Show simple item record

dc.contributor.authorCuesta Medina, Liliana Marcela
dc.contributor.authorRincón, Stella
dc.coverage.spatialColombiaes_CO
dc.date.accessioned2016-10-04T19:43:43Z
dc.date.available2016-10-04T19:43:43Z
dc.date.issued2010
dc.identifier.issn0123-4641
dc.identifier.otherhttp://www.scielo.org.co/pdf/calj/v12n1/v12n1a07.pdf
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/10818/27269
dc.description17 páginases_CO
dc.description.abstractThis article reports the effects of using the genre-process approach and e-portfolio dossier to improve short story writing among senior year students from a state school in Bogotá. This study originated from a need to generate student interest in the development of writing skills and to find instructional strategies that guide learners through each stage of the process. The results of data analysis from this study reveals significant improvements in students’ written production and the emergence of new roles among the learners: they evolved from a passive to an active status which enabled them to become planners, builders and reviewers of their own short story writing process. These new roles helped students reflect on their learning and become better decision makers and critical thinkers. Results from this study also validate the use of e-portfolio dossiers as an effective learning and assessment tool.es_CO
dc.description.abstractEn este artículo se describen los efectos causados por el uso del enfoque de género y proceso y del dossier del portafolio electrónico en el desarrollo de la habilidad para escribir historias cortas de un grupo de estudiantes de undécimo grado de un colegio público en Bogotá. Este estudio nació de la necesidad por despertar el interés de los estudiantes frente al desarrollo de sus habilidades de escritura y por encontrar estrategias instruccionales para guiarlos durante las etapas de este proceso. El análisis de datos revela una mejoría significativa en la producción escrita y evidencia la aparición de nuevos roles por parte de los estudiantes: de un estado pasivo se transformaron en creadores, constructores y evaluadores activos de su proceso de producción escrita de historias cortas. Estos roles les ayudaron a reflexionar sobre su aprendizaje y a mejorar su capacidad para tomar decisiones y desarrollar su pensamiento crítico. Los resultados también validaron el uso que tiene el portafolio electrónico como una herramienta útil en el aprendizaje y la evaluación.
dc.formattext/plaines_CO
dc.language.isoenges_CO
dc.publisherColombian Applied Linguistics Journales_CO
dc.rightsAttribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/*
dc.sourceUniversidad de La Sabanaes_CO
dc.sourceIntellectum Repositorio Universidad de La Sabanaes_CO
dc.subject.otherWriting skills
dc.subject.otherGenre and process approach
dc.subject.otherShort stories
dc.subject.otherE-portfolio dossier
dc.subject.otherHabilidad de escribir
dc.titleShort story student-writers: active roles in writing through the use of e-portfolio dossieres_CO
dc.title.alternativeEstudiantes creadores de historias: su papel como escritores a través del portafolio electrónicoes_CO
dc.typearticlees_CO
dc.type.hasVersionpublishedVersiones_CO
dc.rights.accessRightsopenAccesses_CO
dc.identifier.repourlhttp://intellectum.unisabana.edu.co/


Files in this item

FilesSizeFormatView

There are no files associated with this item.

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 InternationalExcept where otherwise noted, this item's license is described as Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International