• English
    • español
    • português (Brasil)
  • español 
    • English
    • español
    • português (Brasil)
  • Acceso a administrador
Ver ítem 
  •   Inicio
  • 1-Trabajos de Grado
  • Trabajos de Grado
  • Posgrado - Especializaciones, Maestrías y Doctorados
  • Maestría en Didáctica del Inglés para el Aprendizaje Autodirigido
  • Ver ítem
  •   Inicio
  • 1-Trabajos de Grado
  • Trabajos de Grado
  • Posgrado - Especializaciones, Maestrías y Doctorados
  • Maestría en Didáctica del Inglés para el Aprendizaje Autodirigido
  • Ver ítem

Contacto

Twitter

Facebook

Youtube

Streaming

JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Organizar

Todo el RepositorioComunidades y ColeccionesPor fecha de publicaciónAutoresTítulosMateriasEsta colecciónPor fecha de publicaciónAutoresTítulosMaterias

Lo que necesitas saber

Qué es IntellectumPerfil de investigadorPolíticas

Autoarchivo de trabajos

¿Quién puede publicar?Publique sus documentosSuba su trabajo de gradoTérminos y Condiciones de uso

Mi cuenta

AccederRegistro

Contexto

Editar este ítem

Estadísticas

Ver Estadísticas de uso

Sitios de Interés

Incorporating the cognitive apprenticeship model to enhance online collaborative learning with chat tool

Thumbnail
Ver/
[PDF]Ver documento en PDF (1.544Mb)Visualizar
Enlaces del Item
URI: http://hdl.handle.net/10818/11726
Exportar Citas
Exportar a BibTeXExportar a EndNoteExportar a MendeleyExportar a RISExportar a Zotero
Compartir
Estadísticas
Ver Estadísticas de uso
Métricas
Catalogación bibliográfica
Mostrar el registro completo del ítem
Autor/es
Ortiz Ordonez, Kris Evelin
Asesor/es
Rodríguez Bonces, Mónica Alisandra
Fecha
2014-09-03
Resumen
Technology is dramatically changing the way students are educated. Currently, virtual worlds offer engaging and stimulating spaces where students can meet online for regular classes. Institutions willing to incorporate technology in educational settings face the challenge of integrating tools that improve learning environments no matter who or where the students are. Technology allows users to carry out tasks that could be difficult in the real world due to constraints, such as cost, scheduling or location. The activities students engage online include live sessions, rich media presentations, and web-based workshops, emailing and chatting. In Colombia, many institutions are working towards offering suitable environments for online instruction. For instance, to respond to its main goals of strengthening the human capital in the country, contributing to the development of professionals of different areas of knowledge and offering better access and more job opportunities, the National Training Service (SENA), a national institution that offers tertiary education, has incorporated the Blackboard Collaborate platform to offer online courses including those for foreign languages. Regrettably, a survey completed by twelve English as a Foreign language students showed that in terms of online language learning there is a gap between what students learn, and how they practice and receive feedback using the virtual tools in the platform. Students manifested in the diagnostic survey that they do not take full advantage of online tools. Teachers use the components of the platform to administer schedules, grades, and technical support while students develop some tasks via some online tools like forums, wikis and/or blogs. Students have asynchronous interaction with their peers by posting answers to tasks or asking questions via technical forums. The result is SENA English language studen
Colecciones a las que pertenece
  • Maestría en Didáctica del Inglés para el Aprendizaje Autodirigido [116]

Universidad de La Sabana

Código SNIES 1711

Personería Jurídica: Resolución 130 del 14 de enero de 1980. Ministerio de Educación Nacional.

Carácter académico: universidad.

Síguenos en nuestras redes

Contáctenos

Unidades Académicas

CESU

Política de Protección de datos

Institución de educación superior sujeta a inspección y vigilancia por el Ministerio de Educación Nacional.

Copyright 2017. Universidad de La Sabana. Todos los derechos reservados.

Campus del Puente del Común, Km. 7, Autopista Norte de Bogotá. Chía, Cundinamarca, Colombia.

Contact Center: 861 5555 / 861 6666. Apartado: 53753 Bogotá.