Show simple item record

dc.contributor.authorAgirre, Katixa
dc.date.accessioned2015-02-02T09:35:56Z
dc.date.available2015-02-02T09:35:56Z
dc.date.created2014
dc.date.issued2014
dc.identifier.otherhttp://palabraclave.unisabana.edu.co/index.php/palabraclave/article/view/4es_CO
dc.identifier.otherhttp://palabraclave.unisabana.edu.co/index.php/palabraclave/article/view/4/pdfes_CO
dc.identifier.otherhttp://palabraclave.unisabana.edu.co/index.php/palabraclave/article/downloadSuppFile/4/1775es_CO
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/10818/14644
dc.description.abstractEl artículo examina el fenómeno del cine posmoderno –su contexto y carac- terísticas– y su influencia en el nuevo Hollywood. Ofreciendo numerosos ejemplos se propone una reflexión sobre el potencial crítico y subversivo de éste, para concluir que, por mucho que el cine posmoderno ofrezca he- rramientas para la crítica política –particularmente la parodia– los films hollywoodiense se alinean típicamente con ideas neoconservadoras o re- sultan acríticos.
dc.language.isospaes_CO
dc.publisherUniversidad de La Sabana
dc.relation.ispartofseriesPalabra Clave; Vol 17, No 3 (2014)
dc.relation.ispartofseriesDOI: 10.5294/pacla.2014.17.3.4
dc.rightsThis journal and its contents are the property of Universidad de La Sabana and, therefore, may be accessed solely for reading or printing, as a personal copy, but not for profit. Prior authorization from Universidad de La Sabana is required for any other use, such as the reproduction, transformation, public communication or distribution of said material for a profit.The names and email addresses included in Aquichán shall be used solely for the declared purposes of this journal and shall not be made available for any other purpose or to any other person.The articles published in this journal represent the opinions of their authors and do not necessarily reflect the official position of Universidad de La Sabana. 
dc.rightsA presente revista e seu conteúdo são propriedade da Universidade da Sabana e, consequentemente, só poderá se aceder a ela para leitura ou impressão, como cópia pessoal e sem fins lucrativos. Qualquer outra forma de utilização como reprodução, transformação, comunicação pública ou distribuição, com fins lucrativos, requer a autorização prévia da Universidade da Sabana.Os nomes e endereços de e-mail introduzidos nesta revista se usarão exclusivamente para os fins declarados e não estarão disponíveis para nenhum outro propósito ou outra pessoa.Os artigos que esta revista contém representam a opinião de seus autores e não constituem necessariamente a opinião da Universidade da Sabana.
dc.sourceUniversidad de La Sabanaes_CO
dc.sourceRepositorio Institucional de la Universidad de La Sabanaes_CO
dc.subjectCine
dc.subjectHollywood
dc.subjectPosmodernidad
dc.subjectParodia
dc.subjectCrítica
dc.titleEl Nuevo Hollywood y la posmodernidad: entre la subversión y el neoconservadurismoes_CO
dc.title.alternativeNew Hollywood and Post-modernity: Between Subversion and Neo-conservatism
dc.title.alternativeA Nova Hollywood e a pós-modernidade: entre a subversão e o neoconservadorismo
dc.typearticlees_CO
dc.type.hasVersionpublishedVersiones_CO
dc.rights.accessRightsopenAccess


Files in this item

FilesSizeFormatView

There are no files associated with this item.

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record