Show simple item record

dc.contributor.authorBanegas, Darío Luis
dc.date.accessioned2015-02-02T09:29:16Z
dc.date.available2015-02-02T09:29:16Z
dc.date.issued2011-10-28
dc.identifier.otherhttp://laclil.unisabana.edu.co/index.php/LACLIL/article/view/laclil.2011.4.2.4es_CO
dc.identifier.otherhttp://laclil.unisabana.edu.co/index.php/LACLIL/article/view/laclil.2011.4.2.4/2770es_CO
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/10818/13699
dc.description.abstractThe incorporation of content, whether it is L1-curriculum based or from general knowledge of the world, is not innovative in English Language Teaching. However, CLIL as an umbrella approach has spread the interest in learning English through non-language subject matter to non-European contexts. In this review article, I analyse the development of the Argentinean interest in CLIL from two conference proceedings from the years 2008 and 2009, and a more institutional curriculum-based implementation conceived in 2010-2011. While CLIL in Argentina started as a bottom-up approach because teachers and learners wanted to integrate content and language, now CLIL may spread because official curricula determine so.en
dc.description.abstractLa incorporación de contenidos, ya sea basado en el currículo en L1 o en un conocimiento general del mundo, no es innovador en la Enseñanza del Idioma Inglés. Sin embargo, AICLE como un enfoque general ha extendido el interés en aprender inglés a través contenidos curriculares no lingüísticos en contextos no europeos. En este artículo de reseña, analizo el desarrollo del interés argentino en AICLE a partir de dos actas de congresos de los años 2008 y 2009, y dos implementaciones provinciales basadas en sus diseños curriculares concebidos en 2010-2011. Mientras que AICLE en Argentina comenzó como un enfoque ascendente porque los docentes y alumnos querían integrar el contenido y el lenguaje, ahora AICLE puede extenderse debido a que los diseños curriculares oficiales así lo determinan.
dc.language.isoenges_CO
dc.relation.ispartofseriesLatin American Journal of Content & Language Integrated Learning; Vol 4, No 2 (2011); 33-50
dc.rightsAuthors who publish with this journal agree to the following terms: Authors retain copyright and grant the journal right of first publication with the work simultaneously licensed under a Creative Commons Attribution License that allows others to share the work with an acknowledgement of the work's authorship and initial publication in this journal. Authors are able to enter into separate, additional contractual arrangements for the non-exclusive distribution of the journal's published version of the work (e.g., post it to an institutional repository or publish it in a book), with an acknowledgement of its initial publication in this journal. Authors are permitted and encouraged to post their work online (e.g., in institutional repositories or on their website) prior to and during the submission process, as it can lead to productive exchanges, as well as earlier and greater citation of published work (See The Effect of Open Access).  en
dc.rightsLa presente revista y su contenido son propiedad de la Universidad de La Sabana y, en consecuencia, sólo se podrá acceder a ella para lectura o impresión, como copia personal, y sin ánimo de lucro. Cualquier otra forma de utilización como reproducción, transformación, comunicación pública o distribución, con fines lucrativos, requiere la autorización previa de la Universidad de La Sabana. Los nombres y direcciones de correo e introducidos en esta revista se usarán exclusivamente para los fines declarados por esta revista y no estarán disponibles para ningún otro propósito u otra persona. Los artículos que contiene esta revista representan la opinión de sus autores y no constituyen necesariamente la opinión oficial de la Universidad de La Sabana.en
dc.sourceUniversidad de La Sabanaes_CO
dc.sourceRepositorio Institucional de la Universidad de La Sabanaes_CO
dc.subjectCLIL
dc.subjectCurriculum design
dc.subjectLanguage teaching
dc.subject.otherAICLE
dc.subject.otherEducación pública
dc.subject.otherEducación bilingüe
dc.titleContent and Language Integrated Learning in Argentina 2008 - 2011en
dc.title.alternativeAprendizaje integrado de contenidos y lenguas en la Argentina 2008 – 2011
dc.typearticlees_CO
dc.type.hasVersionpublishedVersiones_CO
dc.rights.accessRightsopenAccess
dc.identifier.doi10.5294/laclil.2011.4.2.4


Files in this item

FilesSizeFormatView

There are no files associated with this item.

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record