The dialogues between content and language: Cautions and challenges in the emergence of a bilingual education program
Los diálogos entre el contenido y la lengua: cautelas y retos en la emergencia de un programa de educación bilingüe
Item Links
URI: http://hdl.handle.net/10818/21861Visitar enlace: http://laclil.unisabana.edu.co ...
Visitar enlace: http://laclil.unisabana.edu.co ...
ISSN: 2322-9721
DOI: 10.5294/laclil.2015.8.2.5
Compartir
Statistics
View Usage StatisticsBibliographic cataloging
Show full item recordDate
2015-07Abstract
This paper presents a set of ideas about the basics for developing interdisciplinary dialogues between content (science)
and language (English) in bilingual educational processes, under the premise that a satisfactory relationship between
those elements help guarantee successful content-based instruction (CBI) in its form known as sheltered instruction.
Additionally, a practical example (based on a science curriculum) is presented to demonstrate some principles that inform
approaches to teaching such content. Finally, based on the authors’ interdisciplinary work and pedagogical experiences,
some recommendations on teaching content and language in bilingual settings are presented in the form of cautions
(a balance of actions) and challenges (prospects). Este artículo presenta un conjunto de ideas fundamentales para llevar a cabo diálogos interdisciplinarios entre contenido
(ciencias naturales) y lengua (inglés) en procesos de educación bilingüe, bajo premisa de que un vínculo satisfactorio entre
ambos elementos ayuda a garantizar una instrucción basada en contenidos (CBI) exitosa, particularmente, en su forma
de instrucción amparada. En adición, un ejemplo práctico (basado en un currículo de ciencias naturales) se presenta para
demostrar algunos principios que dan cuenta de algunos enfoques para enseñar dicho contenido. Finalmente, con base
en el trabajo interdisciplinario y la experiencia pedagógica de sus autores, se presentan algunas recomendaciones sobre la
enseñanza de contenido y lengua en ambientes bilingües, a manera de cautelas (balance de acciones) y retos (prospectivas).
Keywords
Ubication
Latin American Journal of Content & Language Integrated Learning; Vol 8, No 2 (2015); p. 161-183