• English
    • español
    • português (Brasil)
  • English 
    • English
    • español
    • português (Brasil)
  • Login
View Item 
  •   DSpace Home
  • 4- Publicaciones Académicas
  • Revistas Académicas
  • Revista Educación y Educadores
  • Educación y Educadores > Vol. 12, Núm. 1 (2009)
  • View Item
  •   DSpace Home
  • 4- Publicaciones Académicas
  • Revistas Académicas
  • Revista Educación y Educadores
  • Educación y Educadores > Vol. 12, Núm. 1 (2009)
  • View Item

Contacto

Twitter

Facebook

Youtube

Streaming

JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Browse

All of DSpaceCommunities and CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

What you need to know

What is IntellectumPerfil de investigadorPolicies

Autofile of works

Who can publish?Publish your documentsUpload your degree workTerms and conditions of use

My Account

LoginRegister

Context

Edit this item

Statistics

View Usage Statistics

Sitios de Interés

Contemporary Cartographies of Research

Cartografías contemporáneas de la investigación;
Cartografias contemporâneas da pesquisa

Thumbnail
View/Open
[File]Portada Educación y ... (14.43Kb)
Item Links
URI: http://hdl.handle.net/10818/14925
Visitar enlace: http://educacionyeducadores.un ...
Visitar enlace: http://educacionyeducadores.un ...
Export appointments
Exportar a BibTeXExportar a EndNoteExportar a MendeleyExportar a RISExportar a Zotero
Compartir
Statistics
View Usage Statistics
Metrics
Bibliographic cataloging
Show full item record
Author
Castaño Giraldo, Etna; Fonseca Díaz, Andres David
Date
2009-08-12
Abstract
This article takes a singular and esthetic look at a variety of features to understand educational processes, in additionto exploring certain contemporary cartographies of research. It articulates philosophical ideas about art, ranging from the development of a relationship between the vital and problematic perspective in terms of the composition of subjectivities, to the ways of relating to the world. It weaves ties between artistic and teaching practices and seeks to emphasize, in the existential and human dimension, the aspects we believe are still at the sidelines of the current debate on education and teaching.
 
El presente artículo expone, desde una aproximación singular y estética, algunos rasgos para comprender los procesos de formación. Por otra parte, explora ciertas cartografías contemporáneas de la investigación. Articula pensamientos filosóficos del arte, desde donde se va componiendo una relación entre la perspectiva vital y problemática respecto a la composición de las subjetividades y a los modos de relación con el mundo. Teje relaciones entre las prácticas artísticas y pedagógicas, y busca acentuar, en la dimensión existencial y humana, aspectos que creemos que están al margen de los debates actuales educativos y pedagógicos.
 
Neste artigo expõem-se, com uma abordagem singular e estética, alguns aspectos que permitem compreender os processos de formação. Também se exploram algumas cartografias de pesquisa; articulam-se pensamentos filosóficos da arte, desde onde se compõe uma relação entre a perspectiva vital e problemática respeito da composição das subjetividades e os modos de relacionar-se com o mundo; tece relações entre as práticas artísticas e pedagógicas; e procura enfatizar, na dimensão existencial e humana, aspectos que estão à margem dos debates educativos e pedagógicos atuais.
 
Keywords
Social research, Educational research, Teaching, Art, Teacher education (Source: Unesco Thesaurus).
investigación social, investigación pedagógica, enseñanza, arte, formación de docentes (fuente: Tesauro de la Unesco).
pesquisa social, pesquisa pedagógica, ensino, arte, formação de docentes (fonte: Tesouro da Unesco).
Ubication
Educación y Educadores; Vol 12, No 1 (2009)
Educación y Educadores; Vol 12, No 1 (2009)
Educación y Educadores; Vol 12, No 1 (2009)
Collections to which it belong
  • Educación y Educadores > Vol. 12, Núm. 1 (2009) [7]

Universidad de La Sabana

Código SNIES 1711

Personería Jurídica: Resolución 130 del 14 de enero de 1980. Ministerio de Educación Nacional.

Carácter académico: universidad.

Síguenos en nuestras redes

Contáctenos

Unidades Académicas

CESU

Política de Protección de datos

Institución de educación superior sujeta a inspección y vigilancia por el Ministerio de Educación Nacional.

Copyright 2017. Universidad de La Sabana. Todos los derechos reservados.

Campus del Puente del Común, Km. 7, Autopista Norte de Bogotá. Chía, Cundinamarca, Colombia.

Contact Center: 861 5555 / 861 6666. Apartado: 53753 Bogotá.