Financial Technology in Latin America
Tecnología Financiera en América Latina
Enlaces del Item
URI: http://hdl.handle.net/10818/52139Visitar enlace: https://ieeexplore.ieee.org/ab ...
ISSN: 1520-9202
DOI: 10.1109/MITP.2020.3028486
Compartir
Estadísticas
Ver Estadísticas de usoCatalogación bibliográfica
Mostrar el registro completo del ítemFecha
28/01/2021Resumen
Latin America has a large unbanked or underbanked population that owns smartphones. This population is in a position to benefit from the rapid growth in Fintech companies such as neobanks in the region. New regulatory frameworks have also evolved in the region, which have stimulated the growth of the Fintech industry. An additional benefit of Fintech at the national level is that the digitization of financial services helps to formalize the informal economy. The benefits offered by Fintech companies were especially apparent during the COVID-19 pandemic. A large number of disadvantaged groups had accounts with Fintech companies, which provided them access to essential services such as the delivery of medicines and groceries at home during the COVID-19 pandemic that would not otherwise be possible. América Latina tiene una gran población no bancarizada o subbancarizada que posee teléfonos inteligentes. Esta población está en condiciones de beneficiarse del rápido crecimiento de las empresas Fintech como los neobancos en la región. En la región también han evolucionado nuevos marcos regulatorios que han estimulado el crecimiento de la industria Fintech. Un beneficio adicional de Fintech a nivel nacional es que la digitalización de los servicios financieros ayuda a formalizar la economía informal. Los beneficios que ofrecen las empresas Fintech fueron especialmente evidentes durante la pandemia de COVID-19. Un gran número de grupos desfavorecidos tenían cuentas con empresas Fintech, lo que les permitió acceder a servicios esenciales como la entrega de medicamentos y víveres a domicilio durante la pandemia de COVID-19 que de otro modo no sería posible.
Ubicación
IT Professional, 2021, vol. 23, no 1, p. 95-98