Mostrar el registro sencillo del ítem
Serie unitaria de filminutos: Uncounted. Unveil. Unfilmed. Unmask. Unvoiced.
dc.contributor.advisor | Marín, Linda | |
dc.contributor.author | Simeone Moreno, Luciana | |
dc.contributor.author | Negret Sánchez, Alejandra | |
dc.date.accessioned | 2024-06-06T20:32:17Z | |
dc.date.available | 2024-06-06T20:32:17Z | |
dc.date.issued | 2023-04-10 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/10818/60296 | |
dc.description | 159 páginas | es_CO |
dc.description.abstract | The filmminute as an audiovisual format has had a great impact on the careers of filmmakers at every stage of their professional growth, from the first filmmakers working with tapes of just 46 seconds, to the new filmmakers who recognize this format for the sake of learning and exploration. It is understood that through cinematography, stories can be told with greater cinematographic and narrative quality. The combination between the filmminute as a format and the direction of photography as a pillar for the development of a content results in the creation of innovative proposals sufficient to receive recognition through different festivals around the world. This research work is the theoretical support for the creation of the unitary series of 5 filmminutes made from a perspective focused on the direction of photography and its impact on the development of a cinematographically impeccable narrative. | en |
dc.description.abstract | El filminuto como formato audiovisual ha sido de gran impacto para la carrera de los realizadores en cada etapa de su crecimiento profesional, desde los primeros cineastas que trabajan con cintas de apenas 46 segundos, hasta los nuevos realizadores que reconocen este formato con aras de aprendizaje y exploración. Se entiende que mediante la dirección de fotografía se pueden contar historias con mayor calidad cinematográfica y narrativa. La combinación entre el filminuto como formato y la dirección de fotografía como pilar para el desarrollo de un contenido dan como resultado la creación de propuestas innovadoras suficientes para recibir el reconocimiento a través de diferentes festivales alrededor del mundo. Este trabajo investigativo es el soporte teórico de la creación de la serie unitaria de cinco filminutos realizados desde una perspectiva enfocada en la dirección de fotografía y su impacto para el desarrollo de una narrativa cinematográficamente impecable. | es_CO |
dc.format | application/pdf | es_CO |
dc.language.iso | spa | es_CO |
dc.publisher | Universidad de La Sabana | es_CO |
dc.rights | Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Internacional | * |
dc.rights.uri | http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/ | * |
dc.subject.other | Materiales audiovisuales | |
dc.subject.other | Comunicación audiovisual | |
dc.subject.other | Cine | |
dc.title | Serie unitaria de filminutos: Uncounted. Unveil. Unfilmed. Unmask. Unvoiced. | es_CO |
dc.type | bachelor thesis | es_CO |
dc.type.hasVersion | publishedVersion | es_CO |
dc.rights.accessRights | openAccess | es_CO |
dcterms.references | Aronofsky, D. (Director) (2000) Requiem for a dream [Película]. Artisan Entertainment. | |
dcterms.references | Thousand Words. Truth and Soul Pictures | |
dcterms.references | Aronofsky, D.(Director) (2010) Black Swan [Película]. Fox Searchlight Pictures Phoenix Pictures. | |
dcterms.references | Aquino, M. (Director) (2023) The Gray [Cortometraje]. Ceren Bulca. Myra Aquino. DUST | |
dcterms.references | Bellone, C. I. T. El cineminuto como práctica cinematográfica continua. Artilugio, (2). | |
dcterms.references | Benigni, R. (Director) (1997) Life is beautiful. [Película]. Melampo Cinematografica | |
dcterms.references | Bordwell, D., Thomson, K. (1995). El arte cinematográfico. Barcelona: Paidós Comunicación 68 Cine. | |
dcterms.references | Burton, T. (Director) (2003) Big Fish [Película]. Jinks/Cohen Company. The Zanuck Company. Tim Burton Productions. | |
dcterms.references | Brooker C, Jones, A (Productores ejecutivos) (2011-Actualidad) Black mirror [Serie de televisión] Zeppotron; House of Tomorrow. | |
dcterms.references | Canal Steve Oakley. (2017). Rokinon Cine DS 100mm Macro Lens Review C300 Mk2 4k [Archivo de Vídeo]. Youtube. | |
dcterms.references | https://www.youtube.com/watch?v=G2GcbYYX2xA&ab_channel=SteveOakley | |
dcterms.references | Campos, Y. M. (2014). El cortometraje: el arte de narrar, emocionar y significar. El ojo que piensa. Revista de cine iberoamericano//e-ISSN: 2007-4999, (9). | |
dcterms.references | Chazelle, D.(Director). (2014). Whiplash [Película]. Blumhouse Productions. Bold Films. Right of Way Films | |
dcterms.references | Coen, J. Coen, E.(Director) (2010) True Grit [Película]. Skydance Productions. Mike Zoss Productions. Scott Rudin Productions. Amblin Entertainment | |
dcterms.references | Falabella. Buzo saco elástico cuello tortuga hombre 1237. Falabella.com.co | |
dcterms.references | Farhadi, A. (Director) (2011) A Separation [Película]. Asghar Farhadi | |
dcterms.references | Favreau, J.(Director) (2014) Chef a domicilio [Película]. Aldamisa Entertainment | |
dcterms.references | Fincher, D. (Director) (1999) Fight Club [Película].Fox 2000 Pictures. Regency Enterprises. New Regency Productions. Linson Films. Atman Entertainment. Knickerbocker Films. Taurus Film. | |
dcterms.references | Fincher, D.(Director) (2014) Gone girl [Película]. Regency Enterprises. TSG Entertainment. | |
dcterms.references | Filmfreeaway (2022) Minute Madness Toronto. https://filmfreeway.com/MinuteMadnessTO | |
dcterms.references | FilmFreeway(2023) Life Screenings One Minute Film Festival. https://filmfreeway.com/LifeScreeningsOneMinuteFilmFestival | |
dcterms.references | Festhome(2023) Diminuto, Festival Internacional de Cine Mínimo. https://filmmakers.festhome.com/es/festival/diminuto-festival-internacional-de-cineminimo | |
dcterms.references | Fleischer, R.(Director). (1950). Asalto al coche blindado [Película]. | |
dcterms.references | Gondry, M.(Director). (2014). Eternal sunshine of the spotless mind [Película]. Anonymous Content. This Is That Productions | |
dcterms.references | Gaspar, N. (Director). (2002). Irreversible [Película]. Les Cinémas de la Zone. StudioCanal | |
dcterms.references | Gillespie, C. (Director). (2022). Cruella [Película]. Walt Disney Pictures. Gunn Films. Marc Platt Production | |
dcterms.references | Hart, T (Director) (2023) The big day [Cortometraje]. Simon Richards | |
dcterms.references | Hitchcock, A. (Director) (1960) Psycho [Película]. Shamley Productions | |
dcterms.references | International one-minute film festival(2023) https://1minutefilmfestival.com/ | |
dcterms.references | Jacob Bañuelos Capistrán y Carlos Saldaña (2017): “El cineminuto: festivales y contenidos de un género audiovisual”, en Miguel Hernández Communication Journal, Universidad Miguel Hernández, UMH (Elche-Alicante). http://ilitia.cua.uam.mx:8080/jspui/bitstream/123456789/512/1/El%20cineminuto.pdf | |
dcterms.references | Krasinski, J. (Director) (2018) A Quiet Place[Película]. Platinum Dunes | |
dcterms.references | Kleiser, R. (Director). (1978). Grease [Película]. Paramount Pictures. | |
dcterms.references | Lambert, A. (Director). (2018). The Gents [Cortometraje]. The Mute Series. | |
dcterms.references | Lanthimos, D. (Director). (2009). Dogtooth [Película]. Boo Productions | |
dcterms.references | Lupiani Sanz, C., & Novoa Montero, M. (2017). El Pictorialismo: el arte de hacer fotografía [proyecto fotográfico y memoria]. | |
dcterms.references | Muschietti, A.(Director) (2019) It: Chapter Two [Película]. KatzSmith Productions, Lin Pictures, New Line Cinema, Vertigo Entertainment | |
dcterms.references | Minguihni, M. (27 de enero de 2017). El ojo humano y la óptica fotográfica. Fotografía Esencial. Recuperado el 8 de febrero de 2023 | |
dcterms.references | https://www.fotografiaesencial.com/blog/el-ojo-humano-y-la-optica-fotografica/#:~:text=Nue stro%20ojo%20funciona%20como%20una,entre%209%20y%2013%20mm. | |
dcterms.references | NicksFort. (2019). Macro lens filmmaking is epic [Archivo de Vídeo]. Youtube. https://www.youtube.com/watch?v=T2ePZG5KGU0&t=437s&ab_channel=NicksFort | |
dcterms.references | Nolan, C. (Director) (2010) Inception [Película]. Syncopy Films , Warner Bros. , Legendary Pictures. | |
dcterms.references | Nolan, C. (Director). (2020). Tenet [Película]. Syncopy Inc., Warner Bros., Warner Bros. Pictures. | |
dcterms.references | Nolan, C. (Director). (2002). Memento [Película]. Newmarket Films, Summit Entertainment, Team Todd | |
dcterms.references | Reeves, M. (Directo) (2022) Batman [Película]. DC Films 6th and Idaho Productions. | |
dcterms.references | Santanilla Cala, D. C. (Director). (2009). Análisis semiótico-visual de películas ganadoras a mejor fotografía en el festival de San Sebastián. | |
dcterms.references | Sarjana Handicrafts. SARJANA HANDICRAFTS Pantalones de algodón para hombre. Amazon.es | |
dcterms.references | Sánchez, E. Myrick, D. (Director). (1999). The Blair Witch Projec t[Película] . Room 101. | |
dcterms.references | Snoot Entertainment. Vertigo Entertainment. | |
dcterms.references | Sepúlveda Callejas, I. F. (2019). La dirección de fotografía como recurso narrativo: propuesta del cortometraje Púrpura | |
dcterms.references | Silveyra, T. (Director). (2019). LOOP II. [Cortometraje]. Pocket Films | |
dcterms.references | Solano, V (Director). (2019). Sumercé [Documental]. Clementina Films Sudhakaran. S. (13 de febrero de 2019). The Focal Lengths and Lenses used by Great Directors. https://wolfcrow.com/the-focal-lengths-and-lenses-used-by-great-directors/ | |
dcterms.references | Spike Jonze (Director). (2013). Her (Película). Annapurna Pictures | |
dcterms.references | StudioBinder. (2022). Roger Deakins on How to Choose a Camera Lens — Cinematography | |
dcterms.references | Techniques Ep. 8 [Archivo de Vídeo]. Youtube. | |
dcterms.references | https://www.youtube.com/watch?v=2h4MQ8zA_Vg&t=491s.. | |
dcterms.references | Torre, L. (Director) (1961) La mano en la trampa [Película]. Juan Sires. | |
dcterms.references | Tucci, Stanley. Scott, C (Director). (1996). Big Night [Película]. Rysher Entertainment. Timpano Production. | |
dcterms.references | Trioni, C. I. T. (2015). El Cineminuto: Reconstrucción de una historia. Toma Uno, (4), 227-236 | |
dcterms.references | Winding, N. (Director). (2011). Drive [Película]. MWM Studios. Seed Productions. | |
dcterms.references | Wong, K. (Director). (1995). Fallen Angels [Película]. Jeffrey Lau. | |
dcterms.references | Welles, O. (Director). (1941). Citizen Kane [Película]. Mercury Productions RKO Pictures. | |
dcterms.references | Wes, A (Director) (2013) The Grand Budapest Hotel [Película]. Fox Searchlight Pictures Indian Paintbrush. Studio Babelsberg. American Empirical Pictures. Scott Rudin Productions. TSG Entertainment. | |
dcterms.references | Wright, E. (Director). (2017). Baby Driver [Película]. Media Rights Capital. Big Talk Productions. Working Title Films. | |
dcterms.references | Ray, R., Winfrey, O. y Vaden N, (Productores ejecutivo). (2006– 2023). The Rachel Ray | |
dcterms.references | Show [Serie de Televisin]. Scripps Networks, Harpo Productions, CBS Television Distribution, KWP Studios | |
thesis.degree.discipline | Facultad de Comunicación | es_CO |
thesis.degree.level | Comunicación Audiovisual y Multimedios | es_CO |
thesis.degree.name | Comunicador Audiovisual y Multimedios | es_CO |