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  • Palabra Clave > Vol. 14, Núm. 1 (2011)
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El discurso político desde la publicidad de consumo en la televisión

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URI: http://hdl.handle.net/10818/14538
Visitar enlace: http://palabraclave.unisabana. ...
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Author
Seni-Medina, Giuliano
Date
2011
Abstract
This article analyzes the political dimension of the problem set in a globalized and postmodern context. From a critical standpoint, it always has been claimed that messages in the media contain an ideological discourse. Television, the great medium of our day, is no exception. Driven by the engine of advertising, the discourse of publicity is one of the major promoters of political imaginaries among the television audience. But, on what factors is the political discourse in television consumer advertising built? What is the relationship between the televised medium, advertising and the political discourse they promote?
 
Este artículo de reflexión analiza la dimensión política del problema planteado en un contexto globalizado y posmoderno. Desde una perspectiva crítica, siempre se ha afirmado que los mensajes de los medios de comunicación contienen un discurso ideológico. La televisión, el gran medio, no es la excepción. Movida por el motor de la publicidad, el discurso publicitario es uno de los mayores promotores de imaginarios políticos en la teleaudicencia. Pero, ¿sobre qué factores se construye el discurso político en la publicidad del consumo en la televisión? ¿Cómo es la relación entre el medio televisivo, la publicidad y el discurso político que promueven?
 
Keywords
Discurso
Publicidad
Consumo
Televisión
Ubication
Palabra Clave; Vol 14, No 1 (2011): Comunicación estratégica
Collections to which it belong
  • Palabra Clave > Vol. 14, Núm. 1 (2011) [9]

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