Show simple item record

dc.contributor.authorCrystal, David
dc.contributor.otherUniversidad de La Sabanaes_CO
dc.date.accessioned2015-02-02T09:29:13Z
dc.date.available2015-02-02T09:29:13Z
dc.date.issued2008-10-24
dc.identifier.otherhttps://laclil.unisabana.edu.co/index.php/LACLIL/article/view/2620
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/10818/13686
dc.description.abstractOver the past twenty years, in a number of different domains, I have been preoccupied by the relationship between content and language. Finding myself the editor of a family of general encyclopedias in the late 1980s brought an encounter with "knowledge" which had to be integrated with my professional linguistic concerns. This has since developed to include issues in document classification, search, e-commerce, and Internet security. Other directions of integration emerged in higher education, notably the need for a synergy between linguistic and cultural studies and between language and literature. And accompanying all this has been a major change in public attitudes to language, following the reaction against institutionalized linguistic prescriptivism and the evolution of a fresh understanding of the relationship between standard and nonstandard language. The varied nature of these examples suggests the need to consider the question of integration at an appropriately general level, and it is this - on analogy with established domains such as the philosophy of science or the philosophy of religion - that the title of my paper is intended to address.en
dc.description.abstractDurante los últimos veinte años, en una variedad de campos distintos, me ha preocupado la relación que existe entre el contenido y la lengua. Al editar un grupo de enciclopedias generales hacia finales de los años ochenta llegué al encuentro del “conocimiento” que debía ser integrado a mis preocupaciones lingüísticas profesionales. Desde entonces, este conocimiento se ha desarrollado hasta incluir temas como la clasificación de documentos, la investigación, el comercio electrónico y la seguridad en internet. Otras directivas de integración han surgido de la enseñanza en instituciones de formación superior, particularmente, la necesidad de hallar una sinergia entre estudios lingüísticos y culturales y entre lengua y literatura. Todo esto ha venido acompañado de un cambio importante en las actitudes del público hacia la lengua, seguido de la reacción en contra del normativismo lingüístico institucionalizado y la evolución de una nueva comprensión de la relación entre una lengua estándar y una no estándar. La variada naturaleza de estos ejemplos sugiere la necesidad de considerar su integración en un nivel general apropiado, y es este tema, en analogía con campos establecidos como la filosofía de la ciencia y la filosofía de la religión, el que mi ponencia pretende tratar.es
dc.language.isoenges_CO
dc.relation.ispartofseriesLatin American Journal of Content & Language Integrated Learning; Vol 1, No 1 (2008); 43-53
dc.rightsAuthors who publish with this journal agree to the following terms: Authors retain copyright and grant the journal right of first publication with the work simultaneously licensed under a Creative Commons Attribution License that allows others to share the work with an acknowledgement of the work's authorship and initial publication in this journal. Authors are able to enter into separate, additional contractual arrangements for the non-exclusive distribution of the journal's published version of the work (e.g., post it to an institutional repository or publish it in a book), with an acknowledgement of its initial publication in this journal. Authors are permitted and encouraged to post their work online (e.g., in institutional repositories or on their website) prior to and during the submission process, as it can lead to productive exchanges, as well as earlier and greater citation of published work (See The Effect of Open Access).  en
dc.rightsLa presente revista y su contenido son propiedad de la Universidad de La Sabana y, en consecuencia, sólo se podrá acceder a ella para lectura o impresión, como copia personal, y sin ánimo de lucro. Cualquier otra forma de utilización como reproducción, transformación, comunicación pública o distribución, con fines lucrativos, requiere la autorización previa de la Universidad de La Sabana. Los nombres y direcciones de correo e introducidos en esta revista se usarán exclusivamente para los fines declarados por esta revista y no estarán disponibles para ningún otro propósito u otra persona. Los artículos que contiene esta revista representan la opinión de sus autores y no constituyen necesariamente la opinión oficial de la Universidad de La Sabana.en
dc.sourceUniversidad de La Sabanaes_CO
dc.sourceIntellectum Repositorio Universidad de La Sabanaes_CO
dc.subjectContent-based
dc.subjectLinguist
dc.subjectSociolinguistic
dc.subjectPsycholinguistic
dc.subjectNon-standard English
dc.titleTowards a Philosophy of Language Managementen
dc.title.alternativeHacia una filosofía del manejo de la lenguaes_CO
dc.typearticlees_CO
dc.type.hasVersionpublishedVersiones_CO
dc.rights.accessRightsopenAccess
dc.identifier.doihttps://doi.org/10.5294/laclil.2008.1.1.5


Files in this item

FilesSizeFormatView

There are no files associated with this item.

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record