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dc.contributor.authorJara Gutiérrez, Nancy Patricia
dc.contributor.authorDíaz López, Mónica María
dc.date.accessioned7/6/2021 9:58
dc.date.available2021-07-06T14:58:00Z
dc.date.issued2017
dc.identifier.citationJara Gutiérrez NP, Díaz-López MM. Políticas de evaluación del > desempeño del docente universitario, mito o realidad. Educación > Médica Superior [revista en Internet]. 2017 [citado 2017 Jun > 29];31(2):[aprox. 18 p.]. Disponible en: > http://ems.sld.cu/index.php/ems/article/view/1010 >es_CO
dc.identifier.issn1561-2902
dc.identifier.otherhttp://ems.sld.cu/index.php/ems/article/view/1010/509#.WWaAJEpFZW4.gmail
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/10818/47755
dc.description18 páginases_CO
dc.description.abstractFrom the perspective of quality in education, teachers' assesment is a cornerstone that makes it possible to improve the processes formulated by the educational policies, although it has been given an operational role as a mechanism for measurement, control, homogenization, and influenced by international neoliberal policies. The objective of this article is to identify the guidelines for educational assessment policies in Colombia and reassign a true meaning through a proposal, which may allow continuous teachers' development. Thus, this assessment might be considered a real tool for reflection that encourages the participation of all players involved in the educational process, and whose purpose is contributing with elements of analysis that contribute to the construction of consensus for decision-making, and that transcend in the consolidation of the educative communities, being exalted the colleague state, autonomous work and the teachers' professionalization.en
dc.description.abstractDesde la perspectiva de la calidad en educación, la evaluación docente es una piedra angular que posibilita la mejora de los procesos formulados en las políticas educativas. Aunque se le ha concedido un rol operativo como mecanismo de medición, control, homogenización e influenciado por las políticas neoliberales internacionales. El objetivo del artículo es identificar los lineamientos de las políticas de evaluación docente en Colombia y reasignarle un verdadero sentido a través de una propuesta, la cual permita el desarrollo profesoral continuo. De tal forma que, ésta evaluación se considere un verdadero instrumento de reflexión que propicie la participación de todos los actores involucrados en el proceso educativo, y cuya finalidad sea el aporte de elementos de análisis que contribuyan a la construcción de consensos para la toma de decisiones, que trasciendan en la consolidación de las comunidades educativas, exaltando el colegaje, el trabajo autónomo y la profesionalización docente.es_CO
dc.formatapplication/pdfes_CO
dc.language.isospaes_CO
dc.publisherEducación Médica Superiores_CO
dc.relation.ispartofseriesEducación Médica Superior, 2017 Jun 29;31(2)
dc.rightsAttribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Internacional*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/*
dc.sourceUniversidad de La Sabanaes_CO
dc.sourceIntellectum Repositorio Universidad de La Sabanaes_CO
dc.subject.other
dc.subject.otherPolíticas educativases_CO
dc.subject.otherEvaluación educativaes_CO
dc.titlePolíticas de evaluación del desempeño del docente universitario, mito o realidades_CO
dc.title.alternativePolicies for the assessment of the performance of university professors: a myth or a realityen
dc.typearticleen
dc.type.hasVersionpublishedVersiones_CO
dc.rights.accessRightsopenAccesses_CO


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