• English
    • español
    • português (Brasil)
  • español 
    • English
    • español
    • português (Brasil)
  • Acceso a administrador
Ver ítem 
  •   Inicio
  • 4- Publicaciones Académicas
  • Revistas Académicas
  • LACLIL > Latin American Journal of Content & Language Integrated Learning
  • LACLIL > Vol 13, No 2 (2020)
  • Ver ítem
  •   Inicio
  • 4- Publicaciones Académicas
  • Revistas Académicas
  • LACLIL > Latin American Journal of Content & Language Integrated Learning
  • LACLIL > Vol 13, No 2 (2020)
  • Ver ítem

Contacto

Twitter

Facebook

Youtube

Streaming

JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Organizar

Todo el RepositorioComunidades y ColeccionesPor fecha de publicaciónAutoresTítulosMateriasEsta colecciónPor fecha de publicaciónAutoresTítulosMaterias

Lo que necesitas saber

Qué es IntellectumPerfil de investigadorPolíticas

Autoarchivo de trabajos

¿Quién puede publicar?Publique sus documentosSuba su trabajo de gradoTérminos y Condiciones de uso

Mi cuenta

AccederRegistro

Contexto

Editar este ítem

Estadísticas

Ver Estadísticas de uso

Sitios de Interés

Investigating Impact of Analysis Matrix Summarization Technique on Iranian University Students’ Reading Comprehension Enhancement

Investigación del impacto de la técnica de resumen de matriz de análisis en la mejora de la comprensión lectora de los estudiantes universitarios iraníes

Thumbnail
Enlaces del Item
URI: http://hdl.handle.net/10818/50851
Visitar enlace: https://laclil.unisabana.edu.c ...
ISSN: 2011-6721
DOI: 10.5294/laclil.2020.13.2.3
Exportar Citas
Exportar a BibTeXExportar a EndNoteExportar a MendeleyExportar a RISExportar a Zotero
Compartir
Estadísticas
Ver Estadísticas de uso
Métricas
Catalogación bibliográfica
Mostrar el registro completo del ítem
Autor/es
Bahrami, Samaneh; Rahimy, Ramin
Fecha
2021
Resumen
The present study was an attempt to investigate the effect of the analysis matrix, a type of graphic organizer, as a language improvement supportive attempt on fostering reading comprehension in an EFL academic context. The main question this study tried to answer was whether using this technique might enhance reading comprehension abilities among Iranian non-English majors. To achieve this goal, 120 nursing and microbiology majors were randomly selected from a population of the non-English majors enrolled for the Academic English course. They were divided into four groups of 30 and were randomly assigned to two experimental groups and two control groups. A pre-test of reading comprehension was administered to all groups. Then, they were taught passages to read for eight sessions with different methods; the experimental groups received a treatment of analysis matrix technique instruction while the control groups were taught with the traditional method, including no summarization instruction. A post-test of reading comprehension was finally administered to all groups. The data were analyzed using one-way analysis of covariance (ANCOVA) to control the effects of the pre-test on the outcomes. The results indicated a statistically significant difference due to pedagogical intervention; the two experimental groups outperformed on the post-test after being treated with analysis matrix technique for eight sessions.
Palabras clave
Content-based academic reading
Non-English majors
Summarization
Graphic organizers
Analysis matrix summarization technique
Reading habit
Reading promotion
Ubicación
LACLIL, 13(2), 191–214
Colecciones a las que pertenece
  • LACLIL > Vol 13, No 2 (2020) [7]

Universidad de La Sabana

Código SNIES 1711

Personería Jurídica: Resolución 130 del 14 de enero de 1980. Ministerio de Educación Nacional.

Carácter académico: universidad.

Síguenos en nuestras redes

Contáctenos

Unidades Académicas

CESU

Política de Protección de datos

Institución de educación superior sujeta a inspección y vigilancia por el Ministerio de Educación Nacional.

Copyright 2017. Universidad de La Sabana. Todos los derechos reservados.

Campus del Puente del Común, Km. 7, Autopista Norte de Bogotá. Chía, Cundinamarca, Colombia.

Contact Center: 861 5555 / 861 6666. Apartado: 53753 Bogotá.