsh (2010): language of learning, language for learning, and language through learning. Teaching mathematics also requires teachers to apply different types of scaffolding. This study seeks to identify the types of scaffolding and instructions used by the mathematics teacher at a bilingual school in Santa Marta, Colombia teaching first-grade students in English. Classroom observations, as well as interviews and classroom observation checklists, were carried out to determine what the mathematics teacher was already doing in the classroom in terms of scaffolding. The resultant data suggests that a range of visual aids and careful use of the L1 can play significant role in supporting the simultaneous development of content and linguistics competences.
 
La enseñanza de las matemáticas a través de una segunda lengua (L2) exige que los docentes tengan conocimiento de ciertos conceptos específicos del área así como también de la segunda lengua. Los docentes deben ser conscientes de que las explicaciones, aclaraciones, y el desarrollo del lenguaje matemático requieren que los estudiantes tengan competencia en la L2 suficiente para entender lo que se enseña. Esto implica que la enseñanza de L2 debe abordarse de tres formas específicas, como sugieren Coyle, Hood, y Marsh (2010): el lenguaje del aprendizaje, el lenguaje para el aprendizaje, y el lenguaje a través del aprendizaje. La enseñanza de las matemáticas también requiere que los maestros apliquen los diferentes tipos de andamiaje para el aprendizaje. Esta investigación busca identificar los tipos de andamiaje y las instrucciones utilizadas por un docente de primer grado que imparte su asignatura en inglés en una escuela bilingüe en Santa Marta, Colombia. Para determinar los avances del profesor en esta área, se llevaron a cabo observaciones de clase, entrevistas y se desarrollaron listas de observación en el aula. Los datos resultantes sugieren que una serie de ayudas visuales y el uso cuidadoso de la L1 pueden jugar papeles importantes en el apoyo del desarrollo simultáneo las competencias lingüísticas y de los contenidos.
 
Keywords
Education
Language Teaching
Matemáticas
Andamiaje para el aprendizaje
Docencia
Ubication
Latin American Journal of Content & Language Integrated Learning; Vol 4, No 2 (2011); 13-20
Collections to which it belong
  • LACLIL > Vol 04, No 2 (2011) [5]

Universidad de La Sabana

Código SNIES 1711

Personería Jurídica: Resolución 130 del 14 de enero de 1980. Ministerio de Educación Nacional.

Carácter académico: universidad.

Síguenos en nuestras redes

Contáctenos

Unidades Académicas

CESU

Política de Protección de datos

Institución de educación superior sujeta a inspección y vigilancia por el Ministerio de Educación Nacional.

Copyright 2017. Universidad de La Sabana. Todos los derechos reservados.

Campus del Puente del Común, Km. 7, Autopista Norte de Bogotá. Chía, Cundinamarca, Colombia.

Contact Center: 861 5555 / 861 6666. Apartado: 53753 Bogotá.