Mostrar el registro sencillo del ítem

dc.contributor.authorArango Forero, Germán Antonio
dc.date.accessioned2015-02-02T09:34:50Z
dc.date.available2015-02-02T09:34:50Z
dc.date.created2003
dc.date.issued2003
dc.identifier.otherhttp://palabraclave.unisabana.edu.co/index.php/palabraclave/article/view/420es_CO
dc.identifier.otherhttp://palabraclave.unisabana.edu.co/index.php/palabraclave/article/view/420/558es_CO
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/10818/14357
dc.description.abstractThe frantic growth of the so-called “reality show” and its multiple facets has made it become the most polemical and criticized genre of modern television. The genesis of this format rests on the creation of thematic contests where the winning participants are then exposed to the audience just in the act of revealing all sorts of personal and private affairs in front of the cameras. Besides questioning the value of showing the real thing, the controversy goes beyond in wondering how actually truthful and natural this reality is, as conveyed through the television language, and even further conditioned by the protagonists themselves.
dc.description.abstractEl frenético crecimiento del reality y sus múltiples facetas lo han convertido en el género más polémico y criticado de la televisión contemporánea. La génesis de este formato se encuentra en la creación de concursos donde sus participantes develan toda suerte de intimidades frente a las cámaras. Y más allá de mostrar lo real, la polémica se sitúa en qué tan verdadera y natural es esa realidad mediatizada por el lenguaje de la televisión y condicionada incluso por sus propios protagonistas.
dc.language.isospaes_CO
dc.publisherUniversidad de la Sabana
dc.relation.ispartofseriesPalabra Clave; Vol 9 (2003): Reality: ¿nueva televisión o telebasura?
dc.rightsThis journal and its contents are the property of Universidad de La Sabana and, therefore, may be accessed solely for reading or printing, as a personal copy, but not for profit. Prior authorization from Universidad de La Sabana is required for any other use, such as the reproduction, transformation, public communication or distribution of said material for a profit.The names and email addresses included in Aquichán shall be used solely for the declared purposes of this journal and shall not be made available for any other purpose or to any other person.The articles published in this journal represent the opinions of their authors and do not necessarily reflect the official position of Universidad de La Sabana. 
dc.rightsA presente revista e seu conteúdo são propriedade da Universidade da Sabana e, consequentemente, só poderá se aceder a ela para leitura ou impressão, como cópia pessoal e sem fins lucrativos. Qualquer outra forma de utilização como reprodução, transformação, comunicação pública ou distribuição, com fins lucrativos, requer a autorização prévia da Universidade da Sabana.Os nomes e endereços de e-mail introduzidos nesta revista se usarão exclusivamente para os fins declarados e não estarão disponíveis para nenhum outro propósito ou outra pessoa.Os artigos que esta revista contém representam a opinião de seus autores e não constituem necessariamente a opinião da Universidade da Sabana.
dc.sourceUniversidad de La Sabanaes_CO
dc.sourceRepositorio Institucional de la Universidad de La Sabanaes_CO
dc.subjectReality
dc.subjectInfoshow
dc.subjectTelevisión
dc.subjectAudiencia
dc.subjectProtagonistas
dc.subjectTemáticas
dc.titleRealities: de la tele-verdad a la tele-realidades_CO
dc.typearticlees_CO
dc.type.hasVersionpublishedVersiones_CO
dc.rights.accessRightsopenAccess


Ficheros en el ítem

FicherosTamañoFormatoVer

No hay ficheros asociados a este ítem.

Este ítem aparece en la(s) siguiente(s) colección(ones)

Mostrar el registro sencillo del ítem