• English
    • español
    • português (Brasil)
  • español 
    • English
    • español
    • português (Brasil)
  • Acceso a administrador
Ver ítem 
  •   Inicio
  • 4- Publicaciones Académicas
  • Revistas Académicas
  • LACLIL > Latin American Journal of Content & Language Integrated Learning
  • LACLIL > Vol 13, No 2 (2020)
  • Ver ítem
  •   Inicio
  • 4- Publicaciones Académicas
  • Revistas Académicas
  • LACLIL > Latin American Journal of Content & Language Integrated Learning
  • LACLIL > Vol 13, No 2 (2020)
  • Ver ítem

Contacto

Twitter

Facebook

Youtube

Streaming

JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Organizar

Todo el RepositorioComunidades y ColeccionesPor fecha de publicaciónAutoresTítulosMateriasEsta colecciónPor fecha de publicaciónAutoresTítulosMaterias

Lo que necesitas saber

Qué es IntellectumPerfil de investigadorPolíticas

Autoarchivo de trabajos

¿Quién puede publicar?Publique sus documentosSuba su trabajo de gradoTérminos y Condiciones de uso

Mi cuenta

AccederRegistro

Contexto

Editar este ítem

Estadísticas

Ver Estadísticas de uso

Sitios de Interés

Using Children’s Literature to Teach the 4Cs of CLIL: A Systematic Review of EFL Studies

Uso de la literatura infantil para enseñar las 4C de AICLE: una revisión sistemática de los estudios de inglés como lengua extranjera

Thumbnail
Enlaces del Item
URI: http://hdl.handle.net/10818/50852
Visitar enlace: https://laclil.unisabana.edu.c ...
ISSN: 2011-6721
DOI: 10.5294/laclil.2020.13.2.2
Exportar Citas
Exportar a BibTeXExportar a EndNoteExportar a MendeleyExportar a RISExportar a Zotero
Compartir
Estadísticas
Ver Estadísticas de uso
Métricas
Catalogación bibliográfica
Mostrar el registro completo del ítem
Autor/es
Graham, Keith M.; Matthews, Sharon D.; Eslami, Zohreh R.
Fecha
2021
Resumen
This systematic review examines whether the use of children’s literature in EFL classrooms supports the 4Cs of CLIL—content, communication, cognition, and culture. Previous research has shown many benefits for using children’s literature in English-dominant classroom settings, but it seems little attention has been given to its use in EFL contexts and no attention in CLIL. This study utilizes a systematic search strategy to collect and synthesize current research on children’s literature use in EFL settings in order to better understand how children’s literature may impact EFL student learning and, specifically, examine whether its use can meet the 4Cs of CLIL. Records from four databases were screened for studies using children’s literature in EFL settings, resulting in the inclusion of 15 articles. The analysis of the articles reveals that current research shows evidence that the use of children’s literature can help facilitate student learning in content, communication, cognition, and culture. However, despite this clear connection to the goals of CLIL, investigations on children’s literature remain absent from CLIL research. We believe this research lends support for the use of children’s literature in the CLIL classroom and calls for more attention, both by practitioners and researchers, toward the use of children’s literature in CLIL classrooms.
Palabras clave
Children’s books
Second language instruction
Primary education
Secondary education
Curriculum
Ubicación
LACLIL, 13(2), 163–189
Colecciones a las que pertenece
  • LACLIL > Vol 13, No 2 (2020) [7]

Universidad de La Sabana

Código SNIES 1711

Personería Jurídica: Resolución 130 del 14 de enero de 1980. Ministerio de Educación Nacional.

Carácter académico: universidad.

Síguenos en nuestras redes

Contáctenos

Unidades Académicas

CESU

Política de Protección de datos

Institución de educación superior sujeta a inspección y vigilancia por el Ministerio de Educación Nacional.

Copyright 2017. Universidad de La Sabana. Todos los derechos reservados.

Campus del Puente del Común, Km. 7, Autopista Norte de Bogotá. Chía, Cundinamarca, Colombia.

Contact Center: 861 5555 / 861 6666. Apartado: 53753 Bogotá.