Show simple item record

dc.contributor.authorDupuy, Beatrice
dc.contributor.otherUniversidad de La Sabanaes_CO
dc.date.accessioned2015-02-02T09:29:16Z
dc.date.available2015-02-02T09:29:16Z
dc.date.issued2011-10-28
dc.identifier.otherhttp://laclil.unisabana.edu.co/index.php/LACLIL/article/view/laclil.2011.4.2.3es_CO
dc.identifier.otherhttp://laclil.unisabana.edu.co/index.php/LACLIL/article/view/laclil.2011.4.2.3/2769es_CO
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/10818/13698
dc.description.abstractThis article examines how CLIL goals can best be realized by adopting a multiliteracies (New London Group, 1996) framework as it can provide 1) the critical link between content and language and allow students to not only develop their ability to produce and interpret texts, but also expand their critical awareness of the relationship between one another, discourse conventions, and social and cultural contexts, that our times demand and 2) an organizing principle for CLIL teachers that potentially promotes more principled curricular and pedagogical decision making and practices. Accordingly, I begin by examining shared rationales and goals between CLIL and a multiliteracies framework. Next, I highlight the ways in which to organize CLIL instruction through a multiliteracies framework. Finally, I conclude by presenting a model multiliteracies-based CLIL lesson.en
dc.description.abstractEste artículo examina cómo los objetivos de AICLE se pueden lograr a través de la adopción de un marco de multialfabetizaciones (New London Group, 1996), ya que puede proporcionar 1) el vínculo fundamental entre el contenido y el idioma y permite que los estudiantes no sólo desarrollen su capacidad de producir e interpretar textos, sino también de expandir su conciencia crítica acerca de la relación entre uno y otro, las convenciones del discurso, y los contextos sociales y culturales que nuestros tiempos exigen y 2) un principio de organización para profesores de AICLE que promueve potencialmente la toma de decisiones y prácticas curriculares y pedagógicas. En consecuencia, comienzo por examinar loa soportes teóricos y los objetivos que comparten el AICLE y el marco de multialfabetizaciones. A continuación, pongo de relieve las formas en que se puede organizar la instrucción de AICLE a través de un marco de multialfabetizaciones. Por último, concluyo con la presentación de una lección modelo del AICLE basada en multialfabetizaciones.
dc.language.isoenges_CO
dc.relation.ispartofseriesLatin American Journal of Content & Language Integrated Learning; Vol 4, No 2 (2011); 21-32
dc.rightsAuthors who publish with this journal agree to the following terms: Authors retain copyright and grant the journal right of first publication with the work simultaneously licensed under a Creative Commons Attribution License that allows others to share the work with an acknowledgement of the work's authorship and initial publication in this journal. Authors are able to enter into separate, additional contractual arrangements for the non-exclusive distribution of the journal's published version of the work (e.g., post it to an institutional repository or publish it in a book), with an acknowledgement of its initial publication in this journal. Authors are permitted and encouraged to post their work online (e.g., in institutional repositories or on their website) prior to and during the submission process, as it can lead to productive exchanges, as well as earlier and greater citation of published work (See The Effect of Open Access).  en
dc.rightsLa presente revista y su contenido son propiedad de la Universidad de La Sabana y, en consecuencia, sólo se podrá acceder a ella para lectura o impresión, como copia personal, y sin ánimo de lucro. Cualquier otra forma de utilización como reproducción, transformación, comunicación pública o distribución, con fines lucrativos, requiere la autorización previa de la Universidad de La Sabana. Los nombres y direcciones de correo e introducidos en esta revista se usarán exclusivamente para los fines declarados por esta revista y no estarán disponibles para ningún otro propósito u otra persona. Los artículos que contiene esta revista representan la opinión de sus autores y no constituyen necesariamente la opinión oficial de la Universidad de La Sabana.en
dc.sourceUniversidad de La Sabanaes_CO
dc.sourceRepositorio Institucional de la Universidad de La Sabanaes_CO
dc.subjectLiteracy
dc.subjectPedagogy
dc.subjectSecond Language
dc.subject.otherAICLE
dc.subject.otherMultialfabetizaciones
dc.subject.otherPrincipios de alfabetización
dc.titleCLIL: Achieving its goals through a multiliteracies frameworken
dc.title.alternativeAICLE: El logro de sus objetivos a través de un marco multialfabetizaciones
dc.typearticlees_CO
dc.type.hasVersionpublishedVersiones_CO
dc.rights.accessRightsopenAccess
dc.identifier.doi10.5294/laclil.2011.4.2.3


Files in this item

FilesSizeFormatView

There are no files associated with this item.

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record