• English
    • español
    • português (Brasil)
  • English 
    • English
    • español
    • português (Brasil)
  • Login
View Item 
  •   DSpace Home
  • 4- Publicaciones Académicas
  • Revistas Académicas
  • Revista Educación y Educadores
  • Educación y Educadores > Vol. 07 (2004)
  • View Item
  •   DSpace Home
  • 4- Publicaciones Académicas
  • Revistas Académicas
  • Revista Educación y Educadores
  • Educación y Educadores > Vol. 07 (2004)
  • View Item

Contacto

Twitter

Facebook

Youtube

Streaming

JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Browse

All of DSpaceCommunities and CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

What you need to know

What is IntellectumPerfil de investigadorPolicies

Autofile of works

Who can publish?Publish your documentsUpload your degree workTerms and conditions of use

My Account

LoginRegister

Context

Edit this item

Statistics

View Usage Statistics

Sitios de Interés

La educación para los medios

Thumbnail
View/Open
[File]Portada Educación y ... (10.50Kb)
Item Links
URI: http://hdl.handle.net/10818/14760
Visitar enlace: http://educacionyeducadores.un ...
Visitar enlace: http://educacionyeducadores.un ...
Export appointments
Exportar a BibTeXExportar a EndNoteExportar a MendeleyExportar a RISExportar a Zotero
Compartir
Statistics
View Usage Statistics
Metrics
Bibliographic cataloging
Show full item record
Author
Nigro, Patricia María
Date
2004
Abstract
El trabajo plantea, ante la influencia educativa poderosa y avasallante de los medios en la sociedad globalizada, la implementación en Argentina de la llamada educación para los medios de comunicación (Media Literacy en los países anglosajones). Desarrolla en qué consiste esta disciplina y explica la necesidad de su aplicación, sus objetivos y su metodología. Se describen también las políticas educativas que deberían llevarse a cabo para su correcto abordaje, previsto como contenido transversal en la reforma educativa argentina, a partir de la promulgación de la Ley Federal de Educación. Además, se identifica a los responsables de su adecuada aplicación y, finalmente, considera tarea fundamental de la Universidad la orientación y la capacitación de los docentes en esta área.
 
Given the powerful and overwhelming educational influence of mass media on the global society, this paper aims at proposing the implementation, in Argentina, of the so-called Media Literacy. The nature of this discipline is described, and an explanation is given of the need for it. Its application, objectives and methodology are also elucidated. Likewise, the paper describes the educational policies that should be implemented for its right undertaking as a transverse content in the Argentinean educational reform after the enforcement of the Federal Law of Education. In addition, it identifies those responsible for its adequate application and finally, it views the guidance and training of teachers in this area as a paramount task of the University.
 
Keywords
Medios de comunicación
Sociedad
Políticas educativas
Capacitación
mass media
society
educational policies
training
Ubication
Educación y Educadores Vol. 7 (2004) p. 19-32
Collections to which it belong
  • Educación y Educadores > Vol. 07 (2004) [9]

Universidad de La Sabana

Código SNIES 1711

Personería Jurídica: Resolución 130 del 14 de enero de 1980. Ministerio de Educación Nacional.

Carácter académico: universidad.

Síguenos en nuestras redes

Contáctenos

Unidades Académicas

CESU

Política de Protección de datos

Institución de educación superior sujeta a inspección y vigilancia por el Ministerio de Educación Nacional.

Copyright 2017. Universidad de La Sabana. Todos los derechos reservados.

Campus del Puente del Común, Km. 7, Autopista Norte de Bogotá. Chía, Cundinamarca, Colombia.

Contact Center: 861 5555 / 861 6666. Apartado: 53753 Bogotá.