Show simple item record

dc.contributor.authorSellés, Juan Fernando
dc.date.accessioned2015-02-02T10:12:43Z
dc.date.available2015-02-02T10:12:43Z
dc.date.created2008
dc.date.issued2008
dc.identifier.otherhttp://educacionyeducadores.unisabana.edu.co/index.php/eye/article/view/722es_CO
dc.identifier.otherhttp://educacionyeducadores.unisabana.edu.co/index.php/eye/article/view/722/805
dc.identifier.otherhttp://educacionyeducadores.unisabana.edu.co/index.php/eye/article/view/722/1700
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/10818/14909
dc.description.abstractEn este trabajo se estudia el método, el tema y la educación de la virtud superior humana: la amistad. Primero, se repasan las tesis fundamentales de los principales pensadores de la historia de la filosofía. Segundo, se indica que el método cognoscitivo adecuado para su estudio no es racional, sino el propio de un hábito innato (la sindéresis o el yo). A continuación se exponen algunas implicaciones noéticas de este enfoque. Se atiende después a los requisitos de la amistad, a sus dos ámbitos primordiales (familia y educación), y se ofrece una tesis sobre la educación de esta virtud.
dc.description.abstractThis study looks at method, topic and education with respect to the supreme human virtue: friendship. It begins with a review of the fundamental theories put forth by the prominent thinkers in the history of philosophy. Secondly, it indicates the appropriate cognitive method for the study of friendship is not rational, but akin to that of an innate habit (synderesis or the ego). Some of the non-ethical implications of this approach are outlined. The requirements for friendship in its two most important environments (family and education) are discussed, and the author offers a thesis on how to educate students in this virtue.
dc.language.isospaes_CO
dc.publisherUniversidad de La Sabana
dc.relation.ispartofseriesEducación y Educadores Vol. 11, No 1 (2008) p. 145-166
dc.rightsAttribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.sourceUniversidad de La Sabanaes_CO
dc.sourceRepositorio Institucional de la Universidad de La Sabanaes_CO
dc.subjectFilosofía de la educación
dc.subjectFormación humana
dc.subjectHábitos y virtudes
dc.subjectEducación moral
dc.subject.otherEducational philosophy
dc.subject.othereducating human beings
dc.subject.otherhabits and virtues
dc.subject.othermoral education
dc.titleLa educación de la amistad: una aproximación conceptuales_CO
dc.title.alternativeEducation in Friendship: A Conceptual Approach
dc.title.alternativeA educação da amizade: uma aproximação conceitual
dc.typearticlees_CO
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/article
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/publishedVersion
dc.publisher.departmentDirección de Publicaciones
dc.type.hasVersionpublishedVersiones_CO


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record