• English
    • español
    • português (Brasil)
  • español 
    • English
    • español
    • português (Brasil)
  • Acceso a administrador
Ver ítem 
  •   Inicio
  • 1-Trabajos de Grado
  • Trabajos de Grado
  • Posgrado - Especializaciones, Maestrías y Doctorados
  • Maestria en Didáctica del Inglés con Énfasis en Ambientes de Aprendizaje Autónomo
  • Ver ítem
  •   Inicio
  • 1-Trabajos de Grado
  • Trabajos de Grado
  • Posgrado - Especializaciones, Maestrías y Doctorados
  • Maestria en Didáctica del Inglés con Énfasis en Ambientes de Aprendizaje Autónomo
  • Ver ítem

Contacto

Twitter

Facebook

Youtube

Streaming

JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Organizar

Todo el RepositorioComunidades y ColeccionesPor fecha de publicaciónAutoresTítulosMateriasEsta colecciónPor fecha de publicaciónAutoresTítulosMaterias

Lo que necesitas saber

Qué es IntellectumPerfil de investigadorPolíticas

Autoarchivo de trabajos

¿Quién puede publicar?Publique sus documentosSuba su trabajo de gradoTérminos y Condiciones de uso

Mi cuenta

AccederRegistro

Contexto

Editar este ítem

Estadísticas

Ver Estadísticas de uso

Sitios de Interés

Enhancing oral fluency through task-fluency discussions in second life

Thumbnail
Ver/
[PDF]Ver documento en PDF (1.990Mb)Visualizar
Enlaces del Item
URI: http://hdl.handle.net/10818/12416
Exportar Citas
Exportar a BibTeXExportar a EndNoteExportar a MendeleyExportar a RISExportar a Zotero
Compartir
Estadísticas
Ver Estadísticas de uso
Métricas
Catalogación bibliográfica
Mostrar el registro completo del ítem
Autor/es
Castiblanco Garcia, Karen Tatiana
Asesor/es
Banegas, Darío Luis
Fecha
2014-11-11
Resumen
This qualitative exploratory action research was conducted with A2 university students at Universidad de la Sabana. They are immersed in blended learning practices where autonomy has become the key to succeed in learning processes. The needs analysis carried out in the target A2 population showed that there was a need to improve oral fluency and gain more motivation in virtual learning spaces. Therefore, the purpose of this study is to enhance oral fluency, which is understood as the ability to communicate by dealing with meaning rather than accuracy of language use. Thus, the approach that best responds to this aim is the implementation of Task-Fluency Discussions (Ur, 2012) which are effective tools to practice talking freely while learning from content and putting communicative strategies into action. Additionally, the present study proposes Second Life as a visual friendly virtual environment to foster communicative learning experiences. A process of participants´ self-reflection was followed by using a self-reflective-portfolio to review their progress in their oral performance, the further challenges and a potential action plan to achieve more fluent speaking. Those perceptions were also explored during in-depth group interviews. The teacher-researcher also compiled her own perceptions as individual, researcher and teacher in a reflective journal to supplement qualitative analysis. Findings indicate that Second Life is a tool that may empower oral participation and fluency, enhance autonomy and provide a more appealing virtual learning space. Oral fluency can be increased in several ways. Firstly, by accomplishing task-fluency discussions; secondly by making use of a self-access bank of words and expressions; by self-reflection upon achievements and future goals, all of which, in turn, may lead to new understanding of that being fluent means.
Palabras clave
Inglés -- Enseñanza -- Colombia
Comunicación oral -- Inglés -- Colombia
Vocabulario -- Inglés -- Colombia
Colecciones a las que pertenece
  • Maestria en Didáctica del Inglés con Énfasis en Ambientes de Aprendizaje Autónomo [157]

Universidad de La Sabana

Código SNIES 1711

Personería Jurídica: Resolución 130 del 14 de enero de 1980. Ministerio de Educación Nacional.

Carácter académico: universidad.

Síguenos en nuestras redes

Contáctenos

Unidades Académicas

CESU

Política de Protección de datos

Institución de educación superior sujeta a inspección y vigilancia por el Ministerio de Educación Nacional.

Copyright 2017. Universidad de La Sabana. Todos los derechos reservados.

Campus del Puente del Común, Km. 7, Autopista Norte de Bogotá. Chía, Cundinamarca, Colombia.

Contact Center: 861 5555 / 861 6666. Apartado: 53753 Bogotá.