The Effects of professional development : Teachers’ perceptions of self-assessment in language Teaching and Learning
Enlaces del Item
URI: http://hdl.handle.net/10818/48875Compartir
Estadísticas
Ver Estadísticas de usoMétricas
Catalogación bibliográfica
Mostrar el registro completo del ítemAutor/es
Sánchez Oyola, Geniffer TatianaAsesor/es
Álvarez Ayure, Claudia PatriciaFecha
2021-06-24Resumen
Este estudio de investigación-acción cualitativase realizó con dos profesores de lengua extranjera de pregrado de inglés que tienen un nivel de inglés B2 y C1 según el examen internacional MET. Estos docentes, cuya experiencia se deriva de trabajar en institutos de inglés, participaron en sesiones de formación docente donde se recogieron datos a través de dos entrevistas de grupos focales realizadas antes y después de las capacitaciones y guiones que se recopilaron durante y después de la formación. Los datos se analizaronmediante el método de teoría fundamentada. Los resultados informaron que el desarrollo profesional trajo nuevos conocimientos a los participantes con respecto al uso de la autoevaluación para apoyar el proceso de aprendizaje de los estudiantes. Estos hallazgos también revelaron que la autoevaluación requieredemucho tiempo yde quetantoprofesores como estudiantes estén capacitados para adoptar la autoevaluación como una estrategia de aprendizaje y enseñanza. This qualitative action research study was conducted with two undergraduate English
foreign language teachers who have a B2 and C1 English level according to the MET
international exam. These teachers whose experience derives from working in English institutes,
participated in teacher training sessions where data was collected through two focus group
interviews carried out before and after the training sessions and scripts that were collected during
and after training. The data was analyzed through the grounded theory method. Results informed
that professional development brought new insights to participants regarding the use of self assessment tools to support students’ learning process. These findings also revealed that self assessment is time consuming and requires teachers and students to be trained to adopt it as a
strategy for learning and teaching. This study also concluded the need for more professional
development programs aimed at raising teachers’ awareness on the design, use, and
implementation of self-assessment in the teaching and learning process to move from teacher centered to student-centered classes.