Mostrar el registro sencillo del ítem
The use of face-to-face and e-letters peer correction techniques to improve informalwriting.
dc.contributor.advisor | González, Yady L. | |
dc.contributor.author | Reyes Arias, Teresa de Jesús | |
dc.date.accessioned | 2013-05-23T19:40:50Z | |
dc.date.available | 2013-05-23T19:40:50Z | |
dc.date.created | 2010 | |
dc.date.issued | 2013-05-23 | |
dc.identifier.citation | Beatty, K. (2003). Teaching and researching computer-assisted language learning: Harlow. Person Education, Inc. | |
dc.identifier.citation | Burns, A.(1999). Collaborative action research for English language teachers. New York: Cambridge University Press | |
dc.identifier.citation | Chapelle, C. & Jamieson, J. (2008).Tips for teaching with CALL.New York: Person Education, Inc. | |
dc.identifier.citation | De paiva, C. (2008). Using wiki-based peer-correction to develop writing skill of Brazilizn EFL learners. Novitas royal research on youth and language. Federal University of Rio de Janeiro. Retrieved from: http://www.novitasroyal.org/franco.pdf | |
dc.identifier.citation | Evans, V. & Dooley, J. (2006). Mission. Newbury: Express Pubishing | |
dc.identifier.citation | Encuestafacil.com (2009). Online survey builder.Retrieve on February 28, 2009 from: http://www.encuestafacil.com/RespWeb/Qn.aspx?EID=458764 | |
dc.identifier.citation | Harmer, J. (1998). How to teach writing. Harlow: Longman | |
dc.identifier.citation | Harmer, J. (2000). Use the Internet in ELT. Edinburgh: Longman | |
dc.identifier.citation | Harmer, J. (2005). Teach writing. Edinburgh: Longman | |
dc.identifier.citation | Harmer, J. (2007). The practice of English language teaching. Harlow: Longman | |
dc.identifier.citation | Pillemer, J. (1999). E-mail as a teaching tool. ETNI- English teachers network. Retrieved from: http://www.etni.org.il/jack.htm | |
dc.identifier.citation | Jiménez, S, Luna, M, & Marín M. (1993). Action research guide. London: Cofe series | |
dc.identifier.citation | Jordan, R.R. (2006). English for academic purposes. New York: Cambridge University Press | |
dc.identifier.citation | Mishra, C. (2005). Error correction in English: a training course for teachers of…New Delhi: Sarup & sons | |
dc.identifier.citation | Sagor, R (2005). The action research guidebook: A four- step process for educators And school teams. United States of America: Corwin Press | |
dc.identifier.citation | Orlich, D., Kauchak, D., Harder, R., Perdergrass, R., Callahan, R., Keogh, A. &Gibson, H. (1990). Teaching strategies. United States: D.C Heath and company | |
dc.identifier.citation | Moskal, Barbara M. (2000). Scoring rubrics: what, when and how?. Practical Assessment, Research & Evaluation, 7(3). Retrieved September 13, 2009 from http://PAREonline.net/getvn.asp?v=7&n=3 | |
dc.identifier.citation | Ngan, B. (2009). The Effectiveness Of Peer Written Feedback On First Year Students Writing skill. University of languages and international studies. Vietnam National University.Retrieved May 04, 2009, from: http://www.slideshare.net/khoaanhmy/the-effectiveness-of-peer-writtenfeedback- on-first-year-students-writing-skill-kim-ngan | |
dc.identifier.citation | Orlich, D., Kauchak, D., Harder, R., Perdergrass, R., Callahan, R., Keogh, A. &Gibson, H. (1990). Teaching strategies. United States: D.C Heath and company | |
dc.identifier.citation | Sagor, R (2005). The action research guidebook: A four- step process for educators And school teams. United States of America: Corwin Press | |
dc.identifier.citation | UNESCO (2002). Technologies for education. Washington D.C. Retrieved from: http://ict.aed.org/infocenter/pdfs/TechEdBook.pdf | |
dc.identifier.citation | Veiga, M. R & Lupion, P. (2009). Handbook of research on E-learning methodologies for language acquisition. United States: Information Science reference | |
dc.identifier.citation | Wallace, M. (1998). Action research for language teachers. United Kingdom: Cambridge University Press | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/10818/7510 | |
dc.description | 54 Páginas. | |
dc.description.abstract | Este estudio muestra como la corrección entre compañeros ayuda a mejorar la escritura informal de cartas en alumnas de cuarto grado usando el e-mail como herramienta tecnológica. Dieciocho niñas de un colegio femenino bilingüe en Bogota fueron escogidas para escribir cartas informales, corregirlas en parejas en clases presenciales y enviarlas por e-mail a sus compañeras para la correccion final. Basándose en el análisis de tendencias, los enfoques cualitativo y cuantitativo y el uso de encuestas y documentos, los resultados muestran que la técnica de corrección entre compañeras es muy útil para mejorar la escritura informal en el salón de classes. Ésta debe hacerse en un salón de computadores en el colegio para evitar el ausentismo y la falta de participación. | es_CO |
dc.language.iso | eng | es_CO |
dc.publisher | Universidad de La Sabana | |
dc.source | Universidad de La Sabana | |
dc.source | Intellectum Repositorio Universidad de La Sabana | |
dc.subject | Pedagogía | es_CO |
dc.subject | Medios de enseñanza | es_CO |
dc.subject | Métodos de enseñanza | es_CO |
dc.subject | Internet en la educación | es_CO |
dc.title | The use of face-to-face and e-letters peer correction techniques to improve informalwriting. | es_CO |
dc.type | masterThesis | |
dc.publisher.program | Maestría en Didáctica del Inglés con Énfasis en Ambientes de Aprendizaje Autónomo | |
dc.publisher.department | Departamento de Lenguas y Culturas Extranjeras | |
dc.identifier.local | 129259 | |
dc.identifier.local | TE01315 | |
dc.type.local | Tesis de maestría | |
dc.type.hasVersion | publishedVersion | |
dc.rights.accessRights | openAccess | |
dc.creator.degree | Magíster en Didáctica del Inglés con Énfasis en Ambientes de Aprendizaje Autónomo |