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dc.contributor.advisorMejía, Gonzalo Enrique
dc.contributor.authorSilva Gutiérrez, Johnn Edisson
dc.date.accessioned2024-06-14T19:44:09Z
dc.date.available2024-06-14T19:44:09Z
dc.date.issued2023-05-09
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/10818/60428
dc.description43 páginases_CO
dc.description.abstractAccording to the food security plan of Colombia (CISAN, Ministry of Agriculture and Rural Development, MSPS, 2012) every person should consume a series of products for their well-being. In this sense, there has been speculation about the disappearance of neighborhood stores in Colombia, given the arrival of new supply channels that attract buyers. The objective of this research is to determine which are the main factors in households in the municipalities of Chía and Cajicá to choose a fresh food supply channel. The study methodology is the selection of a channel through a Logit Multinomial discrete choice model. The results show that households are more likely to choose the neighborhood store to buy milk, eggs, fruits, tubers, and vegetables. On the other hand, to stock up on meats, groceries, and grains, households are more likely to choose the supermarket. The investigation allows us to conclude that the distance, price, frequency of purchase, days that prepare food at home and age, influence the choice of supply channel for households.en
dc.description.abstractDe acuerdo con el plan de seguridad alimentaria de Colombia (CISAN, Ministerio de Agricultura y Desarrollo Rural, MSPS, 2012) toda persona debería consumir una serie de productos para su bienestar. En este sentido, se ha especulado acerca de la desaparición de las tiendas de barrio en Colombia, dada la llegada de nuevos canales de abastecimiento que atraen a los compradores. El objetivo de esta investigación es determinar cuáles son los factores principales en los hogares de los municipios de Chía y Cajicá para elegir un canal de abastecimiento de alimentos frescos. La metodología de estudio es la selección de un canal mediante un modelo de elección discreta Logit Multinomial. Los resultados dejan en evidencia que hay mayor probabilidad de que los hogares elijan la tienda de barrio para comprar leche, huevos, frutas, tubérculos y verduras. Por otra parte, para abastecerse de carnes, abarrotes y granos, hay una mayor probabilidad de que los hogares elijan el supermercado. La investigación permite concluir que la distancia, el precio, la frecuencia de compra, días que preparan alimentos en casa y edad, influyen en la elección del canal de abastecimiento para los hogares.es_CO
dc.formatapplication/pdfes_CO
dc.language.isospaes_CO
dc.publisherUniversidad de La Sabanaes_CO
dc.rightsAttribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Internacional*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/*
dc.subject.otherTiendas de barrio -- Ventas
dc.subject.otherCanales de comercialización -- Administración
dc.subject.otherFijación de precios
dc.titleAnálisis de la selección del canal de abastecimiento en alimentos perecederos de los hogares de Chía y Cajicáes_CO
dc.typemaster thesises_CO
dc.type.hasVersionpublishedVersiones_CO
dc.rights.accessRightsopenAccesses_CO
thesis.degree.disciplineFacultad de Ingenieríaes_CO
thesis.degree.levelMaestría Analítica Aplicadaes_CO
thesis.degree.nameMagíster en Analítica Aplicadaes_CO


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