Mostrar el registro sencillo del ítem

dc.contributor.authorSilva Cadena, Kathia Fernanda
dc.date.accessioned2024-03-11T16:06:55Z
dc.date.available2024-03-11T16:06:55Z
dc.date.issued2023-10-26
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/10818/59459
dc.description49 páginases_CO
dc.description.abstractWhen trying to analyze a company, it is important to visualize it within its relationship with all the macroeconomic factors, relationships with stakeholders, and internal processes. The main purpose of this paper is to point out the relevance of the coordination of knowledge management, innovation, and technology in the insurance industry for Marsh&McLennan Company in Colombia. The impact of these three traits (knowledge management, innovation, and technology) on the effectiveness and competitiveness of the company, and the suggestion of methods and tools to improve its performance.es_CO
dc.formatapplication/pdfes_CO
dc.language.isoenges_CO
dc.publisherUniversidad de La Sabanaes_CO
dc.rightsAttribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Internacional*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/*
dc.titleiMBA academic trackes_CO
dc.typemaster thesises_CO
dc.type.hasVersionpublishedVersiones_CO
dc.rights.accessRightsrestrictedAccesses_CO
dc.subject.armarcEmpresas
dc.subject.armarcGerencia de la Innovación
dc.subject.armarcInnovaciones tecnológicas
dc.subject.armarcCompetencia económica
dcterms.referencesGerard, B., & Matthijs, P.-J. (15 de Mar de 2022). Ernst & Young. Recuperado el Jun de 2023, de How key trends on the insurance market are driving broker consolidation: https://www.ey.com/en_be/financial-services/how-key-trendson-the-insurance-market-are-driving-broker-consolidation
dcterms.referencesEMIS: Emerging markets research. (28 de 06 de 2023). EMIS University. Obtenido de Company Screener: https://www-emiscom.ez.unisabana.edu.co/php/companies/indexv2/screener?change_selected_countries=1&change_selected_indus=1&p% 5B0%5D=CO&i%5B0%5D=K6621&local_class=ciiu_v4ac_co&activity_type %5B0%5D=MAIN&currency=COP&units=1000000
dcterms.referencesEMIS: Emerging markets research. (28 de 06 de 2023). EMIS University. Obtenido de Company Screener: https://www-emiscom.ez.unisabana.edu.co/php/companies/index-v2/screener
dcterms.referencesDeloitte Center for Financial Services. (2021). 2022 insurance industry outlook. Deloitte Insights, 1-29.
dcterms.referencesDeloitte Center for Financial Services. (2022). 2023 insurance outlook: Global insurance industry at a crossroads to shaping long-term success. Deloitte Insights, 3-31.
dcterms.referencesFasecolda. (s.f.). Primas emitidas Acumulado enero - mayo. CIFRAS DE LA INDUSTRIA mayo 2023. Fasecolda, Bogotá.
dcterms.referencesOliver Wyman. (2023). CHALLENGING TIMES DEMAND TRANSFORMATION: Are European business leaders ready? Europe: Copyright ©2023 Oliver Wyman.
dcterms.referencesDuval, M. (11 de July de 2023). Oliver Wyman. Obtenido de INFLATION, WHAT IS THE COST OF INACTION? A new playbook to navigate the inflationary environment: https://www.oliverwyman.com/ourexpertise/insights/2022/nov/cost-of-inaction-on-inflation.html
dcterms.referencesMontané-Marsal, N. &.-S. (2020). ctivos intangibles y su influencia en la eficiencia económica de un banco cubano. Ingenieria Industrial, 1-12.
dcterms.referencesHernándeza, A. M., Morales, N., López, H. R., González, G. G., Arellano, J. T., & Gutierrez, N. I. (2020). La importancia de la información documentada. Caso de actualización documental de un Sistema de Gestión de la Calidad para certificación bajo la norma ISO 9001:2015. INNODOCT: Editorial Universitat Politècnica de València, 899-909.
dcterms.referencesBernal Torres , C. A. (2011). Modelo de gerencia del conocimiento: visión integral (Vol. 27). Cali, Colombia: cuadernos de administracion.
dcterms.referencesMorales, E. G. (2021). Retención de la información en la empresa cuestión de sostenibilidad. Anuario ThinkEPI.
dcterms.referencesBattistutti, O. C., & Bork , D. (2017). Tacit to explicit knowledge conversion. International Quarterly of Cognitive Science, 461–477.
dcterms.referencesBuitrago, D. Y., & Garzón Castrillón, M. A. (2006). La gestión del conocimiento. Colombia: Editorial Universidad del Rosario.
dcterms.referencesCorte de Colombia. (1975). Decreto 2123 de 1975. Artículo 1. Colombia.
dcterms.referencesVenkitachalam, K., & Willmott, H. (21 de Febrero de 2017). Strategic knowledge management—Insights and pitfalls. International Journal of Information Management, 37(314), 313-316.
dcterms.referencesGonzalez, A. L. (2019). Gestión del conocimiento y su impacto en la economía mundial en el marco de una sociedad globalizada. (Vol. 1). Veritas & Research.
dcterms.referencesKumar., T. (2015). “Knowledge management in higher educational institutions in India”. Trends, Challenges & Innovations in Management., 233-236.
dcterms.referencesSalgado Cruz, M., Amaro Suarez, L., & Suarez Rodriguez, L. (2021). Modelo de gestión para la capacitación dirigido a Entidad en Aprendizaje Permanente. (Vol. 25). Folletos Gerenciales.
dcterms.referencesRosero Sarasty, O. M., Riascos Erazo, S. C., & Enriquez Martinez, A. (2022). Prácticas de gestión de conocimiento en empresas colombianas: percepciones de directivos. Revista Venezolana de Gerencia, 744-766.
dcterms.referencesMejia Rocha, M. I., & Colin Salgado, M. (2013). Gestión Del Conocimiento Y Su Importancia en Las Organizaciones. Trilogia, Ciencia Tecnologia Sociedad, 25-35.
dcterms.referencesChilito Morales, M. A., & Villa Camacho, M. E. (2020). La gestión del conocimiento, como herramienta gerencial para crear competitividad en las organizaciones. Colombia: Monografía, Fundación Universidad de América.
dcterms.referencesCastaño Londoño, D. V., & Madrid, A. D. (2016). Estado del arte sobre la relación existente entre las teorías del conocimiento tácito y las teorías de aprendizaje organizacional. EAFIT.
dcterms.referencesAbrego Almazán, D. S. (2017). Influencia de los sistemas de información en los resultados organizacionales. Contaduría y Administración, 303–320.
dcterms.referencesHerrgard , T. H. (2000). Difficulties in diffusion of tacit knowledge in organizations (Vol. 1). Vasa, Finland: Journal of Intellectual.
dcterms.referencesBelly, P. L. (2004). El shock del management : la revolución del conocimiento. Mc Graw-Hill.
dcterms.referencesMintzberg, H., Oklander, A., Lampel, J., & Ahlstrand, B. (2008). Safari a la estrategia: una visita guiada por la jungla del management estratégico. Edicioones Granica.
dcterms.referencesLiliana, L., Sáenz Blanco, F., & Cordero Sáenz, N. O. (2021). Estrategias de análisis de datos de los impactos del conocimiento en las capacidades de gestión tecnológica. Ciencia, innovación, tecnología, ambiente y sociedad, 1-12.
dcterms.referencesDominguez, L. (2021). Análisis Del Modelo De Industria 4.0 Para La Transformación Tecnológica en El Sector Empresarial. Revista Télématique, 3–19.
dcterms.referencesMarsh&McLennan. (17 de 07 de 2023). Marsh&McLennan. Obtenido de Marsh gana el premio a la innovación por su iniciativa de D&O de ESG: https://www.marsh.com/co/about/about-marsh/awards.html
dcterms.referencesMarshMcLennan. (17 de 07 de 2023). MarshMcLennan. Obtenido de Solutions: https://www.marsh.com/us/industries.html
dcterms.referencesMarsh&McLennan Companies. (2019 de March de 31). Marsh&McLennan Companies. Obtenido de Marsh & McLennan cierra la adquisición de Jardine Lloyd Thompson: https://www.marsh.com/pa/es/about/media/marshand-mclennan-completes-acquisition-of-jardine-lloyd-thompson.html
dcterms.referencesBucurean, M., & Costin, M.-A. (2023). THE IMPACT OF ORGANIZATION'S PERSONALITY ON MANAGERIAL BEHAVIOR. University of Oradea: Faculty of Economics, 1-6. (s.f.).
thesis.degree.disciplineEscuela Internacional de Ciencias Económicas y Administrativases_CO
thesis.degree.levelMaestría en Gerencia Estratégicaes_CO
thesis.degree.nameMagíster en Gerencia Estratégicaes_CO


Ficheros en el ítem

Thumbnail

Este ítem aparece en la(s) siguiente(s) colección(ones)

Mostrar el registro sencillo del ítem

Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 InternacionalExcepto si se señala otra cosa, la licencia del ítem se describe como Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Internacional