• English
    • español
    • português (Brasil)
  • español 
    • English
    • español
    • português (Brasil)
  • Acceso a administrador
Ver ítem 
  •   Inicio
  • 4- Publicaciones Académicas
  • Revistas Académicas
  • LACLIL > Latin American Journal of Content & Language Integrated Learning
  • LACLIL > Vol 13, No 1 (2020): Apoyo a los estudiantes de idiomas con discapacidades en el aula de ELT
  • Ver ítem
  •   Inicio
  • 4- Publicaciones Académicas
  • Revistas Académicas
  • LACLIL > Latin American Journal of Content & Language Integrated Learning
  • LACLIL > Vol 13, No 1 (2020): Apoyo a los estudiantes de idiomas con discapacidades en el aula de ELT
  • Ver ítem

Contacto

Twitter

Facebook

Youtube

Streaming

JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Organizar

Todo el RepositorioComunidades y ColeccionesPor fecha de publicaciónAutoresTítulosMateriasEsta colecciónPor fecha de publicaciónAutoresTítulosMaterias

Lo que necesitas saber

Qué es IntellectumPerfil de investigadorPolíticas

Autoarchivo de trabajos

¿Quién puede publicar?Publique sus documentosSuba su trabajo de gradoTérminos y Condiciones de uso

Mi cuenta

AccederRegistro

Contexto

Editar este ítem

Estadísticas

Ver Estadísticas de uso

Sitios de Interés

Guide to Systematizing Support for Students with Disabilities in Postsecondary EFL

Guía para Sistematizar el Apoyo a Estudiantes con Discapacidades en EFL Postsecundario

Thumbnail
Enlaces del Item
URI: http://hdl.handle.net/10818/50845
Visitar enlace: https://laclil.unisabana.edu.c ...
ISSN: 2011-6721
DOI: 10.5294/laclil.2020.13.1.2
Exportar Citas
Exportar a BibTeXExportar a EndNoteExportar a MendeleyExportar a RISExportar a Zotero
Compartir
Estadísticas
Ver Estadísticas de uso
Métricas
Catalogación bibliográfica
Mostrar el registro completo del ítem
Autor/es
Young, Davey
Fecha
2020
Resumen
Despite the ubiquitous presence of students with disabilities (SWDs) enrolled in institutes of higher education around the world, English as a Foreign Language (EFL) programs are often underequipped to provide them with appropriate and effective disability services and inclusive instruction. Given the general uncertainty among EFL professionals of how to provide such services and instruction, and considering that postsecondary EFL learning environments can differ considerably from context to context, it may be useful for language program leaders to create context-specific support systems to serve SWDs enrolled in their courses. The present paper provides a set of practical guidelines for establishing an institutional or departmental policy and procedure for ensuring a continuum of services to SWDs in contexts where such measures do not already exist, as is the case in many postsecondary EFL learning environments around the world. These guidelines are presented as a set of eight steps in a suggested sequence of execution: identify existing policies or create new ones, identify and determine the availability of resources, identify and remove barriers in the learning environment, assign clear roles and responsibilities for leadership, create a framework for service delivery, include a provision for post-implementation evaluation, offer opportunities for professional growth and creation of expertise, and share best practices with practitioners in other contexts.
Palabras clave
Students with disabilities
Learning disabilities
English as a foreign language
Inclusive practice
Inclusive education
Higher education
Language program administration
Ubicación
LACLIL, 13(1), 26-42
Colecciones a las que pertenece
  • LACLIL > Vol 13, No 1 (2020): Apoyo a los estudiantes de idiomas con discapacidades en el aula de ELT [6]

Universidad de La Sabana

Código SNIES 1711

Personería Jurídica: Resolución 130 del 14 de enero de 1980. Ministerio de Educación Nacional.

Carácter académico: universidad.

Síguenos en nuestras redes

Contáctenos

Unidades Académicas

CESU

Política de Protección de datos

Institución de educación superior sujeta a inspección y vigilancia por el Ministerio de Educación Nacional.

Copyright 2017. Universidad de La Sabana. Todos los derechos reservados.

Campus del Puente del Común, Km. 7, Autopista Norte de Bogotá. Chía, Cundinamarca, Colombia.

Contact Center: 861 5555 / 861 6666. Apartado: 53753 Bogotá.