dc.contributor.advisor | Martínez Díaz, Esther Susana | |
dc.contributor.author | Builes Jaramillo, Juan Felipe | |
dc.date.accessioned | 2012-10-10T20:48:11Z | |
dc.date.available | 2012-10-10T20:48:11Z | |
dc.date.created | 2002 | |
dc.date.issued | 2012-10-10 | |
dc.identifier.citation | Bacon, S. & Kimball, R. (1989).The wilderness challenge model. En M.
Gass (Ed.), Adventure therapy: Therapeutic applications of adventure
programing. (pp. 11-41). EEUU: Kendall/Hunt. | |
dc.identifier.citation | Berman, D. & Davis-Berman, J. (Agosto de 1995). Outdoor Education
And Troubled Youth, ERIC Document Reproduction Service No. EDO-RC-95-5,
Documento facilitado en la 26 Conferencia Internacional de la Asociación para
la Educación Experiencial [AEE] en Lake Tahoe (Nevada) del 6-9 de Noviembre
de 1998. También en internet Página Url:
http://aelliot.ael.org/~eric/digests/edorc995.html | |
dc.identifier.citation | Builes, J. F. (Junio, 1998). Universidad de La Sabana. Reporte final de
práctica en psicología educativa. Santafé de Bogotá, Colombia. Documento
inédito. | |
dc.identifier.citation | Chapman, S., McPhee, P. & Proudman, B. (Agosto, 1992). What is
experiential education? En J. Hunt, M. Sakofs & K. Warren (Eds.), The theory of
experiential education. (pp. 235 - 247). (3a. Ed.) Estados Unidos: Kendall/Hunt.
(Trabajo original publicado en 1992 por The Journal of Experiential Education
[JEE]) | |
dc.identifier.citation | Charon, J.M. (1985). Symbolic interactionism. New Jersey: Prentice-Hall. | |
dc.identifier.citation | Cousins, E. (Fall, 1998). Service and compassion, from reflections on
design principles. Zip Lines:The voice for adventure education. Social action.
Fall (37) 25 – 26. | |
dc.identifier.citation | Crosby, A. (Spring 1981). A critical look: The philosophical foundations of
experiential education. En J. Hunt, M. Sakofs & K. Warren (Eds.), The theory of
experiential education. (pp. 3 - 13). (3a. Ed.) Estados Unidos: Kendall/Hunt.
(Trabajo original publicado en 1981 por The Journal of Experiential Education
[JEE]). | |
dc.identifier.citation | Expeditionary Learning. What is Expeditionary Learning?. Página Url.
http://www.elob.org/about/desing.html | |
dc.identifier.citation | Garst, B., Scheider, I. & Baker, D. (Spring, 2001). Outdoor adventure
program participation impacts on adolescent self-perception. The Journal of
Experiential Education, 24, (1), 41-49. | |
dc.identifier.citation | Gass, M. (1995). Book of metaphors. (Vol. 2). Estados Unidos:
Kendall/Hunt | |
dc.identifier.citation | Gass, M. (Ed.). (1993). Adventure therapy: Therapeutic applications of
adventure programming. Estados Unidos: Kendall/Hunt | |
dc.identifier.citation | Hammel, H. (1986). How to design a debriefing session. En M. Gass,
(Ed.). Adventure therapy: Therapeutic applications of adventure programming.
(pp. 231 - 244). Estados Unidos: Kendall/Hunt. (Trabajo original publicado en
1986 por The Journal of Experiential Education [JEE]). | |
dc.identifier.citation | Hunt, J. (Spring 1981). Dewey's philosophical method and its influence on
his philosophy of education. En J. Hunt, M. Sakofs & K. Warren (Eds.), The
theory of experiential education. (pp. 23 - 32). (3a. Ed.) Estados Unidos:
Kendall/Hunt. (Trabajo original publicado en 1981 por The Journal of
Experiential Education [JEE]) | |
dc.identifier.citation | Hunt, J., Sakofs M. & Warren, K. (Eds.). (1995). The theory of experiential
education. (3a. Ed.) Estados Unidos: Kendall/Hunt | |
dc.identifier.citation | Itin, C. (1999). Reasserting the philosophy of experiential education as a
vehicle for change in the 21st century. The Journal of Experiential Education, 22,
(2), 91-98 | |
dc.identifier.citation | James, T. (Spring, 1980). Sketch of a moving spirit. En J. Hunt, M. Sakofs
& K. Warren (Eds.), The theory of experiential education. (pp. 85 - 95). (3a. Ed.)
Estados Unidos: Kendall/Hunt. (Trabajo original publicado en 1980 por The
Journal of Experiential Education [JEE]). | |
dc.identifier.citation | Johnson, D. & Johnson, F. (1994). Joining together. Group theory and
group skills. (5ª. Ed.). Estados Unidos: Allyn and Bacon. | |
dc.identifier.citation | Kolb, D. (1984). Experiential learning. Experience as the source of
learning and development. Estados Unidos: Prentice Hall | |
dc.identifier.citation | Larousse (1998). El pequeño larousse ilustrado (Quinta ed.) Santafé de
Bogotá, Colombia | |
dc.identifier.citation | Luckner, J, & Nadler, R. (1992). Processing the adventure experience:
Theory and practice. Estados Unidos: Kendall/Hunt | |
dc.identifier.citation | Luckner, J, & Nadler, R. (1997). Processing the experience. Strategies to
enhance and generalize learning. (2ª. Ed.). Estados Unidos: Kendall/Hunt | |
dc.identifier.citation | Lund, M. (Abril, 1997). Outdoor education - From the roots to the new
branches. Accesible Página Url:
http://www.artsci.gmcc.ab.ca/courses/peds205ml/outed.html | |
dc.identifier.citation | Meyers, D. Outward Bound to wilderness treatment. Accesible Página
Url: http://home.eartlink.net/~durangodave/articles/Hahn.htm | |
dc.identifier.citation | Myrick, R. & Erney, T. (1984). Caring and sharing. | |
dc.identifier.citation | National Society for Experiential Education [NSEE], (Diciembre, 1997).
Foundations of Experiential Education. NSEE Foundations Document
Committee. Página Url. http://www.nsee.org/found.htm. Contactar Holly Ivel:
ivel@netstart.net | |
dc.identifier.citation | Newberry, H. & Lindsay, J.F. Jr. (June, 2000). The impact of social skills
training and challenge course training on locus of control of youth from
residential care. The Journal of Experiential Education, 23, (1), 39-42. | |
dc.identifier.citation | Parra, L. F. (1997). Documentos de los archivos de Aire Libre –
Educación Experiencial. Bogotá, Colombia. Documentos inéditos. | |
dc.identifier.citation | Prouty, D. (Fall, 1998). The tipping point and the adventure advantage.
Zip Lines:The voice for adventure education. Social action. Fall (37) 12 – 18. | |
dc.identifier.citation | Prouty, D; Radcliffe, Paul; & Schoel, J. (1988). Islands of healing.
Estados Unidos: Project Adventure. | |
dc.identifier.citation | Riso, W. (1990). Aprendiendo a quererse a sí mismo. Colombia:
Ediciones Gráficas Ltda. | |
dc.identifier.citation | Rohnke, K & Butler, S. (1995). Quick silver, Estados Unidos:
Kendall/Hunt. | |
dc.identifier.citation | Rohnke, K & Grout, J. (1998). Back pocket adventure. Estados Unidos:
Simon & Schuster / Project Adventure. | |
dc.identifier.citation | Sakofs, M. (S/A). Piaget - A Psychological rationale for experiential
education. En J. Hunt, M. Sakofs & K. Warren (Eds.), The theory of experiential
education. (pp. 149 - 151). (3a. Ed.) Estados Unidos: Kendall/Hunt. (Trabajo
original publicado por The Journal of Experiential Education [JEE]). | |
dc.identifier.citation | Wall, J. & Tait, C. (1994). Ropes course manual. | |
dc.identifier.citation | Wilson, L. (S/A), When we want to empower as well as teach. En J. Hunt,
M. Sakofs & K. Warren (Eds.), The theory of experiential education. (pp. 275 -
283). (3a. Ed.) Estados Unidos: Kendall/Hunt. (Trabajo original publicado por
The Journal of Experiential Education [JEE]) | |
dc.identifier.citation | Wurdinger, S. (1997). Philosophical issues in adventure education. (3ª.
Ed.). Estados Unidos: Kendall/Hunt | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/10818/3798 | |
dc.description | 178 Páginas | |
dc.description.abstract | El objetivo de este trabajo monográfico es describir los factores que participan en la formación de aprendizaje desde el abordaje de la educación experiencial. Recopilando documentación sobre la educación experiencial, se describe la estructura epistémica que la soporta y se presenta la estructura metodológica de la cual está compuesta ; se concluye con la presentación de diferentes estudios que aportan datos relevantes para la educación experiencial. La descripción y el análisis realizado en este trabajo, ponen a disposición de los interesados un material que está abriéndose campo en el contexto Colombiano y Latinoamericano acerca de una perspectiva explicatoria diferente de construir conocimiento, que deja de ser tradicional por la forma y la metodología que ésta utiliza para ser llevada a cabo. | es_CO |
dc.language.iso | es | es_CO |
dc.publisher | Universidad de la Sabana | |
dc.source | Universidad de la Sabana | |
dc.source | Intellectum Repositorio Universidad de la Sabana | |
dc.subject | Métodos de enseñanza | es_CO |
dc.subject | Teoría del conocimiento | es_CO |
dc.title | El abordaje de la educación experiencial | es_CO |
dc.type | bachelorThesis | |
dc.publisher.program | Psicología | |
dc.publisher.department | Facultad de Psicología | |
dc.identifier.local | 85619 | |
dc.identifier.local | TE04408 | |
dc.type.local | Tesis de pregrado | |
dc.type.hasVersion | publishedVersion | |
dc.rights.accessRights | openAccess | |
dc.creator.degree | Psicólogo | |