Towards a Philosophy of Language Management
Hacia una filosofía del manejo de la lengua
Item Links
URI: http://hdl.handle.net/10818/13686Visitar enlace: https://laclil.unisabana.edu.c ...
ISSN: 2322-9721
DOI: 10.5294/laclil.2008.1.1.5
Compartir
Statistics
View Usage StatisticsBibliographic cataloging
Show full item recordAuthor
Crystal, DavidDate
2008-10-24Abstract
Over the past twenty years, in a number of different domains, I have been preoccupied by the relationship between content and language. Finding myself the editor of a family of general encyclopedias in the late 1980s brought an encounter with "knowledge" which had to be integrated with my professional linguistic concerns. This has since developed to include issues in document classification, search, e-commerce, and Internet security. Other directions of integration emerged in higher education, notably the need for a synergy between linguistic and cultural studies and between language and literature. And accompanying all this has been a major change in public attitudes to language, following the reaction against institutionalized linguistic prescriptivism and the evolution of a fresh understanding of the relationship between standard and nonstandard language. The varied nature of these examples suggests the need to consider the question of integration at an appropriately general level, and it is this - on analogy with established domains such as the philosophy of science or the philosophy of religion - that the title of my paper is intended to address. Durante los últimos veinte años, en una variedad de campos distintos, me ha preocupado la relación que existe entre el
contenido y la lengua. Al editar un grupo de enciclopedias generales hacia finales de los años ochenta llegué al encuentro
del “conocimiento” que debía ser integrado a mis preocupaciones lingüísticas profesionales. Desde entonces, este
conocimiento se ha desarrollado hasta incluir temas como la clasificación de documentos, la investigación, el comercio
electrónico y la seguridad en internet. Otras directivas de integración han surgido de la enseñanza en instituciones de
formación superior, particularmente, la necesidad de hallar una sinergia entre estudios lingüísticos y culturales y entre
lengua y literatura. Todo esto ha venido acompañado de un cambio importante en las actitudes del público hacia la
lengua, seguido de la reacción en contra del normativismo lingüístico institucionalizado y la evolución de una nueva
comprensión de la relación entre una lengua estándar y una no estándar. La variada naturaleza de estos ejemplos
sugiere la necesidad de considerar su integración en un nivel general apropiado, y es este tema, en analogía con campos
establecidos como la filosofía de la ciencia y la filosofía de la religión, el que mi ponencia pretende tratar.
Ubication
Latin American Journal of Content & Language Integrated Learning; Vol 1, No 1 (2008); 43-53