Mostrar el registro sencillo del ítem
The dialogues between content and language: Cautions and challenges in the emergence of a bilingual education program
Los diálogos entre el contenido y la lengua: cautelas y retos en la emergencia de un programa de educación bilingüe
dc.contributor.author | Aguilar Cortés, Carlos Eduardo | |
dc.contributor.author | Alzate B., Nelson Eduardo | |
dc.date.accessioned | 2/5/2016 13:46 | |
dc.date.available | 2/5/2016 13:46 | |
dc.date.issued | 2015-07 | |
dc.identifier.citation | Aguilar Cortés, C., & Alzate B., N. (2015). The dialogues between content and language: Cautions and challenges in the emergence of a bilingual education program. Latin American Journal Of Content & Language Integrated Learning, 8(2), 161-183. doi:10.5294/5917 | es_CO |
dc.identifier.issn | 2322-9721 | |
dc.identifier.other | http://laclil.unisabana.edu.co/index.php/LACLIL/article/view/5917/pdf | |
dc.identifier.other | http://laclil.unisabana.edu.co/index.php/LACLIL/article/view/5917 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/10818/21861 | |
dc.description | 23 páginas | es_CO |
dc.description.abstract | This paper presents a set of ideas about the basics for developing interdisciplinary dialogues between content (science) and language (English) in bilingual educational processes, under the premise that a satisfactory relationship between those elements help guarantee successful content-based instruction (CBI) in its form known as sheltered instruction. Additionally, a practical example (based on a science curriculum) is presented to demonstrate some principles that inform approaches to teaching such content. Finally, based on the authors’ interdisciplinary work and pedagogical experiences, some recommendations on teaching content and language in bilingual settings are presented in the form of cautions (a balance of actions) and challenges (prospects). | en |
dc.description.abstract | Este artículo presenta un conjunto de ideas fundamentales para llevar a cabo diálogos interdisciplinarios entre contenido (ciencias naturales) y lengua (inglés) en procesos de educación bilingüe, bajo premisa de que un vínculo satisfactorio entre ambos elementos ayuda a garantizar una instrucción basada en contenidos (CBI) exitosa, particularmente, en su forma de instrucción amparada. En adición, un ejemplo práctico (basado en un currículo de ciencias naturales) se presenta para demostrar algunos principios que dan cuenta de algunos enfoques para enseñar dicho contenido. Finalmente, con base en el trabajo interdisciplinario y la experiencia pedagógica de sus autores, se presentan algunas recomendaciones sobre la enseñanza de contenido y lengua en ambientes bilingües, a manera de cautelas (balance de acciones) y retos (prospectivas). | es_CO |
dc.format | application/pdf | es_CO |
dc.language.iso | eng | es_CO |
dc.relation.ispartofseries | Latin American Journal of Content & Language Integrated Learning; Vol 8, No 2 (2015); p. 161-183 | |
dc.rights | Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International | * |
dc.rights.uri | http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/ | * |
dc.source | instname:Universidad de La Sabana | es_CO |
dc.source | reponame:Repositorio Institucional de la Universidad de La Sabana | es_CO |
dc.subject.other | CLIL (content and language integrated learning) | eng |
dc.subject.other | CBI (content-based instruction) | eng |
dc.subject.other | SIOP (sheltered instruction observation protocol) | eng |
dc.subject.other | Science | eng |
dc.subject.other | Interdisciplinarity | eng |
dc.subject.other | AICLE (aprendizaje integrado de contenidos y lenguas extranjeras) | eng |
dc.subject.other | CBI (instrucción basada en contenidos) | eng |
dc.subject.other | SIOP (protocolo de observación de instrucción amparada) | eng |
dc.subject.other | Ciencias naturales | eng |
dc.subject.other | Interdisciplinariedad | eng |
dc.title | The dialogues between content and language: Cautions and challenges in the emergence of a bilingual education program | en |
dc.title | Los diálogos entre el contenido y la lengua: cautelas y retos en la emergencia de un programa de educación bilingüe | es_CO |
dc.type | journal article | es_CO |
dc.publisher.department | Dirección de Publicaciones | es_CO |
dc.type.hasVersion | publishedVersion | es_CO |
dc.rights.accessRights | openAccess | |
dc.identifier.doi | 10.5294/laclil.2015.8.2.5 | |
dc.identifier.eissn | 2322-9721 |
Ficheros en el ítem
Ficheros | Tamaño | Formato | Ver |
---|---|---|---|
No hay ficheros asociados a este ítem. |