• English
    • español
    • português (Brasil)
  • English 
    • English
    • español
    • português (Brasil)
  • Login
View Item 
  •   DSpace Home
  • 4- Publicaciones Académicas
  • Revistas Académicas
  • LACLIL > Latin American Journal of Content & Language Integrated Learning
  • LACLIL > Vol 05, No 1 (2012)
  • View Item
  •   DSpace Home
  • 4- Publicaciones Académicas
  • Revistas Académicas
  • LACLIL > Latin American Journal of Content & Language Integrated Learning
  • LACLIL > Vol 05, No 1 (2012)
  • View Item

Contacto

Twitter

Facebook

Youtube

Streaming

JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Browse

All of DSpaceCommunities and CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

What you need to know

What is IntellectumPerfil de investigadorPolicies

Autofile of works

Who can publish?Publish your documentsUpload your degree workTerms and conditions of use

My Account

LoginRegister

Context

Edit this item

Statistics

View Usage Statistics

Sitios de Interés

An empirical study on the acquisition of content in a CLIL-based chemistry course: A preliminary report

Thumbnail
Item Links
URI: http://hdl.handle.net/10818/13709
Visitar enlace: http://laclil.unisabana.edu.co ...
Visitar enlace: http://laclil.unisabana.edu.co ...
DOI: 10.5294/laclil.2012.5.1.2
Export appointments
Exportar a BibTeXExportar a EndNoteExportar a MendeleyExportar a RISExportar a Zotero
Compartir
Statistics
View Usage Statistics
Metrics
Bibliographic cataloging
Show full item record
Author
Gregorczyk, Beata
Date
2012-04-30
Abstract
This article presents the findings of an empirical study on the acquisition of content in a CLIL (Content and Language Integrated Learning) course conducted by the author at a middle school in Radom, Poland. The research involved a group of Polish students who learn chemistry through English as part of their school curriculum. The results of the research support an understanding that using a foreign language as a means of teaching non-linguistic subjects does not impair content acquisition—and may actually improve overall learning processes. The research raises questions about the relationship between a foreign language and conceptual knowledge, as well as about the mechanisms that may compensate for the additional difficulties students may encounter while learning content (such as chemistry) through a foreign language. By way of introduction, the article offers an overview of the literature on the effectiveness of CLIL teaching. This theoretical background leads to the description of the experiment, followed by an analysis of its results. The paper ends with conclusions and some final thoughts relating to the experiment.
 
Este artículo presenta los resultados de un estudio empírico sobre la adquisición de contenidos en un curso de AICLE (Aprendizaje Integrado de Contenidos y Lenguas Extranjeras) llevado a cabo por el autor en una escuela secundaria en Radom, Polonia. En la investigación participó un grupo de estudiantes polacos quienes aprendieron química a través del inglés como parte de su currículo escolar. Los resultados de la investigación apoyan el argumento de que el uso de una lengua extranjera como medio de enseñanza de contenidos no lingüísticos no altera la adquisición del contenido—y de hecho puede mejorar los procesos de aprendizaje en general. La investigación plantea interrogantes sobre la relación entre una lengua extranjera y el conocimiento conceptual, así como sobre los mecanismos que pueden compensar las dificultades adicionales que los estudiantes pueden encontrar mientras aprenden contenidos (como la química) a través de una lengua extranjera. A modo de introducción, el artículo ofrece una visión general de la literatura sobre la efectividad de la enseñanza AICLE. Esta base teórica conduce a la descripción del experimento, seguido de un análisis de sus resultados. El artículo finaliza con las conclusiones y algunas reflexiones relacionadas con el experimento.
 
Keywords
Education
Language Teaching
Applied Linguistics
CLIL
AICLE
Aprendizaje de una segunda lengua
Pedagogía
Ubication
Latin American Journal of Content & Language Integrated Learning; Vol 5, No 1 (2012); 9-32
Collections to which it belong
  • LACLIL > Vol 05, No 1 (2012) [5]

Universidad de La Sabana

Código SNIES 1711

Personería Jurídica: Resolución 130 del 14 de enero de 1980. Ministerio de Educación Nacional.

Carácter académico: universidad.

Síguenos en nuestras redes

Contáctenos

Unidades Académicas

CESU

Política de Protección de datos

Institución de educación superior sujeta a inspección y vigilancia por el Ministerio de Educación Nacional.

Copyright 2017. Universidad de La Sabana. Todos los derechos reservados.

Campus del Puente del Común, Km. 7, Autopista Norte de Bogotá. Chía, Cundinamarca, Colombia.

Contact Center: 861 5555 / 861 6666. Apartado: 53753 Bogotá.