• English
    • español
    • português (Brasil)
  • español 
    • English
    • español
    • português (Brasil)
  • Acceso a administrador
Ver ítem 
  •   Inicio
  • 1-Trabajos de Grado
  • Trabajos de Grado
  • Posgrado - Especializaciones, Maestrías y Doctorados
  • Maestria en Didáctica del Inglés con Énfasis en Ambientes de Aprendizaje Autónomo
  • Ver ítem
  •   Inicio
  • 1-Trabajos de Grado
  • Trabajos de Grado
  • Posgrado - Especializaciones, Maestrías y Doctorados
  • Maestria en Didáctica del Inglés con Énfasis en Ambientes de Aprendizaje Autónomo
  • Ver ítem

Contacto

Twitter

Facebook

Youtube

Streaming

JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Organizar

Todo el RepositorioComunidades y ColeccionesPor fecha de publicaciónAutoresTítulosMateriasEsta colecciónPor fecha de publicaciónAutoresTítulosMaterias

Lo que necesitas saber

Qué es IntellectumPerfil de investigadorPolíticas

Autoarchivo de trabajos

¿Quién puede publicar?Publique sus documentosSuba su trabajo de gradoTérminos y Condiciones de uso

Mi cuenta

AccederRegistro

Contexto

Editar este ítem

Estadísticas

Ver Estadísticas de uso

Sitios de Interés

Intensive reading based on cross curricular topics: A strategy to foster students’ reading comprehension

Thumbnail
Ver/
[PDF]Ver documento en PDF (2.850Mb)Visualizar
Enlaces del Item
URI: http://hdl.handle.net/10818/10788
Exportar Citas
Exportar a BibTeXExportar a EndNoteExportar a MendeleyExportar a RISExportar a Zotero
Compartir
Estadísticas
Ver Estadísticas de uso
Métricas
Catalogación bibliográfica
Mostrar el registro completo del ítem
Autor/es
Blanco Sarmiento, Elisabeth
Asesor/es
Jiménez, Sonia Stella
Fecha
2014-06-03
Resumen
“Fostering Reading Comprehension Skills in A1 Students” is a project carried out in a public school in Bogotá with a group of eleventh grade students. Reading comprehension is a key aspect for being successful in academic and professional fields. This project examines the use of intensive reading skills based on cross-curricular topics in order to help students improve their reading comprehension ability. Reading comprehension was analyzed using a mixed method approach. The qualitative analysis was done through students’ surveys, teacher’s journal, and the quantitative analysis through reading tests and students’ artifacts. The analysis showed that students improved their reading comprehension ability especially in the kind of exercises like gap filling, multiple choice and true and false. Conversely, they struggle to find word definitions when there is not a specific context. Additionally they had difficulties answering open questions. Through the research it was identified the necessity of having a reading comprehension program in English during all secondary, beginning in basic secondary. It is not enough to have a strong process only in eleventh grade. Another effect of using intensive reading skills based on crosscurricular topics is that students gained confidence in their reading comprehension process. Moreover, the cross-curricular topics helped them to activate their prior knowledge as well as to infer the meaning of words in a specific context.
Palabras clave
Inglés -- Enseñanza
Inglés básico -- Enseñanza
Inglés comercial -- Enseñanza
Colecciones a las que pertenece
  • Maestria en Didáctica del Inglés con Énfasis en Ambientes de Aprendizaje Autónomo [157]

Universidad de La Sabana

Código SNIES 1711

Personería Jurídica: Resolución 130 del 14 de enero de 1980. Ministerio de Educación Nacional.

Carácter académico: universidad.

Síguenos en nuestras redes

Contáctenos

Unidades Académicas

CESU

Política de Protección de datos

Institución de educación superior sujeta a inspección y vigilancia por el Ministerio de Educación Nacional.

Copyright 2017. Universidad de La Sabana. Todos los derechos reservados.

Campus del Puente del Común, Km. 7, Autopista Norte de Bogotá. Chía, Cundinamarca, Colombia.

Contact Center: 861 5555 / 861 6666. Apartado: 53753 Bogotá.